Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.4.2015 21:23

Yhdessä kohdassa lohkoa, yläreunan lähettyvillä on aluslevyn kiinnityksessä tuollainen merkki. Aluslevyssä on samanlainen, ja näiden ollessa kohdakkain on sytkä vakioasennossa.

Kuva

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.4.2015 23:26

Morso! Olis semmone onglema että ei lähe derbuli käymää (xtreme 2004). Tekniikkana tg enox, malossin läpät, vakio 14mm kaasari, 72 pääsuutin, 50cc pytty ja rajottamaton cdi.

Bensaa saa koska tulppa on muutaman polkasun jälkeen märkä ja tulee hyvä kipinä. Myös 4 eri tulppaa on koitettu.

Eilen säätelin hieman staattorin aluslevyä ja sen jälkeen lähti hyvin käymään. Päätettiin sitten lähteä kavereitten kanssa apsille käymään (matkaa n.9km). Ajelin semmosella puoli - 3/4 kaasulla sinne ja takaisin. Tulin kotio ja laitoin mopon talliin yöksi.

Tänään iltapäivällä ajattelin lähteä tankkaamaan jotenka laitoin mopon lämpiämään siksi aikaa kun laitoin kamat päälle. Mopo lähti ekalla polkaisulla ryypyn kanssa käymään. Kun olin ottamassa mopoa ulos tallista annoin hiukan kaasua niin derbipä päätti sammua. No aloin polkemaan mutta ei käynnistynyt sitten millään.

Räpläsin 5h joka paikkaa minkä keksin moposta mutta ei lähde. Olen kokeillut ilman ryypyä ja ryypyn kanssa ja kaasua kaikissa mahdollisissa asennoissa. Kaasarinkin avasin ja putsasin. Myös 2 eri cdi:tä olen koettanut. Tarvitsisin kipeästi apua!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.4.2015 16:07

Bensa loppu :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.4.2015 20:13

Emmää nyt mikää pässi oo. Mutta tankki on täynnä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.4.2015 21:23

mikäs ois derbissä vikana kun 1 vaihteella kaasu puolessa välissä pystyy kyllä ajamaan normaalisti mutta jos käännän kaasun täysille alkaa pätkimään ja hyytymään??

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.4.2015 21:34

Viime kesänä Derbi Senda sm drd racing -05 tehtii koneremppa missä vaihettii laakerit, kampura ja mäntä ymym remontin aikana poistettiin öljypumppu koska se hajosi. Nytten se ei jaksa vääntää vähän ennen piikkiä ajaessa eli jää niiku röpöttämään piikin alle eikä jaksa piikkiä ottaa ellei anna suurta kytkinpommia. Oon vaihtanu tulpanjohdon/tulpanhatun/tulppa (kokeillu eri cdi boksia)
Läpät vaihdettu, kaasari/ilmanputsari putsattu, suutinta on kokeiltu eri kokoja, Tällä hetkellä 14mm kaasarissa on 85 suutin. Ja bensatkin on vaihettu. Epäilen vähän että saa esim, kannen tiivisteen läpi ilmaa mutta silloinhan sieltä tulisi edes vähän nestettä, vaikka en oo sieltä mitää nestettä nähnytkään.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.4.2015 14:04

Mikä olis derbin kytkimessä vikana ei irrota kylmänä eikä lämpimänä levyt ja jouset ok. :nolo: :nolo:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.4.2015 18:08

Vaikuttaako n. 3mm heitto sytytykseen, kun aluslevy on suunnilleen 3mm väärään suuntaan eli takarenkaaseen päin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.4.2015 21:53

Mitähän Derbille kannattaisi tehdä kun rupeaa ''Pätkimään'' isoilla kierroksilla kaasupohjassa, kylmemmällä koneella kiertää norm loppuun asti. Myös sellainen vika että kierrokset jää leijumaan puoli kaasulle kun ajaa noin kilometrin puoli kaasulla, kierrokset laskee kun painaa vähän jarrua :roll: . Kaasu pohjassa ei jää leijumaan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.4.2015 13:27

[poistettu)
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 3.5.2015 0:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.4.2015 16:45

Palaa kaikki varoitusvalot kokoajan missähän on vika? Vm. 04 taitaa olla ducatin sähköt

JOOOOO

3.5.2015 1:10

dsadsadasdadadadad
Viimeksi muokannut Tribzeq päivämäärä 12.2.2019 1:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

3.5.2015 10:24

Kuinkakohan paljon Derbi Xtremeen -11 pitäisi laittaa vaihteistoöljyä?

Laskin vanhat öljyt ulos ja sieltä tuli noin 2 dl. Saman verran meni tilalle ennen kuin tarkistusreiästä rupesi tulemaan ulos. 2 dl vaikuttaa kyllä aika vähältä, varsinkin kun jossain keskustelussa sanottiin määrän olevan 0,65 litraa.

Huoltokirjassa eikö moottorin kyljessä lue mitään. Mutta eikös tuo tarkistusreikä ole vain minimitaso?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

3.5.2015 12:41

lämmititkö koneen ennen öljyjen ulos valuttamista ? Entä avasitko molemmat proput, koneen alta ja kytkinkopasta ? Noin 7 desiä sinne pitäis mennä

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

3.5.2015 12:50

Tribzeq kirjoitti:Moro! Kysyisin tälläistä asiaa että mikä voisi olla vikana kun käynnistän mopon vapaalla ja sitten laitan ykkösen silmään paikallaan niin mopo nytkähtää ja sammuu sen jälkeen kun yrittää kytkin pohjassa etsiskellä vapaata niin vaihdepoljin ei liiku mihinkään ainoastaan miten sen saa liikkeelle on kädellä vetämällä ja silloinkin vain ylöspäin vaikka olisi jo 2-3 vaihteella ,mutta kyllä se sitten lopulta toimii moitteettomasti kun jaksaaa yrittää. Joku viisaampi voisi kertoa mikä on vikana. Erittäin ärsyttävä ongelma tämän takia aina liikkeelle lähtöön menee se 5-10 min.
Tuo vaihteen nykäisy on vissii vaa tyyppi vika derbeissä. Tekee sitä kun on seisonut kauan, ite varmaan vaihtaisin vaihteistoöljyt mutta kokeile että ränkkää hetki niitä vaihteita ennen kun käynnistät. Ei ainakaan pitäisi nykäistä sillon.