Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Apollo Orion RX 50

24.9.2012 19:13

8500rpm kiersi ainaki omani vakiona ja sillä pääsi mittariin sen 50km/h justiinsa. Oikeaa nopeutta tuo taisi olla sen tasan 45km/h, navigaattorilla mitattu. Ittellä on tuossa paikallaan 13p (vakio) eturatas ja muistaakseni 82 suutin ja neulan prikka tällä hetkellä 3 pykälässä ja mittariin mennään joku 55km/h ja 9500rpm (kuski painaa sen 100kg myös). Nyt ku täällä Lapissa ainaki kelit alkaa viilentyä nii pitänee varmaan taas lyä se 85 suutin paikalleen ja nostaa neulaa pykälän tai kaks ylemmäs, alkaa muuten booamaan ku vääntää kaasun pohjaan. :D

P.S: Huomasin et koneen eessä oleva runkopalkki on menny poikki siitä moottorin ylemmän kiinnityspultin kohalta. Hyvälaatusta terästä taas kiinalaiset vääntäny...

Re: Apollo Orion RX 50

25.9.2012 17:07

Keuliiko tai polttaako kumii hyvin vakiona? Jos ei niin mitä virei kannattas laittaa?

Re: Apollo Orion RX 50

25.9.2012 17:16

:lol: Päivän hymisemiset :D
Ei keuli ellei sitten +125cc mottia lyö kiinni.
Ei myöskään polta kumppaa mainittavan arvoisesti ilman isompaa myllyä.

Re: Apollo Orion RX 50

26.9.2012 15:24

nettimotos myynnis orion mopo jossa on 250cc ohjus kiinni ni huiput lyhyil väleil ~100+ ja siin oli rajoitininki et meni 60km/h :lol: viikon info

http://www.nettimoto.com/orion/a36a50m/1386162

Re: Apollo Orion RX 50

6.10.2012 19:58

Hih, Nii että 100km/h mentiin 250cc:llä ja lyhyilla väleillä?
Pitkillä väleillä mennään sitte se 110km/h, jos nyt orionin oma paska kiinni lyödään,
Tietysti kun jonkun laatu myllyn eikä tollasta parin hepan 250cc:tä heitetä kiinni, nii saattais kulkeekki.. onneks oon päässy eroo omasta ruoskasta jo vähänaikaa sitten :lol:

Re: Apollo Orion RX 50

6.10.2012 20:36

Mun mielestä jos on valmis maksamaan 250 kuutioisesta moposta, samantien maksaa sen laillisena moottoripyöränä, vaikka kiinalaisena sitten. Ei tartte vilkuilla peiliin niin usein eikä pelätä ratsioita.

Re: Apollo Orion RX 50

6.10.2012 21:15

Mites muuten, tarviko se cdi mokkula irrottaa paikaltaan että pääsee ruuvaamaan sitä säätöä?

Re: Apollo Orion RX 50

6.10.2012 22:38

No pitää se siitä kiinnityskohdastaan tietenki ottaa pois, mutta ei siinä johtoja tarvi alkaa irrotteleen. Ja tuo boksihan pysyy kumilenkillä paikallaan et mikään hirvee työ ei ole sitä liikutella.

Re: Apollo Orion RX 50

7.10.2012 18:02

mopoäijä56 kirjoitti:Joka tapauksessa Helkaman viritys saa nyt riittää, menee 60 km/t mittarinopeutta sillä 15T rattaalla.
Joku sitä vielä jarruttaa, aivan kuin olisi sytytys liian myöhäisellä. Mutta olkoon. se kulkee nyt
jo liian kovaa jos kuskina on joku puolet kevyempi kuski. Tuosta CDi ruuvista ei saanut mitään tolkkua,
ei tunnu vaikuttavan vaikka kiersin 3 kierrosta sisäänpäin.


Samat ajatukset täälläkin. Ottaa helposti 60 mittariin ja ylikin jos antaisi mennä vaan. Itse väänsin cdi:n ruuvia 9 kierrosta myötäpäivään.
Jostain syystä cdi ei ollut mitenkään minun helkamassa kiinni. Siellä oli jokin kotelo johon sen sai kivasti laitettua että pysyy paikoillaan. Tuskin se silti herkästi hajoaa, pintaliitos komponenteilla kuitenkin kasattu. Monikierrospotentiometriä lukuunottatta.

Re: Apollo Orion RX 50

11.10.2012 16:10

Käykö Orioinin moottorin osat Helkama Supermotoon?
Onko nämä kaksi samaa mopoa eri tarroilla vaan?
Mistä saisi virikaasareita näihin?
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Re: Apollo Orion RX 50

11.10.2012 19:48

Identtiset mopot ovat kyllä.
kaasareita saa vaikka mc-scatterilta.

Re: Apollo Orion RX 50

14.10.2012 18:41

Voisittekos auttaa mua oman Helkaman kanssa, kun kuulin et on melko samanlaiset.

Mulla on Helkama Supermoto 2, miten sen sais kulkeen sen 60-65 km/h, täl hetkel menee sen 50. Cdi boksi vaihdettiin sellaseen racing boksii, rajottamattomaan.
Kannattaako kaasaria vaihtaa ? Ja jos kannattaa, mikä kaasari ? Täl hetkel on 16mm kaasari, isompaa ? Putkessa onko kureja ? Ja jos on, kannattaako poistaa ?

Kiitos avuista etukäteen :)

Re: Apollo Orion RX 50

14.10.2012 22:48

Kyllä mä sanoisin että jos ei nelosvaihteen rattaita koneeseen sisälle saa vaihdetuksi mitenkään on sen kulkemaan saaminen oikeaa nopeutta 60-65 aikas hankalaa. Välityksillä.. joo o, mutta silloin liikkeellelähtö on aikas tuskaa.. ylämäistä puhumattakaan. 15 piikkisellä eturattaalla ottaa cdi rajoituksen poistamisen jälkeen 65 mittariin helposti, oikeaa nopeutta silloin n:55~ Ainakin oma helkama enskani ottaa.

Re: Apollo Orion RX 50

15.10.2012 0:36

onko tuo orion todellakin NIIN laiska että hädin tuskin saa kulkemaan 65? saako sitä sitten mitenkään suht hyvin vääntämään ja kulkemaan n.70-90 muulla kun vaihtamalla reilusti isomman koneen?

saako noita muualta kun kone glanssilta vai onko kaikki ostanu sieltä?
onko se glans oikeasti huono kauppa?
kokemuksia?

Re: Apollo Orion RX 50

15.10.2012 9:50

Kyllä sen varmasti saisi kulkemaan vaikka 70kmh oikeaa nopeutta mutta moottorin sisäiset välitykset ollenee rajoittavana tekijänä. Toisiovälitykseen jos rattailla muuttaa välityksiä pidemmiksi muuttuu ykkösvaihdekin aivan liian suureksi. :/ Variaattorivetoisissahan tällaista ongelmaa ei ole variaattorin muuttuvan välityksen takia.