Keskustelua Motot.netin uutisten aiheista.
Alueen säännöt
Huom! Varsinaiset uutiset sijaitseva kokonaisuudessaan uutisosiossa, ei foorumilla.
Voit klikata itsesi uutisen sivulle viestiketjun aloitusviestin linkistä
15.5.2012 23:37
plumppu kirjoitti:Vaasassa ainakaan näkynyt poliisin poliisia vielä
pistäis sitte kunnolla ratsioita isojen teidein viereen, jos haluu tälläsee puuttua!
Itekkään en oo vielä poliisin poliisiä nähnyt mutta eihän tämä viikko edes kuumota kun mopoa en aja
15.5.2012 23:41
Kun kohteena on nuoret kuljettajat, niin eiköhän ne piikkejäkin vainoa. Olettaen että ajelet hussella.
16.5.2012 0:40
Kyllä ne piikkejä vainuaa kun multakin veivät kortin
16.5.2012 7:05
"Kypärän käyttäminen ja erilaisten vaarallisten viritysten välttäminen parantaisivat mopoilijoiden liikenneturvallisuutta olennaisesti." Mahtaakohan nykynuorison harrastamat peränkorotukset kuulua noihin vaarallisiin virityksiin? Muutoinkaan ei meinaa tennarit tavata maan kamaraa, niin vielä on laitettava "koropaloja" yms. Ei tykkää ajogeometria ainakaan hyvää, kun jo muutaman millin etupään lasku/nosto vaikuttaa.
16.5.2012 8:55
Mulla yltää molemmat varpaat just ja just maahan koropalan kans ja oon 182cm
16.5.2012 11:56
noo kaikki hyvin onneks rieju kulkee vaan sen 60
mut äänet on sit eri asia
16.5.2012 12:24
Tricky kirjoitti:noo kaikki hyvin onneks rieju kulkee vaan sen 60
mut äänet on sit eri asia
joten se on viritetty, voivat ottaa kilvet pois vaikka se "vaan" kulkee 60.
16.5.2012 12:56
Jotenkii vaa huvittaa jos mopo menee tehtaalt tullessaan sen about 75km/h. Niin mitenkä kytät voi vedota siihen että mopon rakeenteellinen nopeus on ylitetty jos siitä ottaa kurit pois? Kylhän toi laki toimii jollain pappatunturil mut uudet skoobat/endurot onkin aivan eri juttu.
16.5.2012 12:58
paapeli kirjoitti:"Kypärän käyttäminen ja erilaisten vaarallisten viritysten välttäminen parantaisivat mopoilijoiden liikenneturvallisuutta olennaisesti." Mahtaakohan nykynuorison harrastamat peränkorotukset kuulua noihin vaarallisiin virityksiin? Muutoinkaan ei meinaa tennarit tavata maan kamaraa, niin vielä on laitettava "koropaloja" yms. Ei tykkää ajogeometria ainakaan hyvää, kun jo muutaman millin etupään lasku/nosto vaikuttaa.
no on se mukavampi ja hienompi ajaa korkeammalla. Roksissa ainaki ajo asento parantuu paljon ku laittaa koron
ja mitä vittua se kettää haittaa? ja kerroppas samalla että miten vitussa peränkorotus on vaarallista? kyllähän se tietenki jos on ite tehty koro päin vittua mutta jos jonkun ihan kunnollisen valmiin ostat nii se ei kyllä varaa lisää yhtää...
16.5.2012 13:35
karttunen69 kirjoitti:ja kerroppas samalla että miten vitussa peränkorotus on vaarallista? kyllähän se tietenki jos on ite tehty koro päin vittua mutta jos jonkun ihan kunnollisen valmiin ostat nii se ei kyllä varaa lisää yhtää...
Eihän siinä muuta kun että ohjauskulma muuttuu pystymmäksi, tuskin kovin vaarallista sentään moponopeuksilla.
Se mikä korottamisesta tekee tyhmää niin MIKÄÄN enskamopo ei tarvi koroa että näyttäis hienommalta, päinvastoin korottaminen tekee pyörästä tyhmän näkösen kun keula on pystyssä ja suhteessa perään ihan liian matalalla. Jos sen mopon pitää olla niin helvetin kisakisa niin miksei oteta mallia niistä oikeista enskoista ja pidetä mittasuhteita vakiona..
Kyllä se varmaan siitä kun ikää tulee ja pyörään lisää kuutioita niin mielipide monella vielä muuttuu
16.5.2012 13:50
Jätetää nää mopohommat ammattilaisille
Viimeksi muokannut Endo94 päivämäärä 18.5.2012 0:16, muokattu yhteensä 1 kerran
16.5.2012 15:47
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että joittenkin idioottien takia kaikkien mopojen pitää kulkea se "45". Toistan taas itseäni, mutta ei sillä mopolla realistisesti saa muita hengiltä kun itsensä (tai saa toki jos yrittää). Varsinkin nyt kun korttiin täytyy jopa käydä ajokoulu, (ja maksaa itsensä kipeäksi) niin kurit voisi hyvinkin poistaa. Tämän rajoitus-asian on päättänyt sama ryhmä, joka yrittää estää alkoholimainonnan ja kaikki josta joku (hieman jälkeenjäänyt) 10-vuotias voi saada jonkun innoitteen. Kutsutaan tutummin Martta-kerhoksi.
16.5.2012 17:19
Endo94, yhdyn lähestulkoon kaikkeen viestissäsi, mutta noihin 80-100 nopeuksiin en voi yhtyä. Ootko muka tosissas sitä mieltä et perus teinitehariderbin jarrut ja iskunvaimennus ovat vaaditulla tasolla jos ko. mopo menee 90kmh? No eivät tosiaan.
Miksi kaikissa 125+cc pyörissä on jarruina edessä vähintään kaksi- tai nelimäntäiset puristimet, mitkä maksavat noin 5 kertaa enemmän kuin perus yksimäntäiset mopon puristimet? Juuri sen jarrutustehon vuoksi, mitä ei saa yksimäntäisistä mopojarruista.
Sama koskee iskunvaimennusta, yksinkertaisesti, mopon iskunvaimennuksen teho/jäykkyys/palautus eivät riitä vaimentamaan iskuja, eivätkä varsinkaan ole riittävän jäykät suhteessa nopeuteen. Omasta mielestäni se ei ainakaan ole mitenkää erityisen mukavaa, kun etupumput pohjaavat voimakkaasti jarruttaessa...
Joten, onnea vaan yritykseen, kun yrität pysäyttää mopoas 80+ vauhista, saat olla melkone taituri, että pääset ees 50% tuloksiin verrattuna isompiin pyöriin...
16.5.2012 17:34
Minulla on ainakin derbissä kaks mäntänen.
16.5.2012 17:43
minusta tuntuu se jo tyhmältä että suomi on näin rajoitettu valtio ja kaikki mopot mitkä tänne tuodaan pitää kuristaa, niin että ne varmasti menee sen alle 45 eikä kiihdy siihen 40 millään ja varmasti kaikki autoilijat vittuuntuu ja tulee kolareita enemmän....