Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

13.7.2015 7:33

Moro mul on derbi drd xtreme 11, jos ostan 14p eteen kun siinä on vakiona 11/65 nii paljon huiput rajoitetulla boxilla ja kiihtyykö se enään kunnolla? ☺

Re: Derbien virittäminen

13.7.2015 11:34

Mulla oli 14-65 rajottamaton cdi ja tyhjä vakioputki nii huiput oli n.75 ja 11-65 menee vajaa 60 ;)

Re: Derbien virittäminen

13.7.2015 22:17

tietääkö kukaan mistä saisi hyvän ja laadukkkaan nappirajoittimen ja vakio putken lämpö suojan

Re: Derbien virittäminen

22.7.2015 14:43

MeGis kirjoitti:Moro mul on derbi drd xtreme 11, jos ostan 14p eteen kun siinä on vakiona 11/65 nii paljon huiput rajoitetulla boxilla ja kiihtyykö se enään kunnolla? ☺

Jos ei mitään viriä ole niin ei jaksa kunnolla vetää kutosella 14/65 väleillä, rajoitetusta cdi boksista ei ainakaan tule haittaa koska ei jaksa kiertää sinne 9400rpm asti

Re: Derbien virittäminen

28.7.2015 17:54

Löytyykö DRD Xtremen vm.2014 vakioputkesta pilliä/holkkia tai katalysaattoria. Tietopankki väittää että ainut kuri putkessa on hukkaputki

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 1:38

Moro!

Elikkäs näin alkuun en ollut aivan varma mihin topiciin tämän laittaisin joten tänne siis. :D Tässä olisi harkinnan alla airsal 70cc hankinta vuoden -11 derbiin. Mopollahan on ajettu jo n. 12tkm joten ajattelin sinne jonkun kampiakselin ja kaikki laakerit vaihtaa, mistä päästäänkin itse ongelman ytimeen. Mulla ei ole oikeen mitään hajua noista kampuroista ja laakereista niin ei oikeen ole tiedossa mimmosen sitä ostaisi kun ei kuitenkaan huvittaisi ostaa mitään 300 euron huippu super yber kisa kampuraa. Laakereiden kohdalla riittää pelkkä vaihto vai onko niitäkin jotain "kestävämpiä"? Myös kytkinlevyt sekä jouset siinä samassa vaihtoon. Asioista tietävä voisi kertoa myös onko se kampiakselin vaihto viilaamattoman airsal 70cc:n kanssa edes järkevää, mietityttää vain kun on sillä alakerralla jo jonkun verran ajeltukkin. Jos jollain sattuu olemaan tiedossa mistä ja minkä kampiakselin laakereineen saisi kohtuu hintaan voisi sen tähän ystävällisesti linkata. :)

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 9:32

En tiiä mistä saisi kohtuuhintaan, mutta puoli-ilmasin kyllä. Ite tilaan aina laakerini ebaysta, tulee koko koneen laakereille hintaa vain n. 10e kotiin postitettuna. Kaikki kiinalaista huippulaatua tosin, mutta itellä toiminu vuosikaudet, joten jatkan tulevaisuudeski niiden ostamista. :lol: Entusiastit maksakoot ittensä kipeiks skf-laakereistansa:D Kampuraksi käy mikä tahansa vakiota vastaava, hinnat liikkuu halvimmillaan suomessa 80e tietämillä. Purkuosat.net oon nähnyt halpoja, ei?niin?paskoja? uusia kampuroita. Airsali ei ole niin tehokas pytty, että vaatisi vahvistuksia koneeseen, mutta ajetut laakerit olis hyvä vaihtaa uusiin joka tapauksessa.

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 12:25

Kiitos tiedosta! Mitenkä on alakerran kestävyyden laita jos pyttyä aletaan viilaamaan? Kestääkö se vielä vai pärjätäänkö tällä laakereiden vaihdolla ja vaihdetulla "vakio" kampuralla, ja onko se uusi kampura edes järkevää vaihtaa (jossei klappaa) kun ajetaan viilaamattomalla airsalilla?

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 15:55

Kestää.

Kuten olen aiemminkin kertonut monta kertaa, esimerkiksi 1. derbini kesti +20tkm ajetulla kampuralla moitteettomasti kovaakin ajoa.
klik

Tosin sitten viimeisin derbi kesti 70cc tekniikalla vaivaiset 6.6h, ennen kuin kiertokangen alapään neulalaakeri pamahti hajalle ja samalla meni mäntä sen seurauksena..
Se kierti +2-3krpm enemmän ja tehoakin oli paljon enemmän.
klik
Siinä oli siis 13-14tkm ajettu alakerta.

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 18:26

Tosta siis ymmärsin että jos pistän näin alkuun sen viilaamattoman airsalin niin ei tarvitse edes ruveta alakertaa availemaan? Jos näin on niin aivan mahtavaa, jää enemmän aikaa ajamiseen.

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 18:34

Kestää se viilattunakin.

Eri asia sitten, jos se moottori kiertää ajossa +14,000rpm.. silloin voi kiertokangen alapään neulalaakeri kilkata hyvin äkkiä.

Sillä ekalla derbillä ajoin jonkun reilut 3tkm ajoneuvotiedoissa mainituilla vireillä, ennen kuin meni toinen petilaakeri ja vaihteiston neulalaakeri.
Laakereiden ja stefojen vaihdon jälkeen ajoin n. 2tkm, ennen kuin myin mopon.

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 19:30

Kiitos näistä! Elikkä täysin huolettomin mielin voin nyt alkuun ajella sillä pelkällä airsalin 70cc pytyllä, enoxilla, jollain kivalla kytkimellä ja vakio 17,5 kaasarilla kunhan ei kierrättele pahemmin ajossa.

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 21:43

tietääkö porukka mistä sais tecnigas e-noxiin holkin että saa käymään rabasaan??? ei taho gööglesta löytyä... tartteis pikasesti apuva :eek: :roll:

Re: Derbien virittäminen

29.7.2015 23:48

Tommonen löyty ensimmäisellä googlesta. :lol: Itellä ei ole kokemusta mutta jos siis am6 putken haluat rabasaan niin tällä sen luulisi onnistuvan.
http://www.janikaasalainen.fi/adapteri- ... -8720.html

Re: Derbien virittäminen

30.7.2015 10:55

osaisko porakka arvioida paljon kulkee mun 2004 vuoden xrace kun siitä löytyy 12 70 välit, vakio putki (en ole varma onko hukkaputki tukittu), boost bottle, 80 suutin.
entinen omistaja sanoi et 60 kulkee mut mä epäilen et enemmän