Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.10.2013 22:21

:nolo: mikäs nyt eli mopo on yamaha dt 05 09 vuoden koneella nyt on ilmennyt sellainen vika että ajaessa mopo ei enää vastaa kaasuun ja alkaa pätkimäään putkessa suhahtaa ja sammuu , asia korjaan tuu kun irroittaa tulpan ja laittaa takaisin paikalleen toimii taas hetken aikaa kunnes sama juttu mikä voi olla vikana tulppa vaihdettu useaan kertaan . apua nopeasti että voi taas ajaa normaalisti!

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.10.2013 22:56

Tulpanhattu..?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.10.2013 23:23

Tulpanhattu voisi olla mutta vika ilmenee silloin kun kone käy kuumana ja huudatat hetken matkaa , sitte sammuu , jäähdytät hetken nii toimii taas mutta silti sama asia toistuu uudestaan ja uudestaan ihankuin tulppa ei kestäisi lämpöä ja ns lopetaisi kipinän :paha:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.10.2013 21:57

Kertokaahan joku mikä on dteessä kun antaa kipinän vain ekalla polkasulla mut jos polkasee heti toisen kerran nii ei tapahdu mittää mut sitteku oottaa pari sekuntia nii tulee taas kerran kipinä. staattori vaihdettu, jännitteensäätäjä, kaikki johot katottu eokä oo katki.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.10.2013 19:07

07 detsin takajarrun työsylinteriin pitäisi korjaussarja saada kun vuotaa muuten ölyt ilmattaessa pihalle. googlesta olen hakenut mutta löydän vain derbi sendan korjaussarjoja koista 11-12mm ja detsissähän on joku 9mm? eikö dtseen tehdä edes niitä ?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.10.2013 21:51

Moro.
Nyt alkaa olee minulla ja kaverilla tiedot ja taidot vähissä.
Eli kertokaas, että mikä kaverin vm 2011 dt 50r on vikana kun sillä ajaa joko ykspäällä tai kakspäällä jotain 2-3 km niin moottorin äänet muuttuu iha erilaiseks mitä kylmänä on ja tehot katoaa aivan täysin. ylämäkeen ei jaksa mennä mutta kuitenki tasasella piikittää mopo käy myös kuumana ja pamauttaa putkessa kun sen sammuttaa ja pakokaasu käryää aivan oudolle. Eli siis kone toimii normisti kylmänä hyvin mutta sitten kun vähä aikaa ajaa niin tulee nuo ongelmat. Moposta kurit pois ( vakio putkula ), poraamaton moric ja 96 kokoinen suutin. neula ylimmässä asennossa. Kertokaa koska ei tiietä mikä vaivaa ja ois kivaa ajella pidempään kuin se 1 km kun se ei tee tota.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

13.10.2013 18:11

Moro.
Oletan että säädöt jne on kunnossa, joten veikkaan että sun kaverin dt on lämpöleikannu, mutta varma en asiasta kuitenkaan ole. Kuinka kauan toi on vika on ilmenny ja millaseks ne äänet muuttuu lämpimänä?

E:
Kumminpäin minarellin koneen takakiinnike tulisi laittaa, kun en sitä muistanut katsoa kun otin koneen irti? Kirkkaampi pultti ylemmäs vai alemmas koneeseen? Mopona Mbk X-Limit -04.
Kuva
Jos kuva ei näy, niin tässä on linkki :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.10.2013 18:36

onkos tämä ny iha oikei ku käppäilin pienkoneliikkeeseen ja sanoin että yamahan deeteeseen vaihteistoöljyt ni antovat teboilin moniaste 10W30? eli tuotako ny sit entisen tilalle?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.10.2013 23:36

Tuolla öljyllä ei ole luokitusta märkäkytkimelle soveltuvuudesta mutta vaihteistoöljykeskustelussa radon- kehui käyttäneensä sitä menestyksekkäästi Monkeyssä. Joten miksipä ei. Itse kylläkin käyttäisin vain erikseen märkäkytkimelle tarkoitettua laatikkoöljyä ihan oman mielenrauhan takia.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.10.2013 21:39

pitäisi manuaalinen bensahana saada 07 detsii, ni käyö nuo derbien a gileroiden hanat? Esim. http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 42362.html

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.10.2013 16:40

Mites osaisko joku sanoo et mitä kaikkee pitäis vaihtaa jos haluaa laittaa 2011 detsiin 04-06 johtosarjan ja cdi sun muut. Ei taida mennä tohon moricillisen johtosarjaan kii eli staattori varmaanki ainaki mut pitääkö magneetto vaihtaa? ja meneekö mittarit sunmuut tostanoinvaan kiinni? Alkaa vaan hermot kusta kun noi 11vm omat sähköt pistäny jo 2 moriccia paskaks, jolloin tosin on ollu diodi kiinni eli voiko moricin kärähtäminen johtua diodista?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.10.2013 17:45

Mulla ei diodin kans toiminu moric kanskaa kunnolla, välillä saatto pätkiä jos ajo pitempää matkaa kaasupohjassa. Hermostuin keskellä yötä ja porasin ja heti toimi kunnolla :) tosin taisin porata 7mm ja päin vittua mutta toimi ainakin :lol:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.10.2013 20:48

Alkaa pikkuhiljaa käpy mennä. Elikkä semmonen vika on kytkimessä, että pyrkii vaihde päällä kytkin pohjassa mennä mopo eteenpäin. Tähän ei auta kytkinvaijerin säätö eikä myöskään akselista säätämällä?

Painelevyn keskimutteria on säädetty oikeampaan suuntaan eikä sekään auta. Mielenkiintoisen viasta tekee se, että antamalla korkealla kierroksia, tuntee kun kytkin irrottaa ja mopo ei pyri enää eteenpäin?

Toinen vika on sellainen, että hetken lämmettyä mopo alkaa nostaa itestään kierroksia yhtäkkiä jonnekin 8000rpm? Ilmanputsaria vanha omistaja mennyt "tötterön kohdalta" avartamaan paljon isommaksi.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.10.2013 22:10

Mietin tässä vaan että miksi helvetissä missään ei mainita mbk x-limitin (06) vuosimalli eli ei mitää morikkii! vakiosuuttimen kokoa, entä mikä ois hyvä suutin tyhjän vakioputken kaa. Mulla oli 86 suutin kun ostin mopon vakiona mutta onko se sitte vakio ku oon kuullu et se ois 80 ja ny on tyhjä sekä kuriton vakioputki kii ja suutin 95. Riittääks se? Ennen oli 100, kummallaki toimii hyvin, mutta jos laittaa kaasun pohjaa vapaalla nii alkaa pätkiin mutta muuten toimii ei vissii kierrä nii paljo ku sen pitäs. Alko vasta vähän aikaa sitten, ei booaa tai röpötä tai no en ainakaa huomaa mitää muuta ku jos siinä "piikin" alussa ajelee nii nykii ja "rätisee" sillee jännästi. Jos oikeen muistan nii sil isommal suuttimel se rätisi isommil kierroksil. Tuntuu että tehoakin oisi pikkusen hävinny kun vaihoin ton 95 suuttimen ihan pari viikkoo sitte, mutta voi olla vaa et oon tottunu jo että se ei repäse enää sillee ku ekal rundil tyhjä putki kii :D. Männän, pytyn tai tulpan vaihoista en tiiä ku en oo niitä ite tehny. Oisko kellää näihin järkeviä vastauksia? :D
Mielummin nopeesti!

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.10.2013 23:34

MItäs öljyä laitetaan Dt:n etupumppuihin?