Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.9.2020 22:20

Riejuilija kirjoitti:kohokammion pohja kait tarvis uuden gummi tiivisteen....euron menetys....+ 10e postikuluja...


Mitä meenaat niiku kohokammion pohjalla. Siis ku se vuotaa sieltä päästä missä ruuvit on ja mikä kiinnittyy ihan niiku siihen itse kaasariin ja siihen oon nyt tilannu uuen kohokammion tiivisteen

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.9.2020 22:44

Veikkaan että kohon tappi ollut huonosti paikallaan ja kohokammio kiristetty paikalleen. Rikkoo tiivisteen, joskus kohokammion ja lisäksi kohon tappi vääntyy. Kannattaa katsoa että se on suorassa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.9.2020 23:12

Malagutisti kirjoitti:Veikkaan että kohon tappi ollut huonosti paikallaan ja kohokammio kiristetty paikalleen. Rikkoo tiivisteen, joskus kohokammion ja lisäksi kohon tappi vääntyy. Kannattaa katsoa että se on suorassa.


Mikäs se kohon tappi on ja mistä tarkistan sen että se on suorassa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 7:59

Siis tarkotin tiivisteettä sitä joka on sen muovisenpohjan ja alumiinisen rungon välissä. sellanen ehkä 5cm halkaisijainen gummi rengas. Se on painettuna siihen muoviosan yläpään uraan.

Kohon tappi on se metallitappi joka on saranana koholle.

Mutta bensahana kiinni ja pyyhihän se kaasari puhtaaksi ja kuivaksi sitten silmätarkkana katsomaan mistä kosteus tulee....ja huomio bensa nousee pintaa jonkun matkaa ylöspäinkin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 11:41

Setonen kirjoitti:Kaasarissa on sellainenkin ongelma että se vuotaa melko paljon kohokammion ja itse kaasarin välistä bensaa.

Joo no korjaa vuoto ja sen jälkeen jos on vielä probleemaa kaasuttimen toiminnassa/säädöissä, niin tuu kysymään vaan, niin koitetaan selvittää. 8)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 12:23

Noon nuo kaasuttimet sellasia että 5-30v välillä ne on tiiviitä mutta sitten kun uteliaisuuttasi avaat jonkin osan niin vaihda samalla tiivisteet...muuten se kostaa uteliasuuden kastelemalla alleen... :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 12:24

rompotti kirjoitti:
rompotti kirjoitti:moro, tietääkö kukaan drd xtreme r-mallin stefojen kokoa?
keulan siis, tosijaan.


Paras vastaus löytyy kun varovasti kampee sen ylimmäisen pölytiivisteen irti ja pyyhkii pashat pois alta niin sitten sen alla olevan öljystefan koko onkin jo luettavissa siitä stefasta.
Tulee kerrasta oikia.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 20:09

Joo ei ihme että oli ongelmaa. Vuoto ongelma siis ei ole korjattuna vielä mutta imukaulan kumissa helvetillinen halkeama :DDD

Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.9.2020 23:16

Joo elikkäs nyt ois ongelmana että, kun antaa tyhjäkäynnistä täys kaasun kierrokset menevät vähän ylös sitten selvästi vähän alas ja sitten taas korkeille kierroksille, kone lämpimänä siis semikylmänä kierrokset menevät normaalisti ja tasaisesti ylös.

mopo on derbi drd racing vm09 vireinä holkiton vakioputki, 17,5 lortto jossa 95 suutin ja vakio ilmanputsari,

mikä ois vikana

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.9.2020 8:39

Setonen kirjoitti:Joo ei ihme että oli ongelmaa. Vuoto ongelma siis ei ole korjattuna vielä mutta imukaulan kumissa helvetillinen halkeama :DDD

Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä :D



Jos ostat uuden imukaulan kumin niin harkitse kahdesti ostamasta motonetin imukaulakumia... ostin AM6 sopivan ja se kesti lähes 100km. Sen jälkeen mopo hyytyi ja uusi kumi aivan revennyt ja riekaleina :eek: ...kiinalainen kumi ei vissiin kestä nykybensaa. 8o
Tosin derbiin voi olla parempia sielläkin.....

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.9.2020 13:07

Setonen kirjoitti:Samalla mietin että miten sen ilmanputsarin putken pitäis olla kiinni kaasarissa ku se on vaa nippusiteellä :D

Vakiona siinä on semmonen helposti pois otettava kiristin. Se on semmonen, että saa sormin painettua auki.

Itselläni se on ollut joskus kiinni myös sellasella ruuvattavalla letkunkiristimellä. Toimii ja pysyy kiinni.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.9.2020 18:36

Oisko antaa neuvoa mitä tehdä kun mulla ei toimi tyhjäkäynti ollenkaan. Tyhjäkäyntiruuvia ja seosruuvia oon kokeillu pyöritellä mutta ei ole vaikuttanut asiaan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.9.2020 20:35

k a a k e l i kirjoitti:Oisko antaa neuvoa mitä tehdä kun mulla ei toimi tyhjäkäynti ollenkaan. Tyhjäkäyntiruuvia ja seosruuvia oon kokeillu pyöritellä mutta ei ole vaikuttanut asiaan.

Koita vähän isompaa tyhjäkäyntisuutinta.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.9.2020 15:52

Juu elikkäs vaihoin männän Derbi DRD pro:hon ja sen jälkeen on alkanu vuotamaan jäähäriä ja käymään kone todella kuumana. Ite on tosta jäähytysjärjestelmästä oo tietonen et mites se tarkallee toimii nii oisko joku osannu auttaa tässä hommassa ku itte aika kädetön. Lisäksi pytyn kannesta näyttäs tulevan savua vaikka siihen kyllä tiivisteet vaihoin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.9.2020 19:04

lisäsikkö jäähdytin nestettä männän vaihdon jälkeen?

Ja vetäsikkö kannen oikeaan momenttiin ja oikeassa järjestyksessä...ettei oo vääntynyt.