Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.4.2015 22:57

notreal911 kirjoitti:
MURTSIZ kirjoitti:Mites noi derbi xtreme 2005 eturenkaan laakerit vaihetaan? Tarkemmin se mittarinpyörittäjän puoleinen laakeri. Joutuuko sen ottamaan pois vastakaiselta puolelta keskiötä pois?

Eikös se mittarin "pyörittäjä" ole vain sellainen ulokkeilla varustettu prikka joka on naputeltu siihen laakeripesän ulkokehälle? Kampea se prikka irti ja laakeri paljastuu sieltä takaa jonka saat naputeltua ulos keskiön väliholkin avulla...


Joo sain homman hoidettuu omin konstein, mutta kiitos kumminkin kun viitsit vastata!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

14.4.2015 22:58

derbixer kirjoitti:Derbi drd xtremen kanssa ollut käynnistys ongelmia. Välillä käynnistyy polkasemalla ja välil ei käynnisty muutenkun mäkistartilla. Mahtaako olla väljää kun mangneetonkin saa pyörimään käsillä? 8o

Pyöriikö tosi helposti käsillä vai saako vääntää vähän enemmän?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

15.4.2015 11:28

Kuuluuko syylärin olla niin kuuma Etta sormia polttaa pitkän ajon jälkee?ajoin 15km niin eikö se ois Jo keittäny jos nesteet ei kiertäis?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

15.4.2015 12:39

Kuuluu tottakai, yli 60 asteinen vesi on aika lämmintä sormille.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

16.4.2015 22:31

Mikä vois olla derbissä vikana kun käytin kytkinpuolta :roll: auki ja oli jotain 2-3kk koskemattomana (ennen aukasua ei ollu oikiastaan mitää vikaa) ja sitte kasoin sen nii kytkin on tosi jäykkä ei saa mitenkää kahvaa pohjaa ja sitte pistin käyntiin ja laitoin vaihteen päälle nii vaihe meni päälle mutta ei sammunu tai mitää. Mikä ois vikana?? :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.4.2015 23:21

Derbi Senda Xtreme Special Edition 2010 mallissa on tullut sellainen ongelma, että sekä bensavalo että öljyvalo palavat vaikka bensaa ja öljyä on on riittävästi.

Tarkastin, niin sekä bensaa että öljyä oli molempia sen verran paljon, ettei merkkivalojen kuuluisi palaa. Valot palaa jatkuvasti. Mistähän tämmöinen voisi johtua, voiko olla jotain ongelmaa jossakin vai mitä?:s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.4.2015 20:50

Voisko sulake olla palanut ?

Ja mikähän tossa mun derbissä on kun kastelee tulpan ? Meinaa lähteä kerran ja sen jälkee tulppa märäksi, niin että ei anna kipinää. Bensalta se haisee ja näyttää, mutta pinnapultit ei välttämättä ole niin tiukalle kuin pitäisi, eli se voisi olla jäähdytysnestettä, mutta kai se olisi vihreää sitten ? Uutta tulppaa en ole saanut vielä, mutta toimivalla skopon tulpalla testattu.
Yläkerran avauksen jälkeen siis tekee tuota.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.4.2015 21:08

Auttakaas vähän!! Mulla vuotaa derbistä lohkojen ja sylinterin välinen tiiviste ( ei kannen tiiviste) niin mikä tiiviste mun pitäs ostaa? Voiko joku linkata? Nopeita vastauksia, pitäs saaha terpi tulille!! :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.4.2015 21:15

Eipä noita vissiin erikseen myyrä että yläpään tiivistesarja maksaa vissiin kympin tai sitten ostat tiivistemassaa ja laitat sitä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.4.2015 23:57

Oorrait. Käykö se perus yläpään tiivistesarja airsalin 70cc( lähinnä se sylinterin alatiiviste?)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

19.4.2015 19:45

En nyt varmuudella osaa sanoa, mutta kyllä sen pitäisi mennä.

Poram kirjoitti:Voisko sulake olla palanut ?

Ja mikähän tossa mun derbissä on kun kastelee tulpan ? Meinaa lähteä kerran ja sen jälkee tulppa märäksi, niin että ei anna kipinää. Bensalta se haisee ja näyttää, mutta pinnapultit ei välttämättä ole niin tiukalle kuin pitäisi, eli se voisi olla jäähdytysnestettä, mutta kai se olisi vihreää sitten ? Uutta tulppaa en ole saanut vielä, mutta toimivalla skopon tulpalla testattu.
Yläkerran avauksen jälkeen siis tekee tuota.

Ton sain ratkaistua sillä että työnsi vain tarpeeksi kauan ja putsasi tulpan välillä, niin lähti. Oli ilmeisesti kampikammiossa bensaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.4.2015 17:50

Juu elikkäs kuinka paljon derbin kampura saa liikkua poikittaissuunnassa? Itse avasin koneen ja klappia löytyy n. reilu 2mm :s mitään ylimääräistä ääntä ei kuitenkaan alakerrasta kuulunut :eek: että joutuukohan sitten avaamaan koneen ja vaihtaa kiertokangen/ kampuran laakereita?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.4.2015 22:45

M4tias983 kirjoitti:Juu elikkäs kuinka paljon derbin kampura saa liikkua poikittaissuunnassa? Itse avasin koneen ja klappia löytyy n. reilu 2mm :s mitään ylimääräistä ääntä ei kuitenkaan alakerrasta kuulunut :eek: että joutuukohan sitten avaamaan koneen ja vaihtaa kiertokangen/ kampuran laakereita?

Jaa niinku sivuttain? Mun mielestä semmonen parin millin klappi on ihan normaalia sivuttain. Jos pystysuunnassa on yhtään niin sitten kampuraa tai kiertokankea vaihtoon.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2015 9:31

Ei parin millin välys sivuttaissuunnaassa ole lähelläkään normaalia, sen ei kuuluisi liikkua yhtään. Laakerit vaihtoon ja tarkista, ettei kampiakseli ole kulunut laakerin kohdalta väljäksi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2015 20:31

Nonii derbis on sellane probleema et konerempan jälkee ei käynnisty tai edes lupaile.. kaasari ja ilmanputsari putsattu, saa kipinän, saa bensaa, öljyt pysyy sisällä ja uudet bensaletkut ja hana yms! Auttakaa!!