Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.12.2014 22:08

Näyttääkö tuo ihan normaalilta vai onko taipunut johonkin suuntaan ? :(
2 kertaa jo lähtenyt paikaltaan.Lisäsin pari kuvaa, koittakaa saada selvää :lol:

Käynnistyspolkimen jousesta siis kyse :nörtti:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.12.2014 3:35

Tuossa kuva uudesta.
Kuva

Tässä kasausjärjestys.
http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/ ... arter.html

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.12.2014 20:03

elikkäs nyt on kohdistettu magneetto kiilauraan suorasti, bensa kyllä palaa mutta en älyä mistä johtuu että se ampuu putkeen ja kun yrittää työntää käyntiin niin silloinko se yrittää lähteä käyntiin niin ampuu putkeen eli onko se seuraavaksi staattorin osto? 8o

Re: Derbin huolto ja ongelmat

22.12.2014 23:16

Jees elikkäs kävi sillä lailla, että ihan normaalisti ajelin tossa noin viikko sitten ja tuli valot siinä vastaan niin kytkimen laitoin pohjaan ja jarrutin siihen mutta kun kierrokset tippui alas niin yritin kääntää kahvasta vähän lisää kierroksia, että pysyy päällä mutta ei enää vastannut mitenkään kaasuun vaan kierrokset vaan tippuivat ja ihan alhaisimmillaan vähän booasi ja sitten sammui… Ajattelin että kaasariin mennyt paskaa mutta sen putsauksen jälkeen ei vieläkään mitään elämää. Kyseessä on siis Derbi Senda R vm. 2001 mietin, että onko se sytytyspuola vai sitten jokin muu mikä on paskana, sillä ei tuu tulppaan kipinää mutta valot yrittää mennä päälle kun polkasee… kiitokset etukäteen vastauksista :P

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.12.2014 15:32

Hommasin viimekesänä , aprillia sx 07 C4 valurautaisen sylinterisarjan , nyt pitäismäntä vaihtaa ja olen kuullut että valurautanen pytty kuluu ja uuden männän pitää olla isompi kuin vanha? Pitääkö paikkaansa ja jos joku tietää minkä kokoinen ton sylinterisarjan mäntä on?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.12.2014 16:51

@ jankuu Ootko tarkastanut mg -puolen stefan vuodon varalta? Kysy joltain kaveriltas vaikka lainaan toista cdi boksia ja jos ei toisella cdillä ala toimimaan niin sitten epäilisin staattoria
@rx-nu :mittaat sen männän koon vaikkapa mikrometrillä ja sitten ostat vaan yhden koon suuremman männän ja viet sylinterin sen uuden männän kanssa koneistamolle ja käsket niiden hoonata/katsoa käyntivälys sopivaksi kys. Männälle
@Temebjork :vaihda tulppa ,josset jo ole sitä vaihtanut . Tarkasta liitokset koneelta tulpanhattuun irronneiden liittimien varalta tms.. sitten vasta kannattaa alkaa epäilemään cdi boksia tai staattoria syylliseksi. Valothan ei sytytys"piiriin "liity mitenkään:roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.12.2014 18:08

@ketjuveto juu tulppa on vaihdettu ja piuhat tarkistettu, siksipä juuri sitä boxia mietin…

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.12.2014 20:52

ketjuveto: oon vaihtanu tohon cdin ja 0km sitten konerempattu moottori ni stefatkaan eivät voi päästää välistä :/. elikkä staattorin vaihto tiedossa :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.12.2014 21:21

Oon purkamassa 2013 vuoden terpin moottoria ja huomasin, että kytkin kruunussa on akselin suuntaista liikkumista onko normaalia?
Myös siinä kytkin kruunun sisällä olevassa "hyrrässä" on vähän klappia laakeri pitää varmaan vaihtaa? Toivon asiallisia vastaauksia oon ensimmäitä kertaa purkamassa moottoria! :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.12.2014 23:46

Pade-_- kirjoitti:Oon purkamassa 2013 vuoden terpin moottoria ja huomasin, että kytkin kruunussa on akselin suuntaista liikkumista onko normaalia?
Myös siinä kytkin kruunun sisällä olevassa "hyrrässä" on vähän klappia laakeri pitää varmaan vaihtaa? Toivon asiallisia vastaauksia oon ensimmäitä kertaa purkamassa moottoria! :lol:


joo jos kytkinkeskiön hyrrä on väljä ni kannattaa laakeri vaihtaa ettei sitten heti hajoa :D . mutta tuosta toisesta en tiedä, itsekkin oon koneremontin tehny muttaostin uuden kytkimen ni eipä siinä mitään

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.12.2014 3:02

JanKuu kirjoitti:
Pade-_- kirjoitti:Oon purkamassa 2013 vuoden terpin moottoria ja huomasin, että kytkin kruunussa on akselin suuntaista liikkumista onko normaalia?
Myös siinä kytkin kruunun sisällä olevassa "hyrrässä" on vähän klappia laakeri pitää varmaan vaihtaa? Toivon asiallisia vastaauksia oon ensimmäitä kertaa purkamassa moottoria! :lol:


joo jos kytkinkeskiön hyrrä on väljä ni kannattaa laakeri vaihtaa ettei sitten heti hajoa :D . mutta tuosta toisesta en tiedä, itsekkin oon koneremontin tehny muttaostin uuden kytkimen ni eipä siinä mitään


En oo saanu sitä kytkimen mutterii auki, mutta tuo kytkinkruunu asia jäi vaivaamaan. Onko siinä kruunussa jonkinlainen laakeri, joka voisi kulua väljäksi? Siellä välissä pitäisi olla joku sisäpusla, mutta onko se mahdollisesti voinut kulua väljäksi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.12.2014 15:04

siis siinä on semmonen tappi ja tähtiprikka joka on siinä kruununkeskellä, mutta kannattaavaihtaa se laakeri lohkosta. ja mutterin saat irti helposti pulttipyssyllä. mutta parhaiten näet sen räjäytyskuvista että puuttuuko sieltä mitään osia.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.12.2014 17:52

elikkäs nyt minulla on vaihettu tulppa,johto ja hattu uusi ja cdi. ampuu putkeen ja moottori niinkuin menisi jumiin hetkeksi ja taas pyörii mutta ei lähde käyntiin, bensaa saa ja kipinä on semmonen vaalea. onko se staattorissa vika vai? :seko:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.12.2014 22:27

Mikähän Derbissä vois olla kun käynnistyspoljin lyö välillä tyhjää? Ongelma tuntuu korostuvan kylmänä :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.12.2014 23:05

tientuk3 kirjoitti:Mikähän Derbissä vois olla kun käynnistyspoljin lyö välillä tyhjää? Ongelma tuntuu korostuvan kylmänä :s

ooyko kattonu että se jousi on kunnolla kiini, mulla oli sama homma ni teki sitä vähä aikaa ni jumittu koko käynnistyspoljin ku jousikatkesi sinne :|