Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.11.2017 16:48

gilsuu kirjoitti:
GileraVieRahat kirjoitti:tartteis nopeet apuu takajarruun ei tule tuntumaa vaik näyttäis et jarru järjestelmä ois ilmattu ku mul on nipassa letku kii ni sielt ei tule kuin nestettä ( mäntä ja sylinterit putsattu pariin otteeseen


Katos vuotaako jostain, itellä tulee nestettä, vaikka vuotaa pääsylinteristä. EI kuitenkaan ilmaannu.

http://www.dummies.com/home-garden/car-repair/brakes-bearings/how-to-bleed-your-brakes/

Siinä ohjeet, jos lontoo taittuu


joo sain jo ilmaantu tol vireboin taktiikal nyt ku kävin ajaa ni tuntuu et mopo booaa vähä 0-1/3 kaasul ni oliks se minkä säätämäl pois otettavis saa nähä onks pääsuutin kans liia pien mut saanko sen mite selville ilman et käytän täysiä kierroksia ku sisääajo menos

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.11.2017 18:07

Tuohon kirjoitusasuun vois niinku ihan vähän ees kiinnittää huomiota.

[url=http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen]Tästä luettavaa kaasuttimen säätöön liittyen.[/url]

Eli ongelmaasi: tk-suutin, seosruuvi ja neulan korkeuden säätö voivat toimia apuna. Seosruuvista lähtisin liikkeelle.

Pääsuutin ei toimi täysillä kierroksilla vaan täydellä kaasulla. Voit kyllä kokeilla täyskaasua ilman hillitöntä kierrätystä.
Tiedot tämänhetkinen tekniikasta helpottavat säätövinkkien antamista.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.12.2017 17:13

nyt tulee astetta tyhmempi kysymys kun olisin hommaamassa hiilikuitu läpät malossi tekemänä ni miten niiden paksuus vaikuttaa että minkä paksusta lähtisin tilaamaa

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.12.2017 19:46

Paksut läpät syö alavääntöjä ja ohuet saattaa lepattaa yläkierroksilla. Itellä toiminu 0.35mm hyvin

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.12.2017 20:20

Tällänenjäbä kirjoitti:Paksut läpät syö alavääntöjä ja ohuet saattaa lepattaa yläkierroksilla. Itellä toiminu 0.35mm hyvin


asia kunnossa ja toine mikä ei oikee kuulu tähä kategoria ryhmää mut onko joku löytäny valon jolla näkis eteensäkki ku vakio valo gileras ihan syvältä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.12.2017 22:35

55w h4 polttimon modaat sinne nii pitäis näkyä. Tai kytket jonkun lisävalon.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

7.12.2017 15:46

Kertokaas joku viisaampi että kannattasko nyt tässä samalla kun moottori on derbistä irti niin vaihtaa mäntä? Edellinen omista ilmeisesti männän vaihtanut n. 4000 sitten, tiedä sitten kun kuitti unohtu kysyä mutta vakuutteli kyllä sen vaihtaneen. Toki derbissä jo 20k mittarissa että ehkä olisi jo jotain moottorivikaa ilmennyt jos ei olisi mäntää uusittu (?)

Mutta asiaan. Puristuksia kyllä löytyy, käynnistyy helposti mutta nuo naarmut vähä arvelluttaa (katso kuvat), ei kyllä sormeen tuntunut kovin syviltä mutta kuitennin.

Kuvat;
Viimeksi muokannut Jepajee10 päivämäärä 22.5.2018 16:40, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

8.12.2017 8:07

Aika kärsineen näköinen tuo mäntä, eli suosittelen vaihtamaan samalla kun kone on kerran irti.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.12.2017 22:04

mikäs gileraa vaivaa ku ei toimi ku ryyppy pääl ( ollu jo pitkää ). laitoin tänää vaparii, ohuempaa neulaa, isompaa suutinta ja uuvvet läpät mut ei vaikuta asiaa mitenkää.

ja mul o toine ongelma ku juovvuin taas vaihtaa jarrupalat ni ei taaskaa ilmaannu ees sil mil viimeeks onnistu ilmaamine ( männät liikkuu ).

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.12.2017 13:58

[quote="GileraVieRahat"]mikäs gileraa vaivaa ku ei toimi ku ryyppy pääl ( ollu jo pitkää ). laitoin tänää vaparii, ohuempaa neulaa, isompaa suutinta ja uuvvet läpät mut ei vaikuta asiaa mitenkää

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.12.2017 22:14

mul olis derbis ongelmia ku se rupee booaa täysi kaasulla ja siinä on 17.5 dellorto ja 88 suutin ja kokonaan tyhjä vakio putki.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.12.2017 3:31

Isompaa suutinta vaan kokeiluun.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

7.1.2018 21:18

Mikä köhä täl kertaa tuli ku rupes booaa keske ajo ja tänää si kuivatteli ilmaputsari ja se ei vaikuttanu mitää pystyy ajamaa mutt n.0-1,5/3 ja jos liian nopeesti kääntää kaasua ni rupee booaa mikä vois ol varmaa kaasaris ( toimii normaalisti kytkin pohjas ))

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

8.1.2018 1:17

Kaasarissa paskaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

11.1.2018 0:55

Derbin drd:n mäntä 39.7... niin tulkitsin merkit männän laessa ja suunnilleen samaa näyttää mauserill.... ostin konevikaisena. Kampikammiossa jokin irto-osa mutta mäntä ja sylinteri näyttää hyvältä vaikka tarinan mukaan ajettu 15000. Miten mahdollista? Ensinnäkin tuo männän koko. Vakio 39.85? Meinasin, että ehkä uusi mäntä kannattaa ostaa koneremontin yhteydessä mutta toisaalta näyttää hyvältä ja ihmetyttää tuo koko.. ihan derbin sylinteri ja mäntä missä P ja 39.7 stanssattuna.