Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.5.2014 20:03

TinZee kirjoitti:On tosta uudenmallin rabasan öljympumpun kopasta yks kuusiokolo ruuvi täysin pyöreä, että ei ole ainakaan kuusiokololla mahdollista avata, niin kertokaas miten sen sais siitä poies? :)

ei kellään olis ideoita?! :paha:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.5.2014 21:42

Poraat ja vastakierretapilla irti, tai sit yrität saaha viillon siihe ja tasapaa mesmelillä veät auki sen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.5.2014 22:12

Miten siihen sais viillon tehtyä? :| Kun vastakierretappia en löytänyt tallista :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.5.2014 9:28

Osaisko joku kertoa että mikä on vikana kun muutaman kilometrin ajon jälkeen moottorista vuotaa vaaleaa nestettä ja käy todella kuumana? :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.5.2014 10:15

Vesipumpun stefa, vaahtoaa öljyt ku vettä seassa eikä jäähytä kunnolla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.5.2014 18:59

Mikäköhän on vika ku laittaa ryypyn pois niin nuosee kierrokset johonki 4-5 tonnii. Testattu 105- 90 suuttimia eikä oikeestaan mitään vaikutusta. Änkästä tippuu jotain nestettä, kuumenee aika nopeaa ja siinä vesipumpun alla on joku pieni reikä josta tippuu välillä jäähytysnestettä, kun on käynnissä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.5.2014 21:22

Derbi kasassa, eka käynnistyksellä lähti kaasarin putsauksen jälkeen ja ilmanputsarin öljyämisen jälkeen. Noo kierrokset jäi aika isoiks vaikka kaasun päästi pois. Imuvuotoohan tämä on? Mitä pitäis tehä. :roll:
Samalla rupes kaasarista bensaa vuotamaan. varmaa kohon tiiviste huonosti?
:x :x

Re: Derbin huolto ja ongelmat

22.5.2014 13:52

Imukaulan välistähän se luultavasti vetää, tähän auttaa kun löysää imukaulaa sen verran että kaasaria pääsee liikuttelemaan, sitten vaan vitkuttelee kaasaria syvemmälle imukaulaan ja kiristää sitä mielellään samaan aikaan kun käsi painaa sitä imukaulan sisään. Jos imukaula on menettänyt muotoa, eikä kaasari taho mennä kunnolla kiinni, niin sitä voi lämmittää kuumailmapuhaltimella kevyesti 5-10sec, jolloinka se pehmenee sopivasti asennuksen ajaksi ja kaasari menee vaivoitta paikoilleen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.5.2014 12:52

Miks pytty kuumeenee helvetisti? Tuntuu ku jäähyy ei antais sinne. Miten saan jäähyt menemää pyttyy?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.5.2014 21:55

nopeeta vastausta kiitos!!

eli 05 derbi sendassa ei kierrä nesteet.. täytetty alhaalta ylös, mut silti ei toimi oikein.

vesipumppu OK, siinä ei ollu mitään vikaa. sylinterin kannentiiviste ei vuoda..

eli mitä jää jäljelle? ei itselläni tule enään yhtään mitään mieleen.. :roll:

eli syyläri ja jäähdytysletkut iha tulikuumat ja jäähdytysneste on höyryävää, kun valutti syyläristä. paisuntasäiliössä kylmää/normaalilämpöistä ---> eli nesteet ei kierrä sieltä jostain ihmeen syystä. letku vaihdettu pidempään nyt, joka ei jää varmasti mihinkään puristuksiin.

termostaattia EI ole.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.5.2014 23:29

Käytäkkö silikoonia jossai paperitiivisteen sijasta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2014 11:54

vesipumppuun käytin silikoonipohjaista tiivistemassa.

E: vesipumpun stefa ilmeisesti pettänyt.. öljy oli jonkun kinuskin tms. väristä. :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2014 19:43

Elikkäs mitä olis tehtävissä kun lohkon se kierre mihin laitetaan öljyproppu niin on menny?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2014 22:33

Kierretyökaluilla uutta jenkaa vaan, eipä siinä muuta tehtävissä oikeen oo .

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2014 22:42

mutta mikäs se helicoili on?