Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.9.2017 10:47

Vesipumpun stefa mennyt.

Kytkinpuolen poski irti, vesimpumpun ratas irti jne jonka jälkeen stefat saa vaihdettua. Kannattaa suosiolla ostaa vesipumpun korjaussarja, maksaa tyyliin 20€ ja siinä tulee kaikki tarvittava mukaan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

4.10.2017 22:38

Mikä derbissä kun vaihdoin uuden 50cc pytyn, kun vanha leipoi, eikä puristuksia tullut melkein yhtään lisää? :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.10.2017 10:53

Mikä on ku etujarru ei ilmaannu vaikuttaa silt ku nestettä pääsis männä välistä väärää suunta vähä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

12.10.2017 10:26

-07 vuoden Derbi

Ongelmana on kylmäkäynnistys: mopoa saa polkea alle 10C lämpötiloissa ihan urakalla, tuloksetta. Kokeiltu ryypyllä ja myös ilman kaasua. Mutta kone ei edes lupaa.
Työntämällä kuitenkin lähtee nätisti käyntiin, ja koneen ollessa lämmin lähtee ekalla polkasulla. Sama myös jos ulkolämpötila on tarpeeksi suuri.

Huom: kun koneen saa käyntiin käy mainiosti, ei röpötä tai boaa tms.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

12.10.2017 19:27

Tuossa vauhtipyörää pitäs keventää ni otetaako sitä siivua vauhtipyörä ulkoreunast vai sisäreunast :D kaike järje mukaa ulkoreunast mut varmistetaan nyt

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

12.10.2017 21:36

Molemmista voi ottaa pois. Ellet siis tarkota sisäreunalla vauhtiksen sisäpuolta.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

12.10.2017 21:41

Kumpi ois parempi kestävyyde kannalta

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.10.2017 16:29

Varmaan ulkoreunasta kun yleensä kevennetyt vauhtikset pettääki siitä keskeltä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

15.10.2017 21:11

Nyt kävi silleen, että ostin paiolin keulan ja piti olla 37mm niinku vanhassa, mutta tulikin 36mm.. onko niissä nyt mitä eroa? esim akselissa ja jarrun kiinnikkeissä. T-palat tuli mukaan, että meniskö heittämällä paikoilleen??? Alkuperäisestä toinen liukuputki niin pahasti rikki ja uutta/käytettyä ei löydy.. kerkesin jo stefat vaihtaa uuteen keulaan prkl ja sit ihmettelin ku ei kiristy, niin sit mähän sen vasta hokasin :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.10.2017 23:05

Mikäs vittu mun derbissä on ku se on ihan kuriton menee 55kmh 88 kokoisella suuttimella ja kun se paska meni vakiona sen verran niin mikä on vika? (Derbi drd racing vm 2014)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

10.11.2017 23:57

elikkäs seuraavaa ongelmaa pukkaa... Olin ajamassa asioilleni normaalisti ja mopo toimi oikein. Sitten pysähdyin valoihin suht pitkäksi aikaa ja liikkelle lähtiessä huomasin tehon huomattavasti vähentyneen. noh, ajoin sitte asioilleni ja kun käynnistin mopon kuului koneesta linnun viserrysta muistuttava ääni joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja tihenee kierrosten mukana ja loppuu keskikierroksilla. Tätä korkeammalle mopo ei sitten kierräkkään. Putkesta myös tulee öljyä paljon enemmän kuin ennen parin kilometsrin jälkeen öljyä on valunut kuin hanasta. Puristuksia on kuin ennenkin ja käynnistyy kuin normaalisti. Eli osaisko kukaa mutuilla mistä kannattas lähteä aukomaan. :D
DRD evo 09 ja kuriton vakioputki

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.11.2017 9:38

Vebaz kirjoitti:Mikäs vittu mun derbissä on ku se on ihan kuriton menee 55kmh 88 kokoisella suuttimella ja kun se paska meni vakiona sen verran niin mikä on vika? (Derbi drd racing vm 2014)


Katsoppas onkos siinä rajotinta, lähes kaikissa 2011-> Derbeissä on vakiona rajoitin

Muistaakseni CDI:n kyljessä on merkintä "9700" jos on rajoitettu (rajoitettu 9700rpm)

Malaju kirjoitti:elikkäs seuraavaa ongelmaa pukkaa... Olin ajamassa asioilleni normaalisti ja mopo toimi oikein. Sitten pysähdyin valoihin suht pitkäksi aikaa ja liikkelle lähtiessä huomasin tehon huomattavasti vähentyneen. noh, ajoin sitte asioilleni ja kun käynnistin mopon kuului koneesta linnun viserrysta muistuttava ääni joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja tihenee kierrosten mukana ja loppuu keskikierroksilla. Tätä korkeammalle mopo ei sitten kierräkkään. Putkesta myös tulee öljyä paljon enemmän kuin ennen parin kilometsrin jälkeen öljyä on valunut kuin hanasta. Puristuksia on kuin ennenkin ja käynnistyy kuin normaalisti. Eli osaisko kukaa mutuilla mistä kannattas lähteä aukomaan. :D
DRD evo 09 ja kuriton vakioputki


Koitappas selvittää, onko kytkinpuolen stefa mennyt rikki. Luulisi kuuluvan pientä vinkuvaa ääntä kun stefa hiertää kampuraa vasten, ja sieltä voi tulla öljyä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.11.2017 9:41

GileraVieRahat kirjoitti:Mikä on ku etujarru ei ilmaannu vaikuttaa silt ku nestettä pääsis männä välistä väärää suunta vähä


Etujarru kannattaa ilmata niin, että laittaa sen kumisen osan takaisin, ja laittaa pääsylinterin kansi takaisin kiinni, ja toistaa niin kauan, kuin tuntuu hyvältä. Takajarrussa ei tarvitse laittaa öljysäiliön korkkia takaisin kiinni ilmatessa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.11.2017 12:57

tartteis nopeet apuu takajarruun ei tule tuntumaa vaik näyttäis et jarru järjestelmä ois ilmattu ku mul on nipassa letku kii ni sielt ei tule kuin nestettä ( mäntä ja sylinterit putsattu pariin otteeseen

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.11.2017 13:32

GileraVieRahat kirjoitti:tartteis nopeet apuu takajarruun ei tule tuntumaa vaik näyttäis et jarru järjestelmä ois ilmattu ku mul on nipassa letku kii ni sielt ei tule kuin nestettä ( mäntä ja sylinterit putsattu pariin otteeseen


Katos vuotaako jostain, itellä tulee nestettä, vaikka vuotaa pääsylinteristä. EI kuitenkaan ilmaannu.

http://www.dummies.com/home-garden/car-repair/brakes-bearings/how-to-bleed-your-brakes/

Siinä ohjeet, jos lontoo taittuu