Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

4.9.2013 22:24

Missä vika kun kulki tehoputkella 81 sitten kävi huollossa männän vaihdossa ja nyt on yli 1000 kilsaa ajettu uudella männällä vakioputkella kulkee 64 ja samalla tehoputkella 68?! samat välit ja samat suuttimet ja säädöt on missä voisi olla vika? yhtäkkiä kulkee 13km hitaanpaa?! ja melkeenpi saman kuin vakioputkella!? apua kiitos! :)

Re: Derbien virittäminen

5.9.2013 21:31

Heppu879 kirjoitti:Missä vika kun kulki tehoputkella 81 sitten kävi huollossa männän vaihdossa ja nyt on yli 1000 kilsaa ajettu uudella männällä vakioputkella kulkee 64 ja samalla tehoputkella 68?! samat välit ja samat suuttimet ja säädöt on missä voisi olla vika? yhtäkkiä kulkee 13km hitaanpaa?! ja melkeenpi saman kuin vakioputkella!? apua kiitos! :)

Ja vielä lisäystä tähän, että ottaa kierrokset aikasemmin tappiin asti ei kiihdy lähellekkään nii hyvi ja pikkasenki ajon jälkeen änkästä valuu varmaan jonkinlaista öljyä se on tai sellasta melkein mustaa tahmaista mönjää, että saako liikaa öljyä ettei sen takia kulje, kun kummiskin kierrokset ottaa sinne 11000 ja koska tuota ongelmaa ei kyllä ollut ennen männän vaihtoa kyllä silloinkin vähän valutti, mutta sai ajaa pidemmän matkan ja kauemmin ja ei ole eroa pakokaasun määrässä näin katsomalla ei tulisi yhtään sen enempää kuin ennen vaihtoa ja putki on leovince v6 ja mopo derbi xtreme drd sm 2011. Onko kellään mitää hajua/ideaa mikä voisi olla vikana!? kiitos!

Re: Derbien virittäminen

7.9.2013 21:33

Kytkin luistaa jos heti menee kiekat tappiin ja kiihtyy hitaasti.

Re: Derbien virittäminen

9.9.2013 22:21

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=105&t=82856&hilit=derbien+viritys
tuolla lukee että sopiva suutin olisi noin 90 vapaastivirtaavalla 17.5 kaasarilla ja teharilla. tarkoittaako toi vapaasti virtaava sitä että sieltä on otettu se reikä levy pois? ja jos ei niin reikälevyn poiston jälkeen sopiva olisi noin 95? :)

Re: Derbien virittäminen

10.9.2013 17:52

Kannattaa kokeilla itse se sopiva suutinkoko. Itellä oli talvella enox, 17,5mm lortto ilman reikälevyy ja 94 oli ihan liian iso. 1 vaihe oli silloin käyttökelvoton kun pätki niin paljon, vasta kolmosella loppu kunnolla pätkiminen :lol:

Re: Derbien virittäminen

10.9.2013 21:38

joo tottakai selviää parhaiten kokeilemalla. noihan on vaan suuntaa antavia. hain vain kysymyksellä että mitä tarkoittaa tuo vapaastivirtaava kaasutin.

Re: Derbien virittäminen

11.9.2013 7:24

Vapaastivirtaavalla tarkoitetaan ilmanputsaria esim.pipercross tai powerfilter.Vapaasti virtaava päästää enemmän ilmaa lävitse=>isompi suutin.

Re: Derbien virittäminen

11.9.2013 17:27

Tossa kyllä suutinkoko viittaa ilman reikälevyä ja vakioputsarilla olevaan kaasariin. Vapariputsaria käyttäessa suutinta pitää suurentaa noin 10-15 numeroa vakioputsariin verrattuna.

Re: Derbien virittäminen

12.9.2013 0:23

Ei toi 73cc airsal oikee tyydytä tätä vauhtihirmua niin osaisko kukaan sanoa kumpi ois kannattavampi ostos, airsal 88cc vai barikit 80cc sylttysarja? saa myös ehdottaa saman hintaluokan sylintereitä mikäli on olemas parempiakin. :)

e: alakertahan on jo vahvistettu varotoimenpiteenä aikaisemmin joten ei huolta siitä

Re: Derbien virittäminen

12.9.2013 8:21

110cc parmakitti ni varmasti repii, ja tulee vaihteisto pulverina ulos :lol:

Barikitti valmistaa päteviä pyttyjä ja kyllä siinä varmasti vähän tehon lisäystä tuntuukin, mutten usko että mitenkään päätähuimaavasti.

Muistetaanhan pojat että mopo on aina mopo, vaikka iskutilavuutta suurennetaan siinä on aina muita rajoittavia tekijöitä. Toki jos tykkää värkätä niin miksi ei, hauskoja lelujahan nuo on ;)

Re: Derbien virittäminen

12.9.2013 10:08

MHR team 7t vaikuttaa ihan kisaselta ja brk 88, mutta brk tarvii vissii oman kampuran. Mhr:ssä ei ole tarvetta lohkojen avarrukselle, joten ei tarvi moottoria availla. Kisasähköt toi tarvii, ehkä joku 24-28mm kaasari ja parempi putki (esim malossi supermoto, jos on rahaa). Mäntää joudut vaihtamaan noin 2 tkm välein ja säädöt voi olla aika vaikea hakea. Mopoa virittäessä enemmän kannattaa varautua aina joihinkin ongelmiin, mutta jos taitoa riittää, niin hanki vaan joku tommonen high-end sylinteri :)

E: http://www.youtube.com/watch?v=0kjHbukbHU8 Tässä vielä videoo tosta malossin pytystä :)

Re: Derbien virittäminen

13.9.2013 14:05

Tommosen setin olisin tilaamassa scootfastilta, mitäs mieltä ootte ja olisko antaa mtn parannusehdotuksia(ei hintavia)? ;)

Sylinteri Malossi MHR 80cc
Kaasutin Polini PWK 24mm
Läpät Doppler ER3
Imukaula MVT Racing

Putkena toi nykyinen Yasuni R2, enkä ainakaan ihan heti oo päivittämäs sitä vaikka onkin ehkä vähän lussu tolle mhr:lle. Koneeseen vaihdoin 1tkm sitten FAG C3 petarit, Naraku HPC kampuran ja Italkitin kytkinjouset eli alakerta kestää tuon pytyn iisisti. Kisasähköt ei liene pakolliset näillä eväillä?

Re: Derbien virittäminen

13.9.2013 14:58

Ei tarvi kisasähköjä, koska putki ei kierrä niin paljoa :)

Re: Derbien virittäminen

13.9.2013 22:30

meniskö vakioputsarin kans viel noilla vireillä vai oonko pakotettu hommaamaa jokin sortin vaparin? piperit ja oravafiltterit on sen sortin shaissee etten todellakaan haluis semmosii iskee kiinni

Re: Derbien virittäminen

14.9.2013 19:59

Noilla vireillä vapariputsari tuo tehoa jonkin verran enemmän. Ei se piperi mitään päästä sisään, kunhan muistaa öljytä sitä. Power filtteri taas imee kaiken lian :lol: http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... a-air.html Kannattaa tuolta ostaa vaikka malossin tai polinin koteloitu putsari, niin ei lennä kaikki paska siihen vaahtomuovi osaan :)