Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.10.2020 13:42

Mun dt vuotaa bensaa siitä bensatankin ja bensahanan liitoksesta eikä oo klemmari liian löysällä eli pitääkö ostaa uusi bensahana vai onko jotain muuta tehtävissä

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.10.2020 20:47

tuleeko kierteen välistä?
Vai onkos siitä tiivistegummi entinen?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.10.2020 22:04

Noni eli siis yamaha dt:ssä joku oikosulku eikä olla aivan täysin varmoja, niin tarvittais jotain ideoita tähä ny. Kun mopon laittaa käyntiin niin menee pikku hiljaa jotku osat rikki, meillä on nyt menny staattori rikki ja vauhtipyörä oli aivan älyttömän lujaa kiinni, jotenkin sulanut siihen se piti rälläköidä irti ja vaihtaa. Mopo sen jälkeen toimi sen hetken ja taas jotain vikaa.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.10.2020 9:43

Oliko 2007-2008 vuotinen?

Niissä oli väärä sovitus vauhtipyörällä kampiakseliin + jotain järeää lukitetta ja siksi sitä vauhtipyörää ei niistä ehjänä saa irti.

Millaiset oireet?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.10.2020 17:30

Malagutisti kirjoitti:Oliko 2007-2008 vuotinen?

Niissä oli väärä sovitus vauhtipyörällä kampiakseliin + jotain järeää lukitetta ja siksi sitä vauhtipyörää ei niistä ehjänä saa irti.

Millaiset oireet?
Vuosi 2011 ja ku laittaa virrat päälle niin pääsulake hajoaa.

3.10.2020 19:53

.
Viimeksi muokannut shotter06666 päivämäärä 6.10.2020 20:02, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.10.2020 9:15

Noniin, eli dt oli viikon pihalla avaimet virtalukossa jonka jälkeen ei enää kipinää löytynyt. Virtalukko ja staattori toimii, mutta puolalle ei tule virtaa. Cdi on niin vitun kallis että onko sama vaan ostaa kisasähköt?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.10.2020 15:02

pojan vm11 dt polttaa sulaketta ja lataa noin 17volttia vaikka jännitteensäädin on uusittu ja etu- ja takavaloille tulee vain noin 2volttia. Missä vois olla vika?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.10.2020 17:47

Maadoitukset vituillaan jos säätimen navalla on 17 V ja valoilla enää 2 V. Voi olla myös johto viittä vailla poikki.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.10.2020 16:50

Malagutisti kirjoitti:Maadoitukset vituillaan jos säätimen navalla on 17 V ja valoilla enää 2 V. Voi olla myös johto viittä vailla poikki.

Maadoitukset ja johdot kunnossa. Vaihdoin uuden staattorin ja nyt ei lataa ollenkaan. Käyntiin lähtee helposti. Onko muita ehdotuksia viasta?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.10.2020 20:29

Oliko samat oireet vanhalla säätimellä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.11.2020 15:18

Kertokaa mikä 2010 detsis vikana
Pätkii piikin jälkeen ja alkaa pätkimään vielä aikaisemmin kun pistää valon päälle. Valo saa virtansa suoraan akulta. Voisiko staattori olla rikki? Staattorilta puna-keltianen ja valkoinen ottaa staattoriin maihin kun mittasin. Onko normaalia.
Ekan kerran korjasin tämän vian kun nämä piuhat ottivat kiinni vauhtipyörään.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

30.11.2020 9:28

Mikä mun mopossa vikaa ku totaa painan kaasu pohjaan tai lähen ajamaan nii se alkaa kovasti tärisemään ja olen kokeillut kaikkialta onko runko Kireellä ja muualtakin mut ei sekään auttanut et edelleen se tärisee kovasti ja en löydä syytä pystyykö joku tietää miks se tärisee kovasti :|

Nopeusmittarin anturiin kysymys

28.2.2021 17:07

Mittari toimii muuten kaikin puolin ja johtosarja on katsottu. Mittari näyttää nopeudeksi nollaa.

Olen tehnyt vanneswapin enduro->smotot. Vaihdoin myös kaksimäntäisen jarrusatulan. Ainoa muutos oli, että minun piti laittaa 2mm prikka akselin ja iskarin väliin, että levy ei ottanut kiinni satulaan. Jarrut toimii ok ja rengas pyörii normaalisti.

Nopeusmittarin anturi on uusi. Kun irrotin anturin ja pidin sitä kädellä levyssä käytännössä kiinni ja pyörittelin rengasta, sain lukemia mittariin. Omalta paikaltaan pampusta ei sano mitään, vaikka kikkailin prikoilla niin, että sain anturin kiinni levyyn. Tässä paikalla olevassa levyssä anturin kohdalla ei ole yhtään reikää, vaan levy on kiinteä/yhtenäinen koko matkalta. Vanhassa oli reijitys anturin kohdalla. Samoin, kun pitelin kädellä anturia, lukemat tulivat levyn reikäisen osan kohdalta.

Varsinainen kysymys: Voiko olla, että anturi tarvitsee levystä kohdan, jossa levy on reikäinen ja saisi sitä kautta signaalin paremmin?

Katsoin, että kaikissa myytävissä levyissä olisi reikiä anturin kohdalla, niin olisikohan ratkaisu sitten uusi levy? Kokemuksia/ajatuksia?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.2.2021 21:40

Oikeanlainen jarrulevy tosiaan pitää olla.