Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

27.4.2014 19:51

13-65 :) itellä toiminu ainaki iha hyvi

Re: Derbien virittäminen

29.4.2014 15:58

Onko noista vaparisuodattimista oikeesti mitään hyötyä vakiokaasarilla, vai kasvattaako vaan kulutusta?

Ja minkähän olisi hyvät välit jotka vääntäisi kunnolla, kun tekniikka on:
Täysin kuriton putki, holkkikuri ja hukkaputki poistettu
Kuriton imupuoli 17.5 kaasarilla ja mahd. vaparisuodattimella
Rajoittamaton CDI ja nappirajotin

Huippunopeudella ei nii väliä.

Re: Derbien virittäminen

29.4.2014 16:23

Eipä niillä niin maanjärisyttävää vaikutusta oo, huippunopeus voi kasvaa parilla. Ei kannata edes laittaa, jos ei ole edes teharia.

Re: Derbien virittäminen

29.4.2014 16:54

Ei niistä tuu ku komeet imu äänet 8)

Re: Derbien virittäminen

29.4.2014 17:22

Joo itse en vaihtais, kovat äänet vaa tulee. Täällä on porukka sitten kun on ollu kisasin skoba laittanu karting auton koteloitua ilmansuodatinta, mutta en suosittele vaihtaa ennenku ruvetaan tosissaan virittelee

Re: Derbien virittäminen

29.4.2014 21:43

Ite käytän viel 80cc sport vireillä vakioputsarii ja satasen rajat paukkuu. Kyllähän se varmaan paremmin lähtis vaparilla, mutta pensankulutus kasvais vähän turhan suureksi ja mopo pätkisi sateella, jotenka olkoot vaan toi vakioputsari kiinni, sen verran hyvin se silläkin pelittää.

Re: Derbien virittäminen

30.4.2014 13:54

toimisko tuo brk r45 putki MHR Replica 80cc pytyn kanssa ku saisin tutulta halvalla? ja onko 21mm lortto riittävä ton pytyn kanssa vai pitääks ostaa 24mm?

Re: Derbien virittäminen

4.5.2014 22:13

Kellään mitää hajua paljonko um rabasan kantta uskaltaa madaltaa, jos veisin koneistamolle madallettavaks?

Re: Derbien virittäminen

7.5.2014 15:40

miten tuo katalysaattorin ja kaiken muun turhan poisto vakioputkesta vaikuttaa tehoihin ja tehoalueeseen(kiertääkö enemmän) ja muuttuuko äänet mitenkään?

Re: Derbien virittäminen

8.5.2014 18:15

Suosittelen lämpimästi ostamaan valmiiks paloitellun.

Eli hukkiksen tukkiminen nostaa huiput 65-70kmh hujakoille, äänet ei juurikaan muutu, kierrosherkkyys nousee jonkin verran.

Katalysaattorin poisto nostaa kierrosaluetta jonkin verran ylemmäs, ja huiput nousee n.75kmh. Äänet kovenee huomattavasti.

Re: Derbien virittäminen

22.5.2014 15:30

Kertokaas että mikä on ku derbissä on tyhjennetty vakioputki ja menee 53 gps :DD ja väleinä toimii 13-65.. kaverilla samat välit ja sama setup nii sil menee 65 :O

Re: Derbien virittäminen

22.5.2014 19:10

Mul on tää Derbi Senda SM extreme ja aattelin et mitä tälle pitäs tehä et sais kulkee about 63km/h? En oo ikinä ennen virittäny joten apua tarvis. Tällä hetkellä tää on ihan vakio ja menee noin 55km/h (katottu gps:llä)

Re: Derbien virittäminen

22.5.2014 21:49

ota alkukäyränkuri ja ilmanputsarinkuri pois. Suutin n:90 ja 58 takahamppi :)

Re: Derbien virittäminen

26.5.2014 13:49

Elikkäs, itellä olis tällänen ongelma että kytkinpommi ja keulan nosto onnistuu hyvin ykkös vaihteella paikaltaan, mutta kun vauhdeista yrittää isommalla vaihteella kytkinpommilla niin mopo vaan booaa eikä väännä. Mopo on siis Derbi X-race giannellin putkella ja isommalla suuttimella(82) + vakio välit (12-65).

Re: Derbien virittäminen

26.5.2014 15:11

Eikö yksi viesti riittänyt? Ihan väärä osiokin kaikenlisäksi...

Lyhyesti sanottuna et vaan osaa. Lisää treeniä vaan. Muista käyttää korkeita kierroksia niin ei booaa (ellei säädöt kuse).