Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

10.7.2015 11:28

Kun polkaiset välähtääkö mittaristossa valot? itsellä oli tärinästä mennyt jännitteensäätimen johto poikki (näytti olevan paikoillaan mutta oli poikki muovin sisällä) jolloin ei käynnisty eikä valoa mittaristoon tullu.

Re: MRT

11.7.2015 10:16

lassematias kirjoitti:Kun polkaiset välähtääkö mittaristossa valot? itsellä oli tärinästä mennyt jännitteensäätimen johto poikki (näytti olevan paikoillaan mutta oli poikki muovin sisällä) jolloin ei käynnisty eikä valoa mittaristoon tullu.

Ei välähdä valot mittaristossa,pitää tutkia vielä tarkemmin johtoja.

Re: MRT

12.7.2015 14:20

lassematias kirjoitti:Kun polkaiset välähtääkö mittaristossa valot? itsellä oli tärinästä mennyt jännitteensäätimen johto poikki (näytti olevan paikoillaan mutta oli poikki muovin sisällä) jolloin ei käynnisty eikä valoa mittaristoon tullu.

minkävärinen piuha oli kyseessä ?
tosiaan keltainen on ehjä (virtalukko-jännitteensäädin)

Re: MRT

12.7.2015 18:02

onko jompi kumpi näistä http://www.24mx.fi/twenty-flex-kytkinkahva-hotstart tai http://www.24mx.fi/twenty-flex-kytkinkahva yhteensopiva rieju mrt 2014 kanssa? että meneekö suoraan vai tarviiko jotain modailla?

Re: MRT

12.7.2015 21:03

Kyllähän nuo molemmat siihen pitäisi suoraan sopia ;) . Mutta jos kerran ihan mopoon vaan meinaat niin kannattaa katsoa saman tyyppisiä kahvoja esim: ebay:stä sun muista sen tyyppisistä kaupoista. 8) (tuossa esimerkiksi hyvä vaihtoehto noille kahvoille) ;) http://www.ebay.com/itm/7-8-Universal-Motorcycle-Cable-Clutch-Levers-Master-Set-For-Kawasaki-22mm-New-/281651532387?hash=item4193bd5263&vxp=mtr Aika pajon säästäisit jos tuolta tilaat. :lol:
Itselläni on saman tyyppinen kytkinkahva joka on ostettu ebay:stä ja hyvin on toiminut omassa riejussa, vaikka ei olekkaan ns. "merkki kytkinkahva" :D

Re: MRT

12.7.2015 22:01

eli tuo linkkaamasi kytkin kahva menee suoraan riejuu? onko tuollaisella sitten hyvä keulia kun tolla vakio kytkin kahvalla pitää kaikki sormet ottaa pois välistä:D ja kiitos asiallisesta vastauksesta :)

Re: MRT

12.7.2015 23:10

Juu tuo menee suoraan riejuun.
Ja kyllähän tuon kanssa on helpompi keulia, kun vakio kahvalla koska säätövaraa on paljon enemmän kuin vakiossa, että pitäisi saada säädettyä sillälailla, että saa sormet väliin vähän paremmin ;)

Re: MRT

14.7.2015 20:24

minkäs kokosii suuttimia teillä on riejuissa joista poistettu reikälevy ja kurit putkesta? aattelin vaan että ostaisinko jonku suutin sarjan vai pari suutinta??

Re: MRT

15.7.2015 12:35

Osta suutinsarja, joka mopo on kuitenki yksilö. Tässä esim hyvä sarja https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12651

Re: MRT

21.7.2015 14:10

Moro.
Kyselisin että minkä värinen johto on menee impulssikäämiltä cdi:lle kyseessä on vm 15 mrt pro eli Efin cdi boxilla...?
Kiitos jo etukäteen.

Re: MRT

23.7.2015 11:06

Luulis että ku on samat sähköt nii on samanvärinen johto, punavalkonen. Itellä 2011 vm

Re: MRT

26.7.2015 19:40

Miten muut on asentanu akkua MRT:hen jos joku teistä on asentanut siis? Testailin laittaa akun penkin alle, vedin johdot akun miinus navalta jännitteensäätimen mustaan johtoon ja plus navalta jännitteensäätimen oranssiin johtoon ja plussa johdossa on sulake välissä. Näytti toimivan toi kokoonpano, tosin en ole varma siitä, että toimiiko silloin kun mopo on käynnissä että tuleeko esim vahinkoa, enkä että lataako akku ajon aikana tai ylipäätään onko kokoonpano oikeanlainen. Jos jollain on jotain tietoa niin olisi kiva jos kertoisit sen täällä :)


VÄHÄN PÄIVITYSTÄ: Ostin tänään abiko liittimiä, sopivamman sulakkeen ja nyt alkais olla sellainen kokoonpano että vois kokeilla miten lähtee toimimaan kunhan jaksaa alkaa taas räpeltämään. Akku löytykin jo ylimääräisenä niin eipä tällainen kokeilu haittaakkaan, vähän tutkin toisen mopon CPI:n sähköjä niin samalla periaatteella on siinäkin kytketty samoihin jännitteensäätimen johtoihin.

Lopputulos: 40 kilsan ajelun jälkeen vieläkin kaikki näyttää toimivan hyvin, eli akku on penkin alla ja vedin johdot miinukselta jännitteensäätimen mustaan ja plussan 10A sulakkeen kautta jännitteensäätimen oranssiin. En kuitenkaan usko että akku juurikaan latautuu ajon aikana kun erillistä lataajaa ei ole.


Tässä vähän havainnollistavaa kuvaa:
Kuva
Kuva

Re: MRT

7.8.2015 11:56

Mitä välejä suosittelette kun oon ottanu reikälevyn ja putken kurin pois+ suutin tietty eli nyt on vakio välit ja ne on kuluneet nii pitää hommaa uudet...kiitos jo etukäteen neuvoista ;) ainiihhuiput pitää jäähä alle kevariveron ja yli 50-55

Re: MRT

7.8.2015 22:53

Mikä vois olla riejussa vikana kun lämpimällä koneella alkaa pätkimään ja booaamaan.
Kaasari on pudistettu ja tulppaa vaihettu mutta mikää ei tunnu auttavan.
Jos kone on kylmä ni silloin ei oo mitään ongelmaa.

Re: MRT

9.8.2015 1:18

riejuMÄÄN112 kirjoitti:Mitä välejä suosittelette kun oon ottanu reikälevyn ja putken kurin pois+ suutin tietty eli nyt on vakio välit ja ne on kuluneet nii pitää hommaa uudet...kiitos jo etukäteen neuvoista ;) ainiihhuiput pitää jäähä alle kevariveron ja yli 50-55


No itellä on kuri+reikälevy pois ja taitaa olla 102 suuti sisässä :) mutta joka mopo on eri mopo et sitä pitää vaa hakee sitä oikeeta :) Suosittelen et vaihat etee 13 piikkise nii menee about sen 62kmh ja jaksaa vääntää, mutta kulkee silti iha rivakkaasti ja verojakaan ei pitäisi tulla ;) 8)