Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.2.2018 15:45

Kuuluuko kampurassa olla pyörimissuuntaista klappia? Huomasin tän jo aika kauan sitten kun pyörittelin vauhtipyörää, mutta vaikuttaa siltä että se välys olis suurentunut näin ajanmittaa.
Ylös alas liikettä vauhtiksessa ei ole eikä kone myöskään tärise kummemmin eikä pidä mitään epämääräistä rahinaa. Eikä ongelma ole vauhtiksessa koska kampura pyörii selvästi mukana.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.2.2018 20:51

Juu eli tänään tosiaan meni hermo sen perkelen kaasuttimen kanssa! Tilasin netistä ihan uuden kaasarin 21mm ku ajattelin myöskin pistää lisää viriä! Jos ei se sillä uudellakaa kaasuttimella toimi niin työnnän sen helvetin mopon ojaan:D Sit joku epäonnellinen voi sen sieltä hakea! Mut osaako kukaan kertoa mikä suutin olisi hyvä 21mm kaasuttimen, enoxin ja rajoittamattoman cdi boksin kanssa? Ite ajattelin pistää aluks 94! Onko liian pieni?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.2.2018 21:17

Simbba6 kirjoitti:Sen jälkeen ei lähe enää käyntiin vaan pitää uudestaan kaataa bensiiniä sinne! Eli ihan ku brnsiini ei tulisi sylinteriin asti?


Mites saako bensatankki korvaava ilmaa, eli korkin ilma letku tukossa tms...

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.2.2018 21:58

Tällänenjäbä kirjoitti:Kuuluuko kampurassa olla pyörimissuuntaista klappia? Huomasin tän jo aika kauan sitten kun pyörittelin vauhtipyörää, mutta vaikuttaa siltä että se välys olis suurentunut näin ajanmittaa.
Ylös alas liikettä vauhtiksessa ei ole eikä kone myöskään tärise kummemmin eikä pidä mitään epämääräistä rahinaa. Eikä ongelma ole vauhtiksessa koska kampura pyörii selvästi mukana.

Mitä ihmettä on pyörimissuuntainen välys? Jos se liiku ylös-alas (radiaalivälys) eikä akselin suuntaan (päittäisvälys) niin silloinhan se toimii kuten pitää.

Simbba6 kirjoitti:Juu eli tänään tosiaan meni hermo sen perkelen kaasuttimen kanssa! Tilasin netistä ihan uuden kaasarin 21mm ku ajattelin myöskin pistää lisää viriä! Jos ei se sillä uudellakaa kaasuttimella toimi niin työnnän sen helvetin mopon ojaan:D Sit joku epäonnellinen voi sen sieltä hakea! Mut osaako kukaan kertoa mikä suutin olisi hyvä 21mm kaasuttimen, enoxin ja rajoittamattoman cdi boksin kanssa? Ite ajattelin pistää aluks 94! Onko liian pieni?

94 on ihan hyvä lähtökohta.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.2.2018 22:41

Malagutisti kirjoitti:Mitä ihmettä on pyörimissuuntainen välys? Jos se liiku ylös-alas (radiaalivälys) eikä akselin suuntaan (päittäisvälys) niin silloinhan se toimii kuten pitää.

https://gfycat.com/LankyDeadBrontosaurus
Tosa videoo välyksestä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.2.2018 11:32

Voisko Gilerassa olla kangen stefa paskana kun savuttaa valkosta sauhuu ja kylmänä kiertää hädin tuskin joku 8k ja lämpimällä hädin tuskin 5k?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.2.2018 20:30

Oisko kannen tiiviste paskana, tietty siellä vesipumpun stefa voi olla kans ni joka tapauksessa nesteet pääsee läpi

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.2.2018 21:38

Nesteitä ei ainakaa hävitä yhtään, mutta pittäö kannen tiiviste joku pv tsekata ja kytkinkoppa avata

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.2.2018 12:06

Hyvä se on tarkastaa.. mulla tuli ihan kunnolla valkoista savua, kun tiivisteen olin laittanut huonosti.. Kokeilin käyntiin ilman nesteitä ni savutti, niin ekana itellä mielessä se kannen tiiviste kun nesteet ei häviä sulla

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.2.2018 14:29

Pittää katsoo joku pv kun saa työt alta pois.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.2.2018 19:42

Saiskohan tollasta analogista mittaria jossa on kierrolukumittari samassa korjattua mitenkään? :D ei millään tahdo löytyä käytettyä sellasta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.2.2018 20:33

Käy facebookista mopotuning fin ryhmästä kysymässä niin varmana joltain löytyy.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 18:37

Joo! Eli vaihdoin derbiin uuden kaasarin! 21 millisen!
Noh sillä se sitten lähtee -20 asteessaki RYYPPY päällä käyntiin, mutta kaasua ei voi antaa ollenkaan:( Heti kun antaa kaasua niin mopo sammuu! Ilman ryyppyä ei lähe millään käyntiin. Ryyppy päällä mopo huutaa noin 4k kierrosta ja ilman ryyppyä ei käy tyhjäkätntiä eikä voi antaa kaasua! Ajaessa kun painaa kaasun pohjaan niin mopo alkaa sammumaan! Pitää vähitellen antaa kaasua ja vasta sitten voi kaasun laittaa pohjaan! Mikä voisi olla vikana? Ite luulisin että neula on liian rikkaalla, ku tulppaki on aika märkä aina! Suutin on 94! Enoxin putki ja rajoittamaton cdi boxi!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 18:41

Seki vielä että kun päästän kaasun pois niin kierrokset jää vähäks aikaa päälle!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 20:35

Käy liian laihalla. Kokeile toimisko vaikka 100 suuttimella.