Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.7.2016 14:46

Kiertääkö loppuun asti pätkimättä paikallaan? Neulaa voisit kokeilla nostaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.7.2016 23:06

Derbi kiertää hyvin paikallaan paitsi pätkäsee kerran kun painaa kaasua mutta sen pätkäsyn jälkeen kierrokset nousevat hyvin. Täytyy koittaa neulan nostoa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.7.2016 23:44

Neulan nosto ei auttanut, alkaa ideat loppumaan missä vika voisi olla

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.7.2016 10:16

Sitten vaihda tulppa ja tarkista läpät. Jos kumpikaan noista ei auta niin sitten menee jännäksi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.7.2016 21:09

Ehdotelkaas jotain hyvälaatusia ''racing'' kytkinlevysarjoja derbiin 8) jossa siis tulee vahvistetut jouset ja kevlar levyt. http://www.moposport.fi/kytkinlevysarja ... i-senda-06 kenelläkään kokemusta tuosta et onko mitenkä kestävä setti. https://www.storm-motor.fi/osat/mopot/g ... ja-racing/ tuota vähä ajattelin nii onko kokemuksia ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2016 11:53

Just vaihdoin eilen noi moposportin levyt ja jouset ja on hyvät 8)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2016 12:54

Hyvä juttu ;) Tuleeko kytkimeen sitten paljonkin eroa tuolla setillä verrattuna vakio jousiin ja levyihin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2016 17:35

Ei siinä tunnu loppujen lopuksi minkäännäköistä eroa tuntumassa, mutta en oo ajanu noilla seteillä kun max 30km nii entiiä muuttuko mitenkään pitkän päälle :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2016 7:10

Kyllä ainakin itsellä kahvatuntuma muuttui pikkaisen jäykemmäksi, on nuo kevlar kitin jouset kuitenkin pikkasen vakio jousia jäykemmät.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2016 18:50

Mihin suuntaan kaasaria pitäis säätää, kun derbi meinaa tukehtua kierrosten ollessa n.6000-8000 ja röpöttää alakierroksilla. Tekniikkana toimii kiinan 50cc pannu, kuriton vakioputki(suppilo vielä kiinni) ja vapariputsari(pipecross). Neulan sokka taitaa olla 2. ylimmässä lovessa ja suuttimen koko on 95. Tulpan väri on tumma maitokahvi

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2016 20:05

Pikkuisen pienennät pääsuutinta niin eiköhän tokene.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2016 23:04

Pitää sit kokeilla tuota pienempää suutinta. Onko 92 sopiva vai pitääkö vielä enemmän pienentää?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.7.2016 20:17

Sillä voit kokeilla, riippuu hieman kaasarin koosta ja putken toimivuudesta. 88-90 sattaa osua kohilleen jos kaasari 14mm, 17,5mm:llä 90-92....

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.7.2016 20:26

Pitää sit käydä hakemassa se 92 suutin ens viikolla. Kiitos neuvoista!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

3.8.2016 23:05

Auttakaas taas miestä mäessä. 03 Derbi Senda kyseessä ja ohjaustanko resonoi moottorin kierrosten kanssa aivan mielettömästi. En yhtään ymmärrä mistä jokin voisi olla löysällä, moottori on tukevasti paikoillaan ja etuhaarukassa kaikki pultit elämääkin kireämmällä. Resonointi alkoi yhtäkkisesti ja sen lisäksi, että se tuntuu, niin se myös kuuluu. Miten ohjaustangon olisi tarkoitus kiristyä, tarvitaan ilmeisesti spesiaalityökaluja kun putken välissä oleva mutteri on kapein ikinä näkemäni ja kuvassa päällä oleva on myös sellainen mitä en ole koskaan nähnyt. Onko muita ideoita tuolle älyttömälle resonoinnille?

Missään ei tunnu klappia kun heiluttelee, olen myös kokeillut alamäkeen etupyörää jarrutella ja ei tosiaan mitään klappia mihinkään suuntaan, mutta silti moottorin kierrosten mukaan resonoi.

Kiitos kaikesta avusta jo etukäteen!


Kuva