Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.7.2015 22:14

Mikäs on derbissä ku alkanu tekemään silleen et ku esim keulii kutosvaihteella, niin hieman korkeemmilla kierroksilla kaasu tulee silleen jälessä/viiveillä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 7:47

Se on aistiharha, isolla vaihteella ja isoilla kierroksilla vain ääni aallot ei tahdo pysyä perässä joten kuulet ne "viiveellä". :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 10:35

Miksi tääl ryhmässäei vastata :/ oon postannu kolme kertaa eikä mihkään niihin oo vastattu??

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 11:00

Ei taija olla yläkerta ihan tiiviimmästä päästä. :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 11:57

KRR kirjoitti:... Mopo on erittäin huono kiihtymään sekä jää röpeltämään ennen piikkiä. Mistä johtuu??

No röpellys ainakin viittaisi liian rikkaaseen seokseen sillä ko. kaasun asennolla. Ottaa kuitenkin piikkiä röpötyksen jälkeen? Suuttimen koko vs. virit/tekniikka? Neulan asento / positio?

Onko pakoputki / äänenvaimennin miten tukossa? Onko tutkittu? Ja mikä putki / änkkä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 15:57

notreal911 kirjoitti:Se on aistiharha, isolla vaihteella ja isoilla kierroksilla vain ääni aallot ei tahdo pysyä perässä joten kuulet ne "viiveellä". :D

Ei ole aistiharha ku se tulee erittäin paljon jäljessä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 17:38

mikä mopossa ongelmana kun kytkin ei irrota enää kytkinkopan avauksen jälkeen? Mopo toimi moitteetta siihen asti kunnes käynnistysratas ei palautunut paikoilleen, tämän sai korjattua helposti mutta tilalle tuli sellainen vika ettei kytkin enää irroittanut ollenkaan ja kun jatkotutkimuksia tein ei näkynyt minkäänlaista vikaa kytkimessä. :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.7.2015 22:59

mixa76 kirjoitti:
KRR kirjoitti:... Mopo on erittäin huono kiihtymään sekä jää röpeltämään ennen piikkiä. Mistä johtuu??

No röpellys ainakin viittaisi liian rikkaaseen seokseen sillä ko. kaasun asennolla. Ottaa kuitenkin piikkiä röpötyksen jälkeen? Suuttimen koko vs. virit/tekniikka? Neulan asento / positio?

Onko pakoputki / äänenvaimennin miten tukossa? Onko tutkittu? Ja mikä putki / änkkä?

Vastaus tähän: ottaa piikin kyllä mutta kestää normaalia kauemmin varsinkin jos ajaa kaksi päällä tai ylämäkeen(ihan tasanenkin riittää hidastamaan piikin) suutin on 85 dellerton phva 14.5mm kaasarissa, neula on uusittu semmoseen mikä kapenee loppua kohti ja sokka on toiseksi alimmassa lovessa, putki on uusittu about 700km sitten, metrakitin kokoputkisto, vanha metra oli kuulemma käyttökelvoton niin liikkeessä sen vaihto, vanhalla putkella vika oli pahempi nytten vähän helpottunut, mutta ihmettelen miksi se ei edes käynisty koska se ei putkesta johdu :/ kiitos vastauksesta!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 1:01

Mulla rupes tekee tota samaa pätkimistä tänään oma derbi. Paikoillaan ku kierrättää ni jää pätkimään hetkeks ennen piikkiä ja ajaessa pätkii välillä, kiihtyy ja kulkee huonommin ku ennen. Putki itellä tecnigas e-nox. Johtuuko siis seoksista? Mulla nimitäin tulppa aika musta :D Riittääkö neulan siirto vai pitääkö vaihtaa suutinta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 1:08

Atteeh kirjoitti:Mulla rupes tekee tota samaa pätkimistä tänään oma derbi. Paikoillaan ku kierrättää ni jää pätkimään hetkeks ennen piikkiä ja ajaessa pätkii välillä, kiihtyy ja kulkee huonommin ku ennen. Putki itellä tecnigas e-nox. Johtuuko siis seoksista? Mulla nimitäin tulppa aika musta :D Riittääkö neulan siirto vai pitääkö vaihtaa suutinta?

Mullaki tulppa musta mutta niiku tulpan pää vaalee kerma et kävis laihal... Varmaa 6 eri tulppaa kokeiltu :D ja seoksiikin oon erillaisii kokeilöu mut aika reilut seoskset täl hetkel kyl (koska sisään ajossa) reilu 2.5% ja neula eikä suuttimen vaihto mulla vaikuta ainakaan suuremmin vika on kuitenkin. Tosin isoin suutin mitä oon kokeillu nii on 85 ja pienin 74/76. Voiko se johtuu muka vaa putken karstasta?? Epäilen vahvasti

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 1:33

KRR kirjoitti:
Atteeh kirjoitti:Mulla rupes tekee tota samaa pätkimistä tänään oma derbi. Paikoillaan ku kierrättää ni jää pätkimään hetkeks ennen piikkiä ja ajaessa pätkii välillä, kiihtyy ja kulkee huonommin ku ennen. Putki itellä tecnigas e-nox. Johtuuko siis seoksista? Mulla nimitäin tulppa aika musta :D Riittääkö neulan siirto vai pitääkö vaihtaa suutinta?

Mullaki tulppa musta mutta niiku tulpan pää vaalee kerma et kävis laihal... Varmaa 6 eri tulppaa kokeiltu :D ja seoksiikin oon erillaisii kokeilöu mut aika reilut seoskset täl hetkel kyl (koska sisään ajossa) reilu 2.5% ja neula eikä suuttimen vaihto mulla vaikuta ainakaan suuremmin vika on kuitenkin. Tosin isoin suutin mitä oon kokeillu nii on 85 ja pienin 74/76. Voiko se johtuu muka vaa putken karstasta?? Epäilen vahvasti

Ite kyllä alotan suuttimen+kaasarin putsauksella ja putken läpikäynnillä. jos ei auta ni sit pitää varmaan kokeilla eri suutinta. Wikistä luin että liian iso pääsuutin voi aiheuttaa tollasta röpöttämistä ja tehojen katoomista.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 11:53

KRR kirjoitti:suutin on 85 dellorton phva 14.5mm kaasarissa, neula on uusittu semmoseen mikä kapenee loppua kohti ja sokka on toiseksi alimmassa lovessa..

Tiputa testiksi neulaa alemmas (sokkaa yhden loven ylemmmäs).
Ja jos on tosi kapea kärkinen neula, niin tuon testauksen jälkeen kokeilet vielä ykden loven alemmas... 8)
Suuttimen koko ihan ok, jos vakio vaahtomuoviputsari.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 13:04

mixa76 kirjoitti:
KRR kirjoitti:suutin on 85 dellorton phva 14.5mm kaasarissa, neula on uusittu semmoseen mikä kapenee loppua kohti ja sokka on toiseksi alimmassa lovessa..

Tiputa testiksi neulaa alemmas (sokkaa yhden loven ylemmmäs).
Ja jos on tosi kapea kärkinen neula, niin tuon testauksen jälkeen kokeilet vielä ykden loven alemmas... 8)
Suuttimen koko ihan ok, jos vakio vaahtomuoviputsari.

Okei eli että kävis laihemmalla?? Sokkaa ylemmäs siis, ymmärsinkö oikein :D ?? Kiitos vastauksista :3

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 14:44

KRR kirjoitti:Okei eli että kävis laihemmalla?? Sokkaa ylemmäs siis, ymmärsinkö oikein :D ??

Juurikin näin. 8)

Kannattaa hommata muutama eri profiililla oleva neulakin, jos tuosta ei ole apua. Saattaa olla liian terävä se nykyinen... Googleen (kuva)haku "phva needle chart", niin näet taulukosta profiileja ja voit verrata oman neulasi profiiliin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.7.2015 15:11

Itteä mietityttää vaan ku oon tolla suuttimella ajanu kohta 2tkm ja nyt vasta aloitti tollasen :D voiko olla et on just vaa roskaa kaasaris ni ei bensa kulje kunnolla?