Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

6.4.2014 21:53

mut mite se voi vuotaa ku laitoin siihe uuden kannentiivisteenki ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

6.4.2014 22:39

Kiero kansi

Re: Derbin huolto ja ongelmat

6.4.2014 23:08

Miten saisin löysemmän kytkimen ja kaasun ku on helvetin jäykät molemmat?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.4.2014 7:35

Ainakin näin aluks rasvaa molemmat vaijerit!

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.4.2014 19:54

Mitä tulee tuohon vaijerin rasvaamiseen, niin sehän ei sitten tule auttamaan jos vaan änkee vähäsen vaseliinia vaijerin molempiin päihin, kun sitä rasvaa täytyisi saada sinne vaijerin kuoren sisään. Rasvaus onnistuu parhaiten semmoisella parin euron vaijerinrasvauslaitteella ja purkilla crctä tms. Vaijerinvoitelulaite

Suizalle pikku vinkkinä, jokaista viestiä ei tarvitse painottaa huutomerkein ja ne viestit pystytään kyllä sisäistämään vaikka lauseet olisikin lopetettu pisteeseen. ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

7.4.2014 21:52

Juu no rasvasin jotenkuten niin on löysemmät, kiitos!!

Nyt vaan ilmeni semmone ongelma et alko pätkimään derbi kauheesti ku käytin puolanjohtoa irti cdi:stä. Laitoin sitte takas niin pätki varsinkin kytkin pohjassa. Sen johdon sisällä oleva mustakohta oli kärynny vissiin pois. Lyhensin johtoa ja laitoin kiinni. Ei auttanut asiaa, vaikka moneen kertaan käytti irti ja koitti laittaa syvemmälle. Oisko tulppa menny?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.4.2014 7:50

Ootko kattonu että maadottaako joku johto runkoon, eli siis ottaako joku johto runkoon. Tulppa kannattaa kans vaihtaa uuteen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.4.2014 14:02

Ei pitäis ainakaan ja ongelmat ilmeni sen jälkeen kun käytin puolanjohtoa irti cdi:stä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

8.4.2014 23:22

Omistan Derbi drd xtreme:n vm 11. Oisko kellään tietoa mikä mahtaisi olla sopiva suutin kun mopossa on kuriton vakioputki, rajoittamaton cdi boksi, reikälevy otettu pois, mopossa oli ennen näitä toimeenpiteitä suutin kokoa 80. Onko jollain kokemuksia ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

9.4.2014 7:39

Jos siinä on 17.5 dellorto niin hyvä suutin on just siinä 80 kympin kieppeillä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.4.2014 13:53

Mikä vois olla kaverin derbis vikana ku ei lähe enää polkasemalla käyntiin muutaku lämpimästä tallista. Joutuu aina työntää jos seissy vähän aikaaki pihal. Mietin et voisko vaikuttaa se ku alipaineletku ja bensaletku meni väärinpäin nii täytty koko pytty ja kaikki bensalla ja sit ku ei heti hoksannu nii yritti väkisin polkee nii voiko olla joku kampuran stefa menny ja tulppa vaihettu ja läpät katottu.kipinää kyllä tulee mut ainaki kerran ku katottii nii oli tulppa märkä ku oli polettu eikä lähteny ku työntämällä käyntii. Ja kiitoksia jo etukäteen jos joku jakso lukea loppuun asti :)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.4.2014 15:36

Huomaako cdi:stä ulkoisesti että onko rajoitettu tai rajoittamaton?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.4.2014 15:41

Rajotetussa sininen maapiuha ja rajoittamattomassa vihreä tai musta.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.4.2014 20:49

Nyt tarvis apua! Kyseessä vuoden 2006 x-race. Talven jäljiltä on jäänyt käynnistyspoljin jumiin. Se liikkuu sen 45 astetta hyvin mutta sitten töksähtää siihen. Ei käynnisty myöskään lykkimällä. Ollut talven pressun ja katoksen alla mutta kylmässä.. Mitä pitäisi tehdä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.4.2014 21:58

Sun täytyy ottaa kytkinkoppa pois paikoiltaan ja tarkastella sitä kiksin mekanismii vähän lähemmin, siellä voi olla jousi poikki tms. tai kuten itelle on joskus käynyt niin se jousi on voinut vaan hypätä pois paikoiltaan ja se on täytyny jännittää uudestaan.