Keskustelua Motot.netin uutisten aiheista.

Alueen säännöt

Huom! Varsinaiset uutiset sijaitseva kokonaisuudessaan uutisosiossa, ei foorumilla.
Voit klikata itsesi uutisen sivulle viestiketjun aloitusviestin linkistä

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

21.5.2012 17:07

Yli 65 niin verot.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

21.5.2012 22:12

Järtsi kirjoitti:Mutta omasta ja varmasti monen muunkin mielestä poliiseiden kannattaisi keskittää toimintaa ennemmin ihmisten katoamisiin, rattijuoppoihin, raiskauksiin ja lisääntyvän huumeidenkäyttöön- ja kaupitteluun. Uutisissa pyörii välillä poliisien resurssien leikkauksista ja yksiköiden vähentämisestä jne. Niin onhan se nyt sinänsä huvittavaa, kun poliisit vaan lisäävät mopoilijoiden syynäämistä.

Järtsi


Nyt on pakko kysyä, aukaisetko tuota käsitettä hiukan? Turhan usein kuulen tuota mopopoikien suusta, enkä juurikaan ymmärrä miten noihin asioihin pitäisi puuttua eri lailla. Kyllähän monia mopoilijoita kuolee joka vuosi, tosin sekin verrattuna tupakkaan on minimaalinen. (mutta ei, annetaan savujen tappaa ihmisiä) Ajatteletko, että jos mopojen ratsaaminen lopetetaan niin raiskarit saadaan kiinni? Ei kun ei ne lepsut tuomiot mihinkään muutu, eikä myöskään raiskausuhrien rohkeus avautua asiasta vaikka joka kulmassa poliisi olisikin. Rattijuoppojahan liikkuva poliisi ratsaa. Kyllä mopoilijakin voi ajaa kännissä. Ihmisten katoamisiin eipä juurikaan resursseja voi lisätä. Tarvisi järkyttävän paljon tutkimustietoa jokaisesta ihmisestä, ja pieni armeija haravoimassa aluetta.

Kuitenkin, ei ole koskaan itseä pysäytetty paitsi puhallutusasioissa. Sattuu vaan olemaan niin, että kun ei liikenteessä osaa pelata yhteisillä pelisäännöillä, puutaan asiaan ja aivan vittuillakseen kiskotaan moposta kaikki irti sekä verot päälle.

tl;dr. Jos yhteiskunnallisesti halutaan suurin hyöty; tupakka vittuun, mopot vittuun, autot vittuun, sekä puolet maailman ihmisistä vittuun. Näin tulisi jälleen rauha maapallolle, kun olisi VAIN 3 miljardia ihmistä liikkumassa julkisillla, tai apostolin kyydillä.

Aamen.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 8:53

--JogR-- kirjoitti:Onkos se nykyään kuinka paljon se kevari vero raja?57 km/h jostain luin mutta pitääkö se paikkansa :) Minutkin poliisi pysäytti kerran viime viikolla mutta eivätpä testanneet ;) onneksi..

Oman käytöksen mukaan tuli ainakin ennen, eli itse sain 1233mk veroa, vaikka mopo ei kulkenut kuin 50kmh.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 19:37

Oho, taisi tulla pojankossille kalliimpi viritys. Ei taidakkaan enään riittää verojen maksaminen. Jokuko vielä jaksaa vouhottaa virittämisen eduista?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052 ... 2_uu.shtml

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 19:57

Kuten tekstissä sanotaan, laittakaa se kypärä kiinni niin selviätte edes hengissä...

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 20:23

Shapen uutislinkissä ei käynyt lainkaan ilmi mikä oli tilanne nopeus. Jaksan toitottaa tätä, mutta se on aivan sama paljonko sillä mopolla pääsee jos ajelee fiksusti, viritys sinänsä oli vain yksi syy tuohon onnettomuuten. Se että ajelee kypärän hihna auki, kertoo paljon ajajan henkisestä tasosta. Tuollasta ei saisi päästää liikenteeseen lainkaan. En vieläkään nää syytä maksaa sakkoa OMAN henkensä vaarantamisesta. Sanokaa miksei niitä mopoja voida ottaa sieltä kevyen liikenteen väyliltä pois? 20km/h vauhtikin on siellä vaarallista. Minun puolestani tämän ketjun voisi vaikka poistaa. Tehovalvontaviikko on kuitenkin jo mennyt ja tämä aihe väitelty aivan puhki.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 21:42

MaNeero kirjoitti:Shapen uutislinkissä ei käynyt lainkaan ilmi mikä oli tilanne nopeus.
En tarkoittanut, että yli 45 km/h olisi ajettu. Vaikka onkin sievästi ajeltu, niin sitten kun kosahtaa ja on osallisena kolariin, niin liikennevakuutuksen edut voi unohtaa. Sitten, kun on menee itseltään polvi rikki, niin siinä vaiheessa 30 000 euron lasku sen leikkaamisesta tulee itselleen maksettavaksi, eikä vakuutus korvaa tätä. Sitten voikin miettiä oliko järkevää virittää, harvalla alle 18-vuotiaalla on tuommoisia rahoja ja vanhemmiltakin voi olla aika tiukassa. Ei mulla muuta, kannattaa vain miettiä asioita oikeasti vähän pidemmällekkin.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

22.5.2012 23:00

Totta tuokin. Riskit tosiaan ainakin itse tiedostan. Vakuutusyhtiöiltä on kysytty tätä asiaa, että korvaako jos on viritetty jne. Oikeastihan ei tarvitsisi, mutta normaalisti vastataan, että jokainen tapaus tutkitaan erikseen ja jos selviää, että onnettomuus johtuu nimen omaan virityksistä niin korvauksia ei tipu.
En ole kyllä ihan vakuuttunut, että esimerkkisi kaltaista tapausta olisi ikinä tapahtunut. Oisi luultavasti ylittänyt uutiskynnyksen. No kuitenkin... En minäkään virittämistä suosittele, mutta pelkkää rahanahneutta ja holhousta tämä systeemi minusta on. Tarkoitan, että pahoja onnettomuuksia tapahtuu, mutta siihen sanoisin vaan tylysti, että shit happens. Miksei vain voisi ajella omalla vastuulla, vaikka omasta (epätodennäköisestä) kuolemasta kärsii toki muutkin. No kiitos ja hei hei, asia on minun osaltani loppuun käsitelty. Tehovalvontaviikko on ohi ja itse voin taas keskittyä mopoiluun.

Ja laittakaa hitto sentään se kypärän hihna kiinni... Vaikka tosin en ymmärrä miksi senkin käyttö on sakon uhalla pakollista. Sellaisissa aivoissa ei ole paljon suojeltavaa, jotka ei tajua käyttää kypärää.

edit:Itse asiassa sait shape minut vähän jopa miettimään asiaa. Itselläni nyt niin väliä, mutta ihan vanhempieni kannalta tuntuu pahalta ajatella, että minulle sattuisi jotain, ja että me vielä joudumme maksamaan kaiken. En aio laittaa vakioksi, sillä nuo ajatukset häiviäisivät vitutuksen tieltä välittömästi kun lähden vakiomopollani liikkelle, mutta liikenteessä aion olla varmasti entistäkin tarkempi. Tuurilla ne laivatkin seilaa.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

24.5.2012 3:35

Janna juttu, etta ei ole pelkastaan EU:ssa tuo 45km/h rajotus. Rupesin mielenkiinnosta katsomaan, etta mitenka se taalla USAssa on, niin todella monessa osavaltiossa (Kuten myos New Mexicossa, jossa itse talla hetkella olen) on pykala jossa sanotaan:

"The power source may not be capable of propelling the device, unassisted, at a speed exceeding 30 miles an hour, 48.28 kilometers an hour, on a level surface."

Tosin eipa sita nayteta myoskaan taalla hirvean tarkasti valvovan, kun noita keski-ikaisia aijia nakee menevan niilla skoottereilla kylla ihan autojen nopeuksia.

OT: Mutta on se aika perkeleen huvittavan nakoista, kun kattoo isosta, korotetusta chevrolet silverado pick upista kun skootteri meinaa painaa ohitte :lol: (Ja koko- ja korkeuseroa kyseisten vehkeiden valilla ei varmaan ole vaikeata kuvitella :) )

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

30.5.2012 0:55

Melkoista mutuilua täällä. Liikennevakuutus korvaa omat henkilö- ja vastapuolen kaikki vahingot vaikka mopo olis tappiin viritetty, kuski kortiton, mopo vielä esim. seisontavakuutuksissa talven jäljiltä tai vaikka vakuutuslaskut maksamatta viimeisen vuoden ajalta.

Missään vakuutusyhtiöiden sivuilla näin vaan ei sanota, on heidän etunsa että luullaan että vakuutus ei korvaa jos mopo onkin viritetty.

AINOA tilanne jolloin vakuutusyhtiö ottaa omansa takaisin jälkeenpäin on jos kuski on rattijuoppo. Silloinkin se maksaa heti kaikki vahingot, mutta perii ne tosiaan sitten aiheuttajalta kuukausierissä takaisin. Muissa tapauksissa vakuutusyhtiö korvaa mukisematta ja rankaisee sitten hinnaston mukaan, korotetulla vakuutusmaksulla jos mopo onkin ollut vähän liian ripeäkulkuinen. Odotettavissa jotain piikkisen vakuutusmaksuja takautuvasti, about 400e vuosi.

Re: Poliisi valvoo mopoilijoita tehostetusti tämän viikon aj

17.6.2012 15:19

Olin kerran kaverin kanssa yömyöhään asti piuhalla ja poliisit pysäytti ja sanos et ne antaa sakon häiritseväst ajosta jos en mee nyt heti kotiin ja perää se rupes mussuttaa säästöistä ku kysyin et kui :D