Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.7.2013 14:48

Vaihoin tossa yks päivä kaasuvaijerin ja sit pari tuntii myöhemmin olin lähössä ajamaan niin oli putki / sylinteri täynnä bensaa elikkäs oli tainnut jäähä koho/vaijeri jumiin niin nyt kun polkee niin bensaa tulee ulos pytystä että pitääköhän tai kannattaakohan nyt avata pytty? Kun saako tota edes käyntiin kun saako ylimääräsiä bensoja pois polkemalla, kun silloin sitä roiskuu pois?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.7.2013 22:25

kaasariin menevät jäähytysletkut vuotaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.7.2013 14:56

ettte sattuis tietää mikä derbin vaihteistos on vikaa kun muut ei mee päälle kun 1 vaihde? :)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.7.2013 16:56

Tossa viime yönä vaihtelin kytkinlevyt ja nyt kun kokosin sitä kytkinkopan kiinni niin se kytkin ei palauta vaijjeria, mikä on vialla? Oikein sen mielestäni kokosin :( Voiko se olla syynä, että se levyjenpäälle tuleva kansi on väärässä asennossa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.7.2013 11:56

Se kytkinvipu on siinä kytkinkopan kylessä, johon tulee vaijeri niin se ei ole oikeassa asenossa, joutuu ottamaan kytkinkopan irti ja asettamaan lovet oikeaan kohtaan niin sit rupee toimimaan. Tarkistaha vielä että vaijeri on tarpeeksi kireellä yms..

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.7.2013 14:24

siiis kuinka tuo pitäisi oikein asentaa? Olen nyt sen parikymmentä kertaa mielestäni oikein kasannut
http://aijaa.com/Kq9IZe
Mihi asentoo tuo tappi kuuluu?
http://aijaa.com/RkCn70
kopan puoli

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.7.2013 15:26

Juuu mulla on tommonen derbin 05 senda . ykspäivä lähin tosta kotoa ajeleen niiinkun normaalista joka päivä sit yhtenä päivänä huomasin et se kiertää ihan hulluna !

No ilmanputsarin siinä letkussa oli semmonen halkeema.

Samassa kuitenkin ilmeni kun ajoin niin samalla hetkellä kone tärisee ku ajaa.
Se äänikin kuulostaa vähän odolta kun se kiertää.

sen tuntee esim kun vaihdepoljin täeisyttää kun ajaa ja kierrosten ääni ei ole enään mikään mahtava.

Voiko tämä johtua siitä ilmanputsarin halkeamasta ?

Vai onko muu vika?

Vika ilmeni samssa syssyssä . en ole viellä kerinnyt paikkaamaan sitä halkeemaa;

Kiitos etukäteen avusta ! :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.7.2013 15:53

Mulla tekee just kans tollei! Oon pitkää jo miettiny et onko normaalia et kiertää niin paljo ja tärisee törkeesti. Ei kyllä varmaankaan johdu siitä ilmanputsarin letkusta ku ite vaihoin sen tossa vähä aikaa sitte ja vielä jatkuu tärinä. Jos joku siis tietäis nii vois ratkasta kahen ongelman.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.7.2013 19:20

ttonii kirjoitti:Mulla tekee just kans tollei! Oon pitkää jo miettiny et onko normaalia et kiertää niin paljo ja tärisee törkeesti. Ei kyllä varmaankaan johdu siitä ilmanputsarin letkusta ku ite vaihoin sen tossa vähä aikaa sitte ja vielä jatkuu tärinä. Jos joku siis tietäis nii vois ratkasta kahen ongelman.


Teillä kummalakin on imuvuotoja/liian pien suutin, ja kannattaa tosiaan korjata se halkeama siitä kuntoon.
RapeJesse kirjoitti:siiis kuinka tuo pitäisi oikein asentaa? Olen nyt sen parikymmentä kertaa mielestäni oikein kasannut

http://aijaa.com/Kq9IZe
Mihi asentoo tuo tappi kuuluu?
http://aijaa.com/RkCn70
kopan puoli
¨

Siis tappiahan pitää, jos en nyt ihan väärin älynnyt ja muista niin kääntää 90 astetta taaksepäin niin sillon sen pitäisi rueta ottamaan oikein.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.7.2013 19:33

Moro moro. Huomasin tänää et Derbistäni vuotaa alakannen tiiviste, mitä aiheuttaa? Saattaisiko se olla ongelman ratkaisu siihen, että kun ajaa pitkää pätkää mopolla ni alkaa savuttaan tosi paljon? Myös kaasarin imukaula vuotaa jäähyvettä siitä kumista vähän ku on halkeillu. Kiitos etukäteen!

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.7.2013 20:33

Osaisko joku sanoo et mistä sais -10 vuoden derbii barikit 80cc männän halkasija on 49,95mm siis.. :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

28.7.2013 15:33

Joo pikku hiljaa alkaa olla 10000km täynnä. Ja nyt pitäsis tietää minkä kokoinen on Derbin vakio mäntä? :D (Derbi Drd Racing 11)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.7.2013 14:04

Omassa Derbi DRD Pro sm vm.2008, ois semmosta ongelmaa, että viileällä mopo ei ota juuri mitään kierroksia ja hyytyy ja sammuilee. Eli siis esim +25c toimii normaalisti, mutta jo +15 tämä alkaa. Ja sitten välillä tulee semmoista valkoista savua putkesta.. Mikäköhä mahtais olla vikana:S?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.7.2013 16:35

Mikäköhän tossa derbi drd prossa nyt, ennen kulki joku +65 mutta nykyään menee sen 50, alkaa yläkierroksilla vaihde päällä ns pätkimään, ihanku ottais rajotin kiinni vaikka tossa ei sellasta ole ja ennen kulki normaalisti, mitään muutoksia ei ole tehty? Mäntä on aika paljon ajettu mutta voiko se sen takia tollasta tehdä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.7.2013 23:21

Raredzi kirjoitti:Omassa Derbi DRD Pro sm vm.2008, ois semmosta ongelmaa, että viileällä mopo ei ota juuri mitään kierroksia ja hyytyy ja sammuilee. Eli siis esim +25c toimii normaalisti, mutta jo +15 tämä alkaa. Ja sitten välillä tulee semmoista valkoista savua putkesta.. Mikäköhä mahtais olla vikana:S?

Käy todennäkösesti liian laihalla. Koita isommalla suuttimella ja säädä myös seosruuvia.