Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

23.10.2020 16:41

Juhavi60 kirjoitti:mites ton tuorevoitelun saa syöttään enemmä öljyä? hakusessa ois 2.5% seos 70cc varte. ja minkäkokone suuti tuoho 17.5mm lorttoo menee? m5 vai m6??

Taitaa olla m6

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

23.10.2020 18:42

Henrimmm kirjoitti:Oon ostamassa Derbiin (Derbi senda r 2009) nastarenkaat jossa on 15mm laakerit ja mulla on käytössä 12mm akseli niin pitääkö mun vaan vaihtaa 12mm laakerit jotta ne sopii ja ne renkaat on ollu yahama dt käytössä.

Ainakin laakerit tosiaan pitää vaihtaa, 6202-12 on oikea.
Jarrulevy on ainakin takana erikokoinen, ja mahdollisesti holkit joutuu tekemään uusiksi. Nopeusmittari ei toimi koska detsin vanteissa ei ole pyöritintä.

Derbin motoja 12mm akselilla nyt on melkein kaikkialla, pääset helpommalla kun etsit semmoset...

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

25.10.2020 0:43

mikäköhän homma nyt taas, laitoin derbiin enskat kiinni ja nyt jarrut on aivan olemattomat :s tosin levy on hieman pienempi mutta ei luulis että vaikuttais niin paljua

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

25.10.2020 13:57

Juhavi60 kirjoitti:mikäköhän homma nyt taas, laitoin derbiin enskat kiinni ja nyt jarrut on aivan olemattomat :s tosin levy on hieman pienempi mutta ei luulis että vaikuttais niin paljua

Itsellä joskus käynyt näin. Tarpeeksi kun pumppasi, niin rupesivat toimimaan, vaikka siinä jonkun aikaa menikin. :D

Kannattaa kuitenkin suosiolla ilmata ne, niin homma menee nopeammin.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

26.10.2020 20:12

Ei se ainakaan jarrutehoa paranna jos levy on liian pieni. Kuluttaa myös palat pilalle.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

27.10.2020 14:44

Tuskin kukaan niin lähtisi ajelemaan. Tai eihän sitä koskaan tiedä. :lol: Siis jos levy on sillälailla liian pieni tai satula liian "ulkona", että vain osa jarrupaloista koskee jarrulevyyn.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

28.10.2020 22:28

Mistä vois johtua se että laitoin Derbiin vilkut ja pelittää muuten hyvin mutta kun laittaa edestä vasemman puolen vilkun nii alkaa takana ja edessä vasemmalla palamaan vilkku (ei välky) ja vilkku ei ole päällä ja kun laittaa kaasua niin ne kirkastuu mutta kun laittaa vilkun päälle niin toimii normaalisti.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

28.10.2020 22:49

releessä vrmaa vika,teki mulla samaa mankis ku rele oli paskana

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

14.11.2020 16:09

Mikä vois olla vikana ku mopolla lähtee liikkeelle nii kuuluu jotain ratinaa ja ku vaihtaa kakkoselle nii sillonki mutta sittenkin laitta 3-6 nii ei kuulu mitään ratinaa.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

15.11.2020 13:50

Todennäköisesti jotain vikaa vaihteiston 1. ja 2. vaihteen rattaissa.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

26.11.2020 21:46

Ei keneltäkään sattuisi löytymään tietoa että mistä erotan mun 50cc airista että onko se racing vai sport. Tarvis mäntä siihen tilata eivätkä taida männät sopia ristiin

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

10.12.2020 23:12

tarviikos vaihteistoa ottaa palasiks kampuran vaihossa?mulla 70cc porsi kangen laakerin aivan sököks :s

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

10.12.2020 23:58

Juhavi60 kirjoitti:tarviikos vaihteistoa ottaa palasiks kampuran vaihossa?mulla 70cc porsi kangen laakerin aivan sököks :s

Ei tarvi palasiks ottaa, saa ihan nippuina pois ja takasin

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

21.12.2020 19:28

eli ei tarvi mitään laatikon puolelta purkaa?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

21.12.2020 19:38

Laatikon saa pysymään kytkinpuolen lohkossa.

En muista kumpaan puoleen rabasassa jää kampi, jos jää mg puoleen niin helppo homma.

Tosin se vaihteisto on helppo ottaa irti lohkosta, ei kannata sitä kuumottaa.