Keskustelua Motot.netin uutisten aiheista.

Alueen säännöt

Huom! Varsinaiset uutiset sijaitseva kokonaisuudessaan uutisosiossa, ei foorumilla.
Voit klikata itsesi uutisen sivulle viestiketjun aloitusviestin linkistä

Kumpi teema on parempi, tumma vai vaalea?

Tumma
57
83%
Vaalea
12
17%
 
Ääniä yhteensä : 69

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 12:16

Nykyään jos uusi yksityisviesti on saapunut, menee koko sivu mustaksi ja esiin nousee inforuutu joka kertoo uudesta yksityisviestistä.

EDIT: En nyt oikein keksi miksi postausnappulat ei näkyisi, varsinkaan kun mulla ne näkyy jopa Symbianilla, mutta tein nyt pieniä muutoksia ja toivottavasti ne auttoi.

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 13:48

Huippua! Nyt alkaa jo kaikki olemaan omaan silmään reilassa, loppu on sitten hifistelyä! Varsinkin kun sai nuo ärsyttävät tervetuloa-tekstit piiloon galleriasta ja myydään-osiosta..

Semmonen pikku juttu vielä, että tapatalkista & board expressistä löytyy muutama ominaisuus joita tännekkin toivoisin. Kaikki lukemattomat topicit pystyykin jo listaamaan, mutta on vain tuollainen 'näytä viimeisin viesti' nappula.. Eikö tuon 'näytä viimeisin viesti' (siis topic listauksessa on sen viimeisimmän postaajan nimen perässä se pikku nuoli tmv) linkin voisi korvata sillä että se hyppää siitä suoraan viimeisimpään lukemattomaan? Itteä ei ainakaan kiinnosta se viimeisin viesti, vaan ne, joita en ole lukenut.

Myöskin viimeaikoina paristi on ollut juttua noista epäasiallisista trolli viesteistä gallerian kuvissa, eikö kuvan lisääjä voisi saada oikeudet poistaa kommentti omista kuvistaan? Modet ei kuitenkaan pysty selaamaan kaikkia gallerian kommentteja läpi, foorumilla kuitenkin valvonta pelittää. Joten tällä säästettäisiin modet tältä hommalta, ja kaikki epäasiallisuudet saataisiin korjattua heti pois, ennen paskamyrskyn syntyä.

Lisäksi joillain ihmisillä (lukihäiriöiset yms) voi olla hankala hahmottaa näin pientä tekstiä, mitä foorumeilla on.. Eikö omista asetuksista voisi valita teksti koon? Vaihtoehtoinan vaikka suuri-normaali-pieni. Tuo jälkimmäinen ehkä turha. Esim. tätä kirjoitus boksissa olevaa tekstiä helpompi lukea (suurempi koko), mitä foorumeilla. Ei sillä että itellä olis ongelmia, mutta joillain voi olla..

Edelleen kaipailen toista väriä tuolle alueen säännöt boksille! Toiseksi, tämä tumma teema tuntuu gallupin perusteella olevan enemmän porukan mieleen, eikö tän voisi ottaa oletus teemaksi, jättää kummiskin vaalea vielä valittavaksi? Vai joko tämä on oletuksena?

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 14:02

Piiloteksti on nyt korjattu ja foorumin viestien fonttia hieman kasvatettu.

Ensimmäiseen lukemattomaan viestiin pääsee listauksesta topicin edessä olevaa punaista ikonia klikkaamalla, tämä on ihan phpBB-foorumien vakio-ominaisuus ja ollut aina Motot.netissäkin.

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 14:11

Aina oppii näemmä jotain uutta :o Mutta aika epäselvässä paikassa toi on silti. Ei tommosta varmaan kaikki tienny..?

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 15:54

Sami kirjoitti:Nykyään jos uusi yksityisviesti on saapunut, menee koko sivu mustaksi ja esiin nousee inforuutu joka kertoo uudesta yksityisviestistä.
Itse pidin enemän popup-ikkunasta jonka sai hyvin nopeasti pois häiritsemästä klikkaamalla vain taustalla näkyvää sivua, jos sattui olemaan jotain kiireellisempää tekemistä foorumilla. Nykyisessä mallissa tuo ei onnistu, vaan uusi ikkuna pitää sulkea sulje-napista ja silloin tulee yleensä luetua kyseinen viesti. Olisiko tuo ilmoitus mahdollista toteuttaa popuppina tai niin että sen saisi poistettua käytöstä omista asetuksista?

Toinen toivomus, yksityisviesteissä allekirjoitus liitetään suoraan viestin perään seuraavalla riville. Voisiko viestin ja allekirjoituksen väliin liittää jonkin viivan, kuten foorumilla? Selkeyttäisi eroa jottei allekirjoitus sekoitu itse viestiin.

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 22:34

Suoraan sanottuna nykyiset taustat sekä yläbanneri ovat aivan kuolleen näköiset, niitä voisi elävöittää jotenkin. Käyttöjärjestelmästä löytyy myös yksi bugi joka toistuu koneella kuin koneella selaimesta riippumatta. Kun painaa esim. myydään, niin nämä alaotsikot jaavät uutisten otsikoiden yms. alle. tälle korjaus

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

2.9.2012 22:43

Siis navigaation avautuvat listat jäävät sisällön alle? Mulla tuota ei ole tapahtunut millään käyttiksellä/selaimella. Millä olet kokeillut?

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

5.9.2012 20:07

Harmillisesti tumma väriteema ei säily kun cookiet/välimuistin tyhjentää ja oletukseksi on asetettu tuo vaalea teema.
Sinällään tämä ei ole ongelma/vaiva, mutta itse tykkään pitää selaimeni nopeana ja tyhjentelen tietyn ajan välein välimuistit ym. kaiken turhan. :roll:

Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen tähän teemaan sekä koneella että mobiililaitteilla selatessa. ;)

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

6.9.2012 15:09

Omasta mielestä vanhassa ulkoasussa yksityisviestin merkki oli vähän parempi. Sitten noi sivun yläosassa olevat pyörien kuvat ois hyvä olla semmosia että ne vaihtuu tietyin väliajoin tai saa itse päättää jostain valituista kuvista. Kuitenkaan mitään viikon kuvan korvaajaa niistä ei silti kuuluisi tulla. Muutenkin ulkoasusta voisi tehdä enemmän persoonallisen että kaikenlaisia värejä ja teemoja pystyisi itse vaihtelemaan.

Olen kuitenkin yllättynyt kuinka hyvä päivitys tää ulkoasun uudistus on ollut. Yleensä ärsyttää vaan kun vanha hyvä järjestelmä menty muuttamaan.

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

12.9.2012 22:38

Kiitos kaikille vastauksista! Vipit tullaan arpomaan lähipäivinä.

Kyselyn perusteella tumma ulkoasu on nyt valittu oletukseksi, ja sitä tullaan edelleen kehittämään paremmaksi...

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

13.9.2012 0:08

Mobiiliversiosta (m.motot.net) palutetta,ei taida liittyä varsinaisesti uuteen ulkoasuun, mutta kuitenkin:
Ne topiccien sivunvalinta "numerot" sekä "seuraava/edellinen" on aika onnettoman pienet, isommiila sormilla selaaminen aivan toivotonta. Lisäksi ne pitää vielä erikseen ottaa esille siitä pienestä painikkeesta (#), joka avaa ruudulle sen rivin, missä ne sivunvalinta -painikkeet ovat. Näytön zoomaus ei auta: heti kun avaa sen sivunvalinta -listan ja liikuttaa vähänkin sivua niin se lista pomppaa takaisin pois, eikä pysty siirtää näkymää niiden nmeroiden kohdalle.
Tähän toivoisin sellasta parannusta että sen "sivunvalintalistan" voi vain itse sulkea. Tai sitten "edellinen/seuraava sivu" olisi suoraan siinä sivulla, eikä missään erillisessä valikossa.
Vaikea selittää, tämä siis kosketusnäytöllisessä puhelimessa (Nokia C7).

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

18.9.2012 17:17

Kiitos kaikille palautteesta!

Parhaan palautteen antajat on nyt palkittu vuoden VIP-jäsenyydellä ja VIPit meni käyttäjille: Clutch, Kääntä, Gogge, Sok ja Zoneri.

Viimeistään huomiseen mennessä pitäisi myös tulla voimaan pääsy foorumin vip-kahvilaan.

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

19.9.2012 17:49

oujee, kiitoksia! :)

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

19.9.2012 17:54

Jeij. Kiitos. :)

Re: Miten parantaisit uutta ulkoasua? Kerro ja voita VIP-jäs

20.9.2012 16:50

Tuli kyllä yllätyksenä. Kiitoksia ! :)