Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.11.2013 16:59

Voisko kieliä siitä ettei bensa kulje sylinterille asti jos se ei käy kuin hetken tulpan reijän kautta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.11.2013 3:20

Dioxide kirjoitti:Voisko kieliä siitä ettei bensa kulje sylinterille asti jos se ei käy kuin hetken tulpan reijän kautta?



juu ei kulje pytylle asti bensa mutta ku tietäis mikä olis vikan ettei sit mee sinne asti?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.11.2013 20:23

noni voisko joku kertoo mikä syynä kun bensa ei mee pytylle asti kyseessä siis derbi xrace -06 just vaihettu sylinterisarja (Airsal 50cc valurauta) , kaasari (PHBG 19 DS), imukaula (barikit) ja magneeton puolen stefa ja imukaulan tiiviste

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.11.2013 17:19

kuinka tiukkaan kytkinjouset tulisi kiristää?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

28.11.2013 21:59

Moro, mikä mahtais olla ongelmana derbissä ku sammuu ajossa ja välillä tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua ? Kaasari on putsattu,alipainehana vaihdettu, tulpanhattu vaihdettu, testattu 2 eri tulppaa , tankin ilmaussysteemi on katsottu, bensat on vaihdettu , säädot pitäis olla hyvät 14mm kaasarin kaa 80 suutin gianellin kanssa , karstat on poltettu putkesta, sammuu siis ihan yhtäkkiä ajon aikana tai tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua. Lähtee käyntiin sammumisen jälkeen mutta kun on parikertaa sammunut sit on vaikee saada enää ees työntämällä käyntiin.Tyhjäkäynti on normaali. Ongelmat alko kun tuli pakkasta vaihdoin 4 kokoa isomman suuttimen(84) mutta siitä ei ollut apua vaihdoin takaisin 80 kokosen. :itku:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.11.2013 18:14

osaisko joku auttaa derbi seissys lämpimässä tallissa 4vuotta koskemattomana. (ajosta jätetty) eilen ajattelin että voisin ottaa ajoon näin talveksi sen niin vaihdoin tuoreet bensa putsasin kaasuttajan ja läpät myös tulpan vaihdoin, noh vittumoisen polkemisen jälkeen pysyy käynnissä noin 5sec? ja sammuu kaasua ei voi antaa yhtään. apuja?

Edit. pysyy tyhjäkäynillä päällä mutta jos antaa kaasua sammuu välittömästä :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.11.2013 0:28

Pohjois-savo kirjoitti:osaisko joku auttaa derbi seissys lämpimässä tallissa 4vuotta koskemattomana. (ajosta jätetty) eilen ajattelin että voisin ottaa ajoon näin talveksi sen niin vaihdoin tuoreet bensa putsasin kaasuttajan ja läpät myös tulpan vaihdoin, noh vittumoisen polkemisen jälkeen pysyy käynnissä noin 5sec? ja sammuu kaasua ei voi antaa yhtään. apuja?

Edit. pysyy tyhjäkäynillä päällä mutta jos antaa kaasua sammuu välittömästä :roll:

Kylmä kone, liian pieni suutin, ilmanputsari likainen.. Toimiiko ryypyn kanssa paremmin? Öljytkin olis hyvä vaihtaa :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.11.2013 16:56

-rampe- kirjoitti:
Pohjois-savo kirjoitti:osaisko joku auttaa derbi seissys lämpimässä tallissa 4vuotta koskemattomana. (ajosta jätetty) eilen ajattelin että voisin ottaa ajoon näin talveksi sen niin vaihdoin tuoreet bensa putsasin kaasuttajan ja läpät myös tulpan vaihdoin, noh vittumoisen polkemisen jälkeen pysyy käynnissä noin 5sec? ja sammuu kaasua ei voi antaa yhtään. apuja?

Edit. pysyy tyhjäkäynillä päällä mutta jos antaa kaasua sammuu välittömästä :roll:

Kylmä kone, liian pieni suutin, ilmanputsari likainen.. Toimiiko ryypyn kanssa paremmin? Öljytkin olis hyvä vaihtaa :lol:


putsarin olen puhdistanut, kaasutin on 28lortto ja siinä oli vaijeriryyppy vaan ei ole enää.
Öljyt vois tietenkin vaihtaa, ja olen antanut pyöriä tyhjäkäynillä noin 10min ei mitään eroa jos vähäkin annat kaasua sammuu. Äsken kun yritin väänsin tyhjäkäynnin todella pienelle ja kaasun kanssa käynnistin antoi ottaa kierroksia mutta sitten sammui kuin seinään?? mutta käynissä pysyi sen jälkeen tyhjäkäynillä... alkaa vittu hermot mennä :paha:

Edit, Suutin pitäisi olla oikean kokeinen kun ajosta jätetty..

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.11.2013 21:37

Mikäs kameliderbissä (98 vuoden) on vikana, kun ei lähde polkemalla ollenkaan käyntiin vaan joutuu työntämään sen käyntiin, jolloin käynnistyy heti ekalla. Jos ajan about. 10min putkeen ja sammutan moottorin, niin kyllä se siitä sit parin minuutin päästä lähtee 5-10polkasulla käyntiin (kun on lämmin moottori). Ja silloinkin joudun vääntämään kaasun täysin pohjaan, ja kun se käynnistyy niin käynnistyy aika heikosti (eli kestää pari sek. että nappaa kierrokset). Suutin on kokoa 73, ja kaasari on dellorto phva 14mm. Ryypyn kanssa olen kans koittanut polkea käyntiin, mutta ei auttanut.

Rupeaa meinaa ottamaan päähän tämmöne vika, kun maassa on jo lunta ja kameliderbissä on smotot :paha:

E: Kun derbi oli n. 1kk sitten huollossa, niin mulle sanottiin että alipainehana on sökö. Oli kuulemma yön aikana kussu kaikki bensat ulos, ja välillä ei antanut yhtään bensaa. Voisko johtua siitä hanasta se että ei derbi käynnisty polkemalla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.11.2013 22:36

Kannattaa vaihtaa se alipainehana. jos se tekee tollasta :D
Oma ongelma on seuraavanlainen:
Mulla on -06 derbi, missä on -09 apikan kone. Se oli leiponu ja nesteet oli menny sekasin. Osaisko joku kertoa, miks jäähdytysnesteet oli pytyssä? Ja jos sitä on muuallakin koneessa, niin miten saan kaiken pois? Tossa vielä muutama kuva hahmottamaan tilannetta:
Kuva
En kehtaa laittaa toista kuvaa, niin tässä on kuva sylinterin ja palotilan välisestä tiivisteestä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.11.2013 23:15

Onko kukaan törmännyt DRD Extreme vm. -11 mittariongelmiin? nopeusmittari alkoi aluksi näyttämään ihan omia lukemia, jonka jälkeen alkoi välillä näyttämään nollaa, ja lopuksi hyytyi kokonaan. Kysymys kuuluu että johtuuko tämä ongelma yleensä anturiviasta vai mittarin sisäisestä viasta?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.12.2013 5:14

Mistäs vois johtua kun tuosa omassa derbissä katoaa jäähdytinnesteet hitaasti? Kun laittaa max. ja min. viivojen välille nesteet nii parin kolomen viikon jäläkeen ne on min. merkin alapuolella. Kun aijjaa konnee kuumaksi ja aukasee paisuntasäiliö korkin nii ei sisaha elikkäs ei tuntus kerräävä painetta ja kielivä siittä että kannentiiviste vuotais.
Ja sitte toine asia ku mopo seisoo koko yön pihalla nii saa polokia jonku about 10 kertaa että lähtee tulille, mut ku jonku pari tuntii seisoo vaa nii lähtee parilla polokasulla tulille. Voiko tää johtua siittä että alipainehana jäätyy pakkasella ja päästää kokoaja bensaa läpi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.12.2013 14:50

Migeta kirjoitti:noni voisko joku kertoo mikä syynä kun bensa ei mee pytylle asti kyseessä siis derbi xrace -06 just vaihettu sylinterisarja (Airsal 50cc valurauta) , kaasari (PHBG 19 DS), imukaula (barikit) ja magneeton puolen stefa ja imukaulan tiiviste

onks siulla alipainehana vai manuaalihana?
jos alipainehana, tarkista onko alipaineletku kiinni/oikeassa nipassa kiinni.

ja tuleeko bensaa edes kaasuttimeen? (avaa kaasuttimen pohja jos oot epävarma siitä).

kokeile laittaa vaikka tulpanreiästä bensaa / työntää mopoa vaihdepäällä alamäkeen.

vähän vaikea arpoa täältä ruudun takaa, mut jospa noista neuvoista olis edes jotain apua.. ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.12.2013 21:23

Vaihdoin derbiin suuttimen niin sen kohon tappi oli vääntynyt. se on siellä sisällä mut ei meinaa mennä kunnolla sisään eikä myöskään tuu ulos. Miten sen sais sinne sisälle tai ulos ja sit jos sen sais ulos sen vois sit sen vois suoristaa :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.12.2013 21:26

Terbi7 kirjoitti:Vaihdoin derbiin suuttimen niin sen kohon tappi oli vääntynyt. se on siellä sisällä mut ei meinaa mennä kunnolla sisään eikä myöskään tuu ulos. Miten sen sais sinne sisälle tai ulos ja sit jos sen sais ulos sen vois sit sen vois suoristaa :|

Pienellä voiman ja järjenkäytöllä se tappi kyl irtoo ja nopiasti. Pihdeillä kiinni ja vetäset, tai sitten toiselta puolelta työnnät/hakkaat jollakin. :lol: