Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Rieju MRT

13.5.2020 21:47

Vaikka 95.

Re: Rieju MRT

15.5.2020 9:45

Mikäköhän mahtaa olla kun bensahana menee kiinni ajon aikana mutta välillä olen luultavasti ajanaut sen jälkeenkin vielä jonku matkaa.
Pyörä on Drac enduro
Ripeästi apua kun en itse osaa sanoa asiasta yhtään mitään

Re: Rieju MRT

15.5.2020 9:46

Rieskamiäs kirjoitti:Minkäs kokosta suutinta suurinpiirtein tehoputken ja viilatun imukaulan kanssa? Ja jos joku osaa sanoa paljonko kulkee suunnilleen?

kulkee about 75 kun laitat 110 suuttimen

Re: Rieju MRT

15.5.2020 12:33

timppa122 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla kun bensahana menee kiinni ajon aikana mutta välillä olen luultavasti ajanaut sen jälkeenkin vielä jonku matkaa.
Pyörä on Drac enduro
Ripeästi apua kun en itse osaa sanoa asiasta yhtään mitään

Sulla on vissiin sit alipaineella toimiva bensahana? Taitaa jostain vuotaa alipainesysteemi.

Laitat manuaalisen bensahanan ja tulppaat alipainenipan.

Re: Rieju MRT

15.5.2020 14:14

Eikös noissa ole nimenomaan manuaalihana? Mahtaa olla melkoisen löysä jos itsestään kääntyy :lol: .

Re: Rieju MRT

15.5.2020 17:52

:)

No jos näin tosiaan on, niin osta uus ei ne niin paljoa maksa. :D

Re: Rieju MRT

27.5.2020 13:30

Mitä pitäs tehä? Mulla tossa vähä aika sitte mopo alko booaamaan isoilla kierroksilla. Vaihoin suutinta isompaan, mutta sitten mopo käynnisty ja sammu samoin tein paitsi jos anto kaasua. Puhdistin kaasarin kokonaan ja huolellisesti ja heitin kaasarin takas kiinni. Vaihoin myös samalla tulpan ja jäähdytysnesteet ja katoin viä että bensa kulkee. Aloin polkemaan mutta mopo ei käynnistynyt enää ollenkaan. Myös kun koitin kytkintä, kytkin ei toimi ollenkaan enää vaikka vedin vaijerista pihdeillä täysiä, puristuksia oli silti. Eli siis kytkin toimi ennen kaasarin putsausta mutta nyt ei toimi enään. Vaihdoin myös bensat uusiin ja tarkistin tuorevoiteluöljyn saannin. Kipinää antaa mutta mitään ei tapahdu. Kyseessä on 3000 km ajettu rieju mrt 2018 enkä millään haluis liikkeeseen viedä mopoa.

Re: Rieju MRT

27.5.2020 23:47

Ei sitä jaksa vaijeria vetämällä avata. Eli kytkin pohjassa poljin toimii normaalisti? Olisko kytkinakseli noussut ylös.

Imuvuotojen tuplatsekkaus.

Toimiiko hana? Letku/sihti/hana tukossa?

Lähteekö käyntiin jos heittää vähän bensaa tulpanreiästä tai suihkii jarrukliineriä ilmanputsariin?

Re: Rieju MRT

1.6.2020 22:25

pitääkö sisäänajoon vaihtaa isompaa vai vakio suutin koska en ole varma!!!!!???????? 105 ennen

Re: Rieju MRT

2.6.2020 16:51

ei

Re: Rieju MRT

4.6.2020 15:14

eli 105 on hyvä??

Re: Rieju MRT

4.6.2020 15:34

perkelemasa kirjoitti:eli 105 on hyvä??

Kyllä on

Re: Rieju MRT

7.6.2020 11:14

Onko kellään hajua mikä pääsuutin tossa 2020 MRT:ssä on vakiona? Ei oo mitään virejä mutta aattelin laittaa vähän isomman, mikä ois hyvä? Kaasarina 16mm Dellorto PHBN

Re: Rieju MRT

7.6.2020 17:14

Mikä voisi olla rieju mrt vikana. Normaalisti lähdin ajamaan ja noin 800m jälkeen mopo sammui, ilman booamista. Mopoa tämän jälkeen vaikea saada käyntiin. Työntämällä kerran lähtenyt ja ajoon pääsi kunnes taas about 800m ja sammui. Staattorissa ei päällepäin mitään vikaa.

Re: Rieju MRT

8.6.2020 2:24

Omasta Rieju Mrt:stä kuuluu jonkinlaista sirinää pytyn suunnilta. Sirinä kuuluu vain korkeilla kierroksilla niin osaisko joku sanoa mistä tämä johtuu