Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.5.2017 12:41

Oothan sä kuitenki tarkistanu että se imukaula tosiaankin vuotaa ettet ihan turhaan rupea tilaamaan?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.5.2017 12:46

tilaan ne ku vakio ilmaputsari on iha hanurist

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.5.2017 12:55

Ihan hyvä se vakioputsari on. Vaparista tulee vaan enempi ääntä ja kuluttaa enempi bensaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.5.2017 12:58

no juu mut se näyttää et imukaulassa on pieniä halkeemia en tiiä onko vaa pintahalkeemia

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.5.2017 22:48

Noni menihän se derbin remppa taas ihan päin helvettiä... Kaasarin kanssa ollu onkelmia kun oli luisti jumissa niin putsasin sen sitte kokonaan. Kasaan sain laitettua ja sitten käyntiin. Tyhjäkäyntiä jaksaa mutta kun laittaa vähänkin kaasua niin boaa ja sammuu. Mikäs vikana? Suutin on 85 ja reikälevy kiinni vakioputsarin kanssa. :roll:
E: Viellä kyssäri että mites vapari. Onko wörtti jos otan vielä reikälevyn poies ja laitan 90 suuttimen, kuriton vakioputki kiinni?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.5.2017 13:15

Oikei hyvi se vakioputsariki toimii ja vaparista lähtee vaa enemmä ääntä ja kuluttaa tietty vähä enemmä sit verrattuna vakioputsariin

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.5.2017 17:49

ouzei kirjoitti:Noni menihän se derbin remppa taas ihan päin helvettiä... Kaasarin kanssa ollu onkelmia kun oli luisti jumissa niin putsasin sen sitte kokonaan. Kasaan sain laitettua ja sitten käyntiin. Tyhjäkäyntiä jaksaa mutta kun laittaa vähänkin kaasua niin boaa ja sammuu. Mikäs vikana? Suutin on 85 ja reikälevy kiinni vakioputsarin kanssa. :roll:
E: Viellä kyssäri että mites vapari. Onko wörtti jos otan vielä reikälevyn poies ja laitan 90 suuttimen, kuriton vakioputki kiinni?

suutin tukossa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.5.2017 18:01

kooteem -> Asia pihvi :D
Derbikiller666 -> 8) (vaiha gilsu terpiin ☻)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.5.2017 21:29

Ajattelin että saakohan moponi liian vähän tuorevoiteluöljyä, sillä eikös öljyä tule aina sen mukaan paljonko kaasua painaa. Ja Derbini pikakaasu on ikäänkuin "pohjassa" noin puolessavälissä eli siitä eteenpäin kun painaa kahvaa lisää pohjaan asti ei vauhti nouse eikä mikään muutu. Mietin vain, että voisiko olla mahdollista että tämäntakia moponi saa liian vähän öljyä? Jos joku vähän enemmän mopoista tietävämpi voisi kertoa. :s
Viimeksi muokannut n1kezu päivämäärä 27.10.2018 3:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.5.2017 14:16

Onko vakio mopo? Se että on "pohjassa" johtuu siitä että on vakiona liian pieni pääsuutin. Yli puolikaasun menee seokset laihalle eikä kiihdy. Ei vaikuta öljynsaantiin

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.5.2017 17:20

Tietäskö kukaan syytä miks derbin alempi t-pala ei lähe irti vaikka kaikki pultit ja mutterit auki ja siinä pysyy silti kiinni? :(

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.5.2017 22:21

tientuk3 kirjoitti:Onko vakio mopo? Se että on "pohjassa" johtuu siitä että on vakiona liian pieni pääsuutin. Yli puolikaasun menee seokset laihalle eikä kiihdy. Ei vaikuta öljynsaantiin

on kuristukset otettu pois ja vähän isompi suutin (82) laitettu kii, kulkee sen 60 nyt. Varmaan kummiski vieläki sit liian pieni suutin, mutta enmä sitä enää isommaks ala vaihtaa ku menis jo lähellä kevariveroa eikä ois mukavaa sellasta maksaa. Eikä se varmaa haittaa tee tuo että pidän mopon tälläisenä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.5.2017 22:56

Kuuluu kyl vähän vakioputken ominaisuuksiin (kurittomanakin), että huonosti vetää täyskaasulla. Liian pieni suutin on lähtökohtaisesti huono, kokeiles vaikka 88 suutinta meneekö lujempaa sillä. Jos menee hiljempaa, laita vanha takas. Jos menee samat tai kovempaa, niin jätä paikalleen ja rajoita nopeutta tarvittaessa esim. lyhyemmillä väleillä. Laihalla käyminen aiheuttaa helposti leipomisen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.5.2017 14:03

tientuk3 kirjoitti:Kuuluu kyl vähän vakioputken ominaisuuksiin (kurittomanakin), että huonosti vetää täyskaasulla. Liian pieni suutin on lähtökohtaisesti huono, kokeiles vaikka 88 suutinta meneekö lujempaa sillä. Jos menee hiljempaa, laita vanha takas. Jos menee samat tai kovempaa, niin jätä paikalleen ja rajoita nopeutta tarvittaessa esim. lyhyemmillä väleillä. Laihalla käyminen aiheuttaa helposti leipomisen.


Eikös sekin käy että hommaa jostain ja pistää sen reikälevyn sinne kaasaariin rajoittamaan sitä ilmantuloa, jos kerran käy laihalla

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.5.2017 16:11

Semmonen ongelma tällä kertaa olis että derbin bensavalo vilkkuu jatkuvasti vaikka tankki onkin täynnä :| tarkistin liittimet ja johdot pikasesti mutta ei näyttäneet olevan huonossa kunnossa... mopo on siis -08 drd racing