Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.1.2014 10:41

Moro,

Onko yamaha dt50R 2008 mallissa alipaineella toimiva bensa hana?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.1.2014 15:39

^^jaani^^ kirjoitti:
Tuomas.I kirjoitti:^ Itellä ainaki oli varmaan 3000 km katti irti joten en usko että se voisi tukkia.

No se ei ollu semmosessa asennossa siellä. itellä tipahti ko keulin ja puotin keulan, ei kiertäny mihinkää enää.

voiko se tukkia niin paljon että ei anna kuin 5000 kierrosta kaasutapissa ? enkä oikein saanut selvää että missä se katti sijaitsee mopossa :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.1.2014 16:21

M.forsstrom kirjoitti:Moro,

Onko yamaha dt50R 2008 mallissa alipaineella toimiva bensa hana?


On.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.1.2014 16:38

Milläs tapaa saisin vanhat bensat pois tankista?


varpaat_suussa kirjoitti:
M.forsstrom kirjoitti:Moro,

Onko yamaha dt50R 2008 mallissa alipaineella toimiva bensa hana?


On.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.1.2014 15:34

ThePeltsi kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:
Tuomas.I kirjoitti:^ Itellä ainaki oli varmaan 3000 km katti irti joten en usko että se voisi tukkia.

No se ei ollu semmosessa asennossa siellä. itellä tipahti ko keulin ja puotin keulan, ei kiertäny mihinkää enää.

voiko se tukkia niin paljon että ei anna kuin 5000 kierrosta kaasutapissa ? enkä oikein saanut selvää että missä se katti sijaitsee mopossa :D

En osaa sanoa voiko se tukkia mutta katti sijaitsii paisarissa. Sen ulos ottamiseen tarvitsee rälläköidä putki auki.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.2.2014 19:20

Tietääkö joku että mikä vois olla vikana jos ei tuu yhtää imupainetta kaasuläpiltä?? mikä sielt vois olla paskana, kaasuläpät? tekee vaa niinku ulospäin paineen :s eli vikana oli aluks ettei kaasuttimelle tullu bensaa mut huomattii ettei tuu yhtää imua sinne, olis vähä kiire ku ei oo oma mopo ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.2.2014 1:04

Mikä voisi olla vikana kun -07 DTssä oli ennen huoltoa Vaapan valo rikki ja paloi kokoajan ja huollossa vaihdettiin Moric ja akku ja vapaan valo toimii mutta nyt Moottorin itsevalvonnan merkkivalo vilkkuu kun pistän virran päälle, ja kun käynnistän mopon se palaa kokoajan? Toivottavasti nyt joku ymmärsi mitä yritin selittää. :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.2.2014 15:44

Mikä voi olla vikana mbk x-limit 05:ssan ku tämä ei lataa akkua. Kun akku on ladattu täyteen ja mopon käynnistää tyhjäkäynnillä akku kestää noin 5-8 min ja ajossa saatta vähän kauemman. Mitä asialle voisi tehdä??

Toinen juttu on se että käynnistettynä mopo tiputtaa öljyä änkän päästä. moposta on poistettu tuore voitelu ja bensaan on sekoitettu 3% seos. Ja sitten änkän väli pilli saattaa tukkeuta niin että änkästä ei tule mitään painetta. Onko seos liian vahvaa vai mikä on vikana??

Kiitos jo etu käteen jos joku tietäisi vastausta ongelmiin

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.2.2014 1:04

mikähän vikana, kyseessä yamaha dt 50x 07 vm. Kierrokset jää leijumaan siihen 3000-4000 välille ja ei tarttee edes kaasua painaa kun menee eteenpäin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.2.2014 13:31

Käy laihalla.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.2.2014 20:33

nyt tarvis apua! ostin tässä yamaha dt 06 "käyntivikasena". tässä olen yrittäny sitä käynnistellä ja lupaa ekalla polkasulla ja käy 5 sekunttia.. sitte vaikka kuinka polkee niin hörähtää vain. pakoputken liitoksesta tulee palamatonta bensaa. kaasarin yritin puhdistaa ja kohoa liikuttamalla ei kule ilma läpi neula venttiilistä. tuntuu niinku tulvis. tulppa märkä. kipinä tulee. sitten taas kun kuivaa tulpan ja pistää paikalleen käy sen 5 sekunttia :eek: en oikeen tiiä mistä vikaa voi ettiä. vanhalla omistajalla ajossa alkanu pätkiä ja sammunu eikä sen koommin toiminu. koneeseen tehty täys remppa (stefat,laakerit,kampiakseli,pytty ja mäntä). 1000 kilometriä koneella ajettu rempan jälkeen. auttakeehan viisaammat nii saahaan detsi tulille ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.2.2014 21:37

Oothan tulpan vaihtanu?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.2.2014 21:49

varpaat_suussa kirjoitti:Oothan tulpan vaihtanu?


sitä en ole vielä kerennyt tehdä olisko siinä vika? oon pelannu näitten historikki vehkeiden kanssa nii vähän vieraita nuo cdi sytytykset. jatko kysymys vielä että millanen kipinän pitää olla näissä cdi sytytteisissä? kärki sytytteisissä kun se kipinä on aikasta paljon kirkkaampi kuin tässä mitä olen kokeillut :eek: onhan oikea tulppa BR9ES :)?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.2.2014 20:38

ei auttanut tulpan vaihto. bensaa saa ja ku polkee nii tulee pakoputkestakin. hörähtää vain silloin tällöin ku polkee :roll: selvästi katkoo syttöä koska kun sain sen käyntiin, se kävi silleen aaltoilevasti. sitten taas ei käynyt mitenkään :s pitänee ostaa siihen se cdi-boksi jos se sieltä katkooo syttöä. ja kipinä on muuten ihan hyvä :eek: aika neuvoton olen että mikä on vikana :|

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.2.2014 21:42

Koitahan ilmanputsari putsata, ja kaasutin. Samalla säädä laihemmalle, voi olla liian rikkaalla käynnistäkin, ettei lähre käymään kun ehtii kastella tulpan ja putkeen syöksee bensaa.