Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.10.2019 16:55

Suutin on liian pieni tai neula liian laihalla.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

16.10.2019 21:43

Nikilli kirjoitti:
Kulmasaha kirjoitti:-06 detsi tai siis malaguti xsm, niin akun piuhat kun laittaa kiinni, niin mittarissa alkaa välkkymään se 6 ja 12 teksti vaikka virtalukossa ei ole avainta. olen käsi näiden sähköhommien kanssa, mutta virtalukosta itse lähtisin hakemaan ongelmaa. olenko oikeilla jäljillä vai ihan väärässä suunnassa? Kiitos. sähköt siis on ducatin

Iha normaalii detsis toi, akun ku pistää kiinni nii aina näyttää noi 12 ja 6, jossaki kohtaa luki myös enduro ja ntard tai jotai vastaavaa.
Pistät avaimet paikallee ja valitset oikeen asennons (mopoissa 6) ja sillä onko enduro vai ntard on väliä, periaatteessa jos pistät väärin nii mittari heittää aika paljon.
Smoto vanteil pistät sen ntard ja enska vanteil enduro. :)
Edit: valintaa tehdessä avaimet paikallee ja modenappia painamalla valita oikea asetus


Ei pidä paikkaansa.

Nopeusmittarin optinen anturi mittaa jarrulevyssä olevien aukkojen määrää per mitattu ajanjakso. Mittari pitää siis asettaa käytettävän jarrulevyn mukaiseksi, eikä käytetyn vanteen mukaiseksi.

Enskassa jarrulevy muistaakseni 245mm, smotossa 265mm ja levyjen aukoissa eroja. Oman likan X-limitissä on smotovanteet, mutta enskan jarrulevy, joten mittari näyttää ihan päin berberiä 6P ntard-asetuksella. 6P nduro-asetuksella ollaan edes hiukan paremmin sinne päin, mitä todellinen nopeus mahtaa olla.

Käytännössä kuriton laitos tällaisen 100kg läskin alla näytti mittariin 107 km/h 6P ntard-asetuksella ja 73 km/h 6P nduro-asetuksella.

Todellinen nopeus taitaa silti olla noin 60 km/h, eli parhaimmillaankin nuo vinkuintialaiset mittarit ovat ERITTÄIN optimistisia..

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.10.2019 13:51

Nonniin, lisää tietoa saatiin uudesta näkökulmasta. Käydään pojan kans hakemassa uus akku vkl ja kokeillaan saada asetus valittua (vanha akku aivan loppu, niin ei vissiin sen takia antanyt valita asetusta), sitten melkein testaamaan noita nopeuksia, itse 70kg ja poika 90kg (huhhuh) niin katsotaan mitä nopeuksia tulee. 260mm levy taisi tässä olla

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.10.2019 6:42

Nyt toimii mittari, uus akku, niin alkoihan valoja tulemaan :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.12.2019 22:19

Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.12.2019 15:25

Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

4.12.2019 8:35

Käyttäkää starttipilottia. ei tarvi joka kerta alkaa sitä tulppaa irroittelee ahtaasta tilasta. Toimii 100% varmuudella yhtähyvin kun bensa

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.12.2019 0:43

Nikilli kirjoitti:
Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään

Joo testasin ja ei edes hörähtänyt, puristuksia on kyllä tosiaan jonkun verran, mutta ei suinkaan paljon. Pytyn tiivisteet vaihettu ja muut tiivisteetkin näyttäs olevan ihan kondikses. Mietin jos ois johtunut siitä ettei sitten antas kipinää paineen alla, mutta pari tulppaa käyty läpi ja ei mitään muutosta.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.12.2019 19:47

Amatööribömberi kirjoitti:
Nikilli kirjoitti:
Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään

Joo testasin ja ei edes hörähtänyt, puristuksia on kyllä tosiaan jonkun verran, mutta ei suinkaan paljon. Pytyn tiivisteet vaihettu ja muut tiivisteetkin näyttäs olevan ihan kondikses. Mietin jos ois johtunut siitä ettei sitten antas kipinää paineen alla, mutta pari tulppaa käyty läpi ja ei mitään muutosta.

Mahtasko olla sit että tulppien kipinäväli ei ole oikea, ei saa bensaa, ei ole puhdasta bensaa?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.3.2020 23:33

Moi kaikki! Asentelin tossa viikonloppuna detsiin dellorto 19mm bhbg kaasarin ja alipainehanan tilalle normaalin moposportin yleismallisen bensahanan. Bensatankkiin kiinni menevä hanan osa on täysin samaa kokoa, kuin vakio mutta silti sieltä välistä vuotaa vaikka kiristin sen letkukiristimellä todella tiukalle ja laitoin vielä ylimmääräisen kumisen O-renkaan väliin. Miten sen vuodon sais loppumaan? Ja sitten on vielä sellanenkin ongelma että kaasarin bensaletkun nippa on erikokonen kuin bensahanan nippa. Kiitän jos vastaat kysymykseeni ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.3.2020 0:03

Jos se hana on samanlainen kuin itellä oli joskus niin malli vaan on aivan susi. Siinähän on alkujaan o-rengas vaan ihan päässä? Nakkasin meneen ja tein alumiinista nipan. Välissä sopiva in-line hana.
Ptfe teippiä (eli sitä valkoista putkiteippiä) vois koittaa pyörittää hanan ympäri josko senverran tiivistäis. Jos haluat kikkailla.

Letkun vaan laittaa niin ohutta et istuu tiukasti pienempään ja venyttää toisen pään. Siinä hanassa on muistaakseni aika paksu lähdön nippa?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.3.2020 18:06

Kiitos vastauksesta! Nyt sain putkiteipillä bensavuodon loppumaan, mutta nyt ilmeni taas aika iso ongelma mihin oma ymmärrys ei riitä. Nimittäin kytkin ei toimi ollenkaan. Vaikka minulla on kytkin pohjassa ja laitan ykkösen päälle, niin mopo nykäsee ja sammuu heti. Vaihdoin juuri uuden kytkin vaijerin ja laitoin castrollin vaihteisto öljyt sisään. Avasin kytkinkopan ja siellä näytti olevan kaikki kunnossa. Kytkin vaijerin säätö siitä ruuvista ei auta mitään. Osaisko joku auttaa mua tässä ongelmassa?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

13.3.2020 9:42

Jos käyttöakseli on kunnolla pohjassa ja kytkinkopan puolella painelevy liikkuu kytkintä painaessa niin:

joko levyt liimautuneet yhteen tai
kruunu on niin pahasti hakkautunut että levyt kiilautuu jumiin kruunuun.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.3.2020 18:54

Käyttöakseli on pohjassa, mutta painelevy ei liiku. Ihmetyttää, kun kytkimessä ei ollut mitään vikaa aiemmin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.3.2020 12:43

Jopas on. Varmaan käytit jo sen akselin ylhäällä, olisko katkennut? Eihän ole revennyt siitä prässätystä liitoksesta?