Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2013 21:28

nosta öljysäiliötä ylöspäin ja ota bensatankki pois. Lähtee helposti jos osaa

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 1:03

Moi,

Mun mopolla oli leiponu pari viikkoa sitten niin ostin uuden sylinterin ja männän ja sen jälkeen tuli pieni kuumenemis ongelma joka korjasin koska oli vaan ilmaa. Ja nyt kun olin ajamas niin mopo piti joku kummallinen ääni ja ei kiihtynyt yhtä hyvin ja heti kun päästin kaasu niin mopo sammus ja ei käynnistäny uudelleen, käynnistyi mäkistartilla mutta heti kun päästin kaasu niin sammus.
Voisiks se olla niin että sytytystulppa vauriotui kun mopo leipos tai ylikuumeni että luovutti heti kun olin ajanut noin 30min vai voisiks se olla joku vika kaasuttimessa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 3:29

Ettei vaan olisi lämpöleikannut?
Ilmasitko jäähdytysjärjestelmän oikein?
Oliko tarpeeksi öljyä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 11:30

No silloin kun se tapahtui niin se ylikuumenis lamppu ei syttyny ja kosketin sitä sylinteriä ja se oli kyllä kuuma mut ei polttavan kuuma, öljyä oli kyllä

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 15:51

Linkatkaa nyt jostain vi*un sivulta tähän 62-65 piikkinen takahampikas Derbi Drd racing vm11.... S*atanan Mc scatterissa luki yhes hampikkaas jonka tilasin että "sopii Derbi senda 2000-> " Ja P*skan v*itut!!! :x Nyt hirvee säätö tän palautuksen kans...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 16:42

Derbin kytkinvaijeria pystyy säätämään kahdesta päästä. Mutta mistä sitä pystyy sieltä koneen päästä kiristämään? Tyhjää lyö kahva.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2013 17:13

Onko männäntapin laakeri ihan pakollinen vaihtaa tuossa 10000km kohdalla? Kun eikös se männänvaihdon yhteydessä vaiheta? Ja luulin että tulee mäntäsarjan mukana vaa ei tullukkaa nii pitääkö alkaa tilamaan?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.8.2013 14:22

Voit vaihtaa tai olla vaihtamatta, mutta tahdotko sitten taas riskeerata 0,75€ laakerin takia, on ihan oma valintasi :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.8.2013 16:40

Mikähän derbissä on kun pätkii? Aivan hyvi lähtee käyntii vaa se ajo on yhtä sätkimistä sitte... :D Itse luulen että on tulpassa kun nuo 2-tahithan syö tulppia sisään ajossa ? Mäntä on vaihdettu siis ja sisään ajossa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.8.2013 19:36

Morjes! Eli Derbi rupes eilissä päivänä miitissä yht äkkiä pysähdyksen jälkeen booaamaan täysikaasulla, kun se kerran booaa niin alkaa booata lisää ja lopulta sammuu.. Lähtee käyntiin aika hyvin ja tuntuu että kierrokset vaaan leijuu koko ajan. Myös vauhdissa kun kytkimen laittaa pohjaan alkaa mopo kiertämään lisää... Tänään olen vaihtanut tulpan, puhdistanut ilmanputsarin ja avannut kaasarin ja puhdistanut sen vaikka mitään tukoksia ei kyllä löytynyt.. Säätöruuveja olen koittanut pyöritellä vaikka mihin suuntaan mutta ei ole auttanut? Lyhyesti siis: se lähtee kylmällä koneella mainiosti liikkeelle mutta vähän ajan kuluttua se alkaa booata.. Oisko jotain jota vois itse tehdä vai pitääkö toi viiä huoltoon..

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.8.2013 20:18

mulla olis tämmönen ongelma, kun ajoin mun mopolla ihan normaalisti sit kiihdytin kerran ni sit se sammu ja ei enää käynnistyny missähän mahtais olla vika?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.8.2013 21:54

B338 kirjoitti:mulla olis tämmönen ongelma, kun ajoin mun mopolla ihan normaalisti sit kiihdytin kerran ni sit se sammu ja ei enää käynnistyny missähän mahtais olla vika?


Tarkistappa tulppa. Miten päin muuten penkin alla olevan ilmanputsarin kumitutin pitää olla, reijät eteen- vai taaksepäin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.8.2013 22:14

Ei se taija mahtua ku eteenpäin osottamaa ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

5.8.2013 18:39

Mistä johtuu että vaihdoin keulan stefat, ja sen jälkeen alkoi keulan pohjasta valua vähän öljyä, jokanen pultti on hyvin kiristetty.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

5.8.2013 22:01

No eiköhän voi päätellä että pultin välistä vuotaa ;) Joku roska tms. Pultti pois, putsaus ja pultti takasin. Olihan prikka tallessa?