Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.3.2017 12:28

En nyt ihan tiedä mitä haet takaa, mutta kaksi liitintä on ja ovat erilaiset eli ei voi kytkeä väärin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.3.2017 17:26

Moro
Mulla on tossa detsissä katalyssaattori taikka jokin muu irti siellä putkessa niin mimmosta kokemusta teillä on tuon putken avaamisesta. Miten vaikuttaa tehoihin yms jos kaiken poistaa,

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.3.2017 17:42

Tehoista en tiedä lisääntyykö, mutta pyörän päästöluoktus (Euro 1-4) häviää ja sitä myöten siitä tulee laiton. Mutta katalysaattorin saa irti kun rälläköi putken siististi auki (varmista oikea avauskohta! Täältäpäin löytyy varmasti tietoa) ja sitten hanskat käteen ja kattimötikkä pois jollain tapaa. Hanskat sitä varten että katalysaattorit on todella Karsinogeenisiä (syöpä ym. ) ja hyvin tuuletettu tila. Kannattaa lopuksi hioa kaikki epätasaisuudet putken sisältä pois ja sitten hitsaa siististi takaisin yhteen. MAG/MIG sekä TIG-hitsaus on kaikista paras hitsijäljen puolesta. Kannattaa tehdä lopuksi saumoille hiontaa niin ei niin näytä röpöliäiseltä ja virkavalta ei niin helposti kiinnostu... ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.3.2017 23:03

Merkit putkeen, laikalla saumasta auki ja katti ulos. Sitten räkiä takaisin kasaan. Paisarin vastakartiossa on hyvä sauma josta avata. Eipä se pahemmin tehoihin vaikuta mutta hajoava katalysaattori voi tukkia äänenvaimentimen. Katalysaattori on keraaminen tai jalometalleista valmistettu joten ei se äärettömän vaarallinen terveydelle ole. Ei sitä silti nuoleskella kannata. :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

21.3.2017 15:13

Toimiiko dt ilman akkua eli kokonaa otettu irti ja onks siit mitää haittaa jos toimii?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

21.3.2017 16:14

Itsellä toimii loistavasti. Ainoa ero akku kiinni olevaan on se että mittaristo ja vilkut ei syty kun avainta kääntää. Vasta sitten kun kone käy ja staattori pyörii niin mittari herää eloon ja parkit ym. ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.3.2017 22:39

Mikähän detsissä vikana kun ei lähde käyntiin projektoinnin jälkeen jossa koko mopo purettiin eli siis sähköjä on otettu irti että saa maalattua ja moottori on ollut osissa että mitä vaan voi olla väärin yläkerran puolella.
NIIN ja kyseessä siis Yamaha dt 50 09'.
Ja se vielä että vaatiiko tää akkua et saa käyntiin koska itellä on akku kiinni mut siel ei oo melekee yhtää virtaa joten voiko johtuu siit et ei lähe käyntii?
mut mut kipinä tulee ja bensaa saa.(uus tulppa kiinni)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.3.2017 22:52

YammuSedö kirjoitti:Mikähän detsissä vikana kun ei lähde käyntiin projektoinnin jälkeen jossa koko mopo purettiin eli siis sähköjä on otettu irti että saa maalattua ja moottori on ollut osissa että mitä vaan voi olla väärin yläkerran puolella.
NIIN ja kyseessä siis Yamaha dt 50 09'.
Ja se vielä että vaatiiko tää akkua et saa käyntiin koska itellä on akku kiinni mut siel ei oo melekee yhtää virtaa joten voiko johtuu siit et ei lähe käyntii?
mut mut kipinä tulee ja bensaa saa.(uus tulppa kiinni)

nii ja tähän vielä lisäyksenä et revin ton solenoidin irti tukkimatta mitään mistään eli voisko johtuu siit?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 8:58

Pitäisi lähteä ilman akkua, mutta jostain syystä läheskään kaikki ei lähde. Akun lataus ja sulakkeen tsekkaus. Maalauksen jäljiltä maakontaktit puhdistettu? Antaa paineen alla huonon kipinän jos maadoitukset ei ole kunnossa.

Muuta ei tarvi tukkia kuin solenoidin letkunreikä kaasarin kyljestä, käy muuten laihalla.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 15:08

Meneekö smoto renkaat enduron renkaitten tilalle suoraan kiinni?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 16:10

sormet_korvassa kirjoitti:Meneekö smoto renkaat enduron renkaitten tilalle suoraan kiinni?

kyllä menee jos on detsiin tarkotetut smotot

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 16:11

Malagutisti kirjoitti:Pitäisi lähteä ilman akkua, mutta jostain syystä läheskään kaikki ei lähde. Akun lataus ja sulakkeen tsekkaus. Maalauksen jäljiltä maakontaktit puhdistettu? Antaa paineen alla huonon kipinän jos maadoitukset ei ole kunnossa.

Muuta ei tarvi tukkia kuin solenoidin letkunreikä kaasarin kyljestä, käy muuten laihalla.

vois kyl melki puhistaa ne maadotus kohat :lol: ja lainaa vaikka kaverin akkuu ja testaa.
mut kiitti.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 19:15

Mites sit ku antaa kipinän vain ekalla polkasulla jos monta kertaa putkeen yrittää mutta taas pienen tauon jälkeen taas antaa ekalla polkasulla.
Kaveri veikkas että vauhtipyörä löysällä. Oisko?
Ja kehtaako sen kiristää pulttipyssyllä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 20:00

YammuSedö kirjoitti:Mites sit ku antaa kipinän vain ekalla polkasulla jos monta kertaa putkeen yrittää mutta taas pienen tauon jälkeen taas antaa ekalla polkasulla.
Kaveri veikkas että vauhtipyörä löysällä. Oisko?
Ja kehtaako sen kiristää pulttipyssyllä?

joo eli kiristin sen sit pulttipyssyllä mut sama touhu jatkuu eli ei anna kipinää kuin ekalla polkaisulla. Mikä on? :nolo:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2017 20:21

Kuulin et pitäis vissii hankkii adapteri siihe jarrusatulaa et smotot menis