Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.8.2016 19:38

Voisiko tuo rahina ja kilinä derbin koneesta johtua siitä kun tuorevoitelu hajosi mulla :D
En usko että ihan uudet laakerit rahisisi noin ja sitä rahinaa on kuulunut semmonen n. 4tkm eikä ole vieläkään ole alakerta leikannut kiinni

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.8.2016 20:11

Mulla oli ainakin mopon alkp/nykyisesta varaosakoneesta kytkinkruunu kulunut melko reilusti = kytkin piti melkoista rohinaa/kalkatusta vaikka toimi muuten ihan normaalisti.

Jos 4000km on ääntä jo kuulunut ni tuskin ainakaan kampuran laakerit on äänen lähteenä, ne olisi kyllä jo hajonnut lopullisesti.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.8.2016 22:08

Juu taitaa se olla siitä ku painaa kytkimen pohjaan niin se ääni vaimenee aika reilusti ja kaverillaki oli ollu sama ongelma, mutta sehän ei vissiin haittaa mitään :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.8.2016 20:37

mikähän derbin kytkimessä voisi olla vikana kun ei irrota ollenkaan , oli 1 vaihe silmässä kytkinpohjassa ja huuatin nii yhtäkkiä vaa lähti eikä enää irrota , kytkin tuntuu ihan normaalille ja vaijeri liikkuu niinkuin pitää jouset on kunnossa just edeltävänä päivänä vaihdoin ne jäykempiin ja levyt oli kunnossa eikä näyttäny mikään muukaan olevan rikki, en kuitenkaa kauheena ymmärrä tosta kytkimestä nii en ihan varma oo :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.8.2016 14:46

Kerta kytkin on auki käytetty niin pitäis lämmittää kone ensi ja lämpimällä koneella pumpata kytkinkahvaa 10-15 kertaa ja kokeilla. Jos ei rupee 10 toiston jälkee toimimaa ni on kasattu vääri.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

31.8.2016 0:01

Löyty vika , oli hitsautunu se kytkinkruunun pusla kruunuun kiinni :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

31.8.2016 20:20

mikähän derbissä vois olla ku ei millään saa säätöihi , tekniikka on 70cc airsal 17,5 lortto turbokitti ja vapariputsari, imuvuoto ei pitäs olla kampuran stefa vaihettu eikä tapahtunu mitää ku suihkin bräkliiniä imukaulaan ja kaasariin , 4,5,6 vaihteella ei jaksa vetää kunnolla ja ala kiekoilla röpöttää perkeleesti, tällä hetkellä 120 suutin koitettu 130 eikä auttanu seosruuvia säädelty mutta sitteku löytää sen kohan että kierrokset on korkeimmat nii kierrokset alkaa leijumaan neulaakin koitin laittaa laihemmalle mutta alko leijuun kierrokset nii laitoin takas keskimmäisee loveen :paha: :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

31.8.2016 21:31

Suuttimet nyt on ainakin ihan liian isoja :D Kokeile vaikka 100-105 nyt alkuun.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

2.9.2016 11:37

Onko normaalia, että täyskaasulla alkaa pätkimään runsaasti, ku bensaa on litra tai alle jäljellä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

4.9.2016 0:43

ei mulla ainakaan pätki

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

9.9.2016 16:37

Mikähän vittu tossa derbissä on ku oon kahdella RAJOITTAMATTOMALLA cdi:llä kokeillu niin molemmilla rajoittaa siihen 9400rpm. Kaverin derbissä se ei rajota vaikka samalla boksilla koitin millä kaverikin? :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

10.9.2016 22:50

Kattelin tuossa, että jäähytinneste on Derbissä aika vähissä niin ajattelin käyä ostaan niin onko sillä mitään väliä että laitanko uutta nestettä vanhan sekaan vai pitääkö tyhjentää vanhat pois? :P

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

11.9.2016 0:29

ei oo väliä kunhan on saman väristä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.9.2016 19:20

Hmm, kellään ideoita mistä mahtaa johtua kun derbi ruvennut savuttamaan reilusti normaalia enemmän ja lämpösellä koneella ei nykyään lähde oikeastaan ikinä ekalla käyntiin, 99% kerroista lähtee vasta toisella polkasulla. Kylmällä starttaa ihan normaalisti ekalla. Tuorevoitelu pois käytöstä & 3% seokset tankissa (castrol power 1 racing) & varsinkin kylmällä koneella on koko naapurusto savussa kun lämmittelee konetta. Pakokaasu on sinertävää/harmaata ja haiskahtaa bensalle, eli en usko että ainakaan kannentiiviste olisi mennyt koska palavan glykolin hajun kyllä huomaisi samantien ja savukin olisi enemmän valkoista. Ihmeellisintä tässä on että mopo kyllä toimii ihan suht normaalisti, ei röpöttele tms, enkä tehoissakaan ole huomannut mitään hävikkiä. Ainoastaan tuo savutus jostain syystä lisääntynyt ja käynnistyvyys kuumana.

Setuppi:

Airsal 73cc sport (männällä ajettu about 150km)
Top Racing EVO kampura & C3 laakerit (ajettu about 1500km)
Dellorto PHBG Racing 21mm ( 88 ps, 45 tks, neula toiseksi ylimmässä lovessa )
Malossin läppärunko & hiilari läpät ja 21mm imukaula
Kevlar kytkin levyt ja malossin jouset
Vakio ilmanputsari kotelo josta tötsä poistettu ja asennettu uusi & öljytty suodatinelementti 150km sitten
Gianellin putki & änkkä

Alakerrasta kaikki laakerit,stefat ja tiivisteen vaihdettu kampuran vaihdon yhteydessä tuon n.1500km sitten.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.9.2016 10:55

Vois viitata liikaan öljyy ainaki toi savuttaminen, mut savottaako siis kokoajan? Mikäs öljysuhde tolle airsalille on?