Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

30.6.2013 16:22

76 koitin sen kans mutta oli sitte liian iso :D. Tuo 72 on varmaan aika justiisa

Re: Derbien virittäminen

1.7.2013 16:16

onko racing läpistä mitää iloa tai kaasarin reikälevyn poistosta muuten vakiossa paitsi rajottamaton cdi (vakiona) ja kuri pois putkesta?

Re: Derbien virittäminen

2.7.2013 0:49

Reikälevyn poistosta on, läppien vaihdosta ei niinkään. Muista kaasarin säätö mikäli poistat reikälevyn.

Re: Derbien virittäminen

4.7.2013 21:14

Elikkä vaihdoin mopon suutinta 68->76, virityksinä avarrettu holkki. Suuttimen jälkeen ei mitään muutosta entiseen, ei nopeudessa eikä kiihtyvyydessä. Mistä voisi johtua ja mitä pitäisi tehdä?

Re: Derbien virittäminen

5.7.2013 0:09

Jos vain pystyt, kurota oikea kätesi vasempaan olkapäähäsi ja anna pari taputusta koska voit nyt nukkua hyvät yöunet, sillä tiedät ettei pääsuutin enää ole liian pieni.

Re: Derbien virittäminen

5.7.2013 15:37

minkälaisia välityksiä suosittelisitte terpiin kun virinä on gianellin tehoputki? Tällähetkellä välitykset on 11/53 ja tuntuu vähän lyhyviltä kun huutaa aika paljon.

Re: Derbien virittäminen

5.7.2013 15:53

12p eturatas lienee passeli jos koneelle ei muuta ole tehty.

Re: Derbien virittäminen

5.7.2013 20:39

Tuli tänään tukittua hukkaputki, laitoin 80 suuttimen kiinni, kuulostaako äänet siltä, että on suutin oikeaa kokoa? http://www.youtube.com/watch?v=KLW3GjQtyE0

Huippuja kun kokeilin niin kulki 50km/h auton mittariin vakioväleillä, eikös sen nyt vähän kovempaa pitäisi kulkea?

Re: Derbien virittäminen

6.7.2013 6:52

kertokaas millaset välit laitan ja millasen suuttimen hankin kun metrakit throwerin lyön kiinni :)? nyt välit 13-58 , lisää kiihtyvyyttä kaivataan :)

Re: Derbien virittäminen

6.7.2013 15:36

Tuota noin... Meinasin kyllä että tsekkaat ton alotusviestin kun tänne linkitin :D Sieltä löytyy suuntaa antavat suuttimet ja välitysten laskua kyseisellä putkella :)

Re: Derbien virittäminen

9.7.2013 1:38

miten sais vielä vähän lisäpotkua derbiin halvalla? sylinteriä en ole vaihtamassa mutta jokin halpa keino olisi niin olisi hyvä, eli viriä Arrowin koko putki ja rajoittamaton cdi , suutin 94 ja reikälevy otettu pois , 14-65 välitykset

Re: Derbien virittäminen

10.7.2013 5:25

Näytät vähän vinkua pakoaukolle niin alkaa sitä potkua löytyä! ;)

Re: Derbien virittäminen

11.7.2013 13:12

nyt kyllä tulee viesti väärän otsikon alle muttakun en löytänyt cpille omaa palastaa niin päätin kysyä täältä muutaman kysymyksen jos joku sattuis vaikka tietää (: elikkä mulla on tollai cpi sx 2008 ja tilaan siihen ktm katteet ja sovellan ne jotenki siihe sopiviks, meinasin laittaa valomaskiks hp masterin, koska sellanen tossa nurkissa pyörii, kattelin noita kuvia mopoista ja huomasin että jossain on numeroilpi ja joku ihme valo siinä vieressä, mikä se sellanen on ja mistä niitä saa? mitä poliisit on mieltä niistä? (: samalla meinasin ottaa kurin pois ja laittaa uuden suuttimen kokoa 85. puhuin cepin vanhan omistajan kanssa ja tämä oli ajanut vuoden verran kurittomana ja vakio suuttimella eikä ollut mitään vikoja niin miten se sit oikeen on mahdollista koska kaiken järjen mukaan se kävisi liian vähällä öljyllä? 0.o

Re: Derbien virittäminen

11.7.2013 22:20

Numerokilven vieressä oleva valo on varmaan spottivalo, poliisin hyväksymä. Ja on muuten tehokkaampi valo.

Re: Derbien virittäminen

12.7.2013 0:52

Spottivalo on varmasti viranomaisen hyväksymä ja suosittelema silloin kun se asennetaan esimerkiksi kylpyhuoneen kattoon. Mopoon saa kuitenkin asentaa vain e-hyväksyttyjä valaisimia. Tarjoan pullakahvit sille joka esittää omasta spottivalostaan laillisen asennuksen sekä e-hyväksyntätodistuksen ajovaloksi. Toisin sanoen sakkoa ropisee että tuntuu. Lisäksi valojen tehokuudelle on asetettu tietyt enimmäisarvot. Mopojen kohdalla valovoiman lisääminen on suoraan verrannollinen vastaantulijoiden vitutuskäyrän kasvuun, koska valojen suuntausta ei ole 99% tapauksista edes ajateltu jolloin sen übertehokkaan xenonbluetuningmegaforcenightraper-patentin valokuviosta suurin osa sijoittuu aivan muualle kuin edessä olevan tien valaisemiseen. Toisin sanoen, unohda koko juttu.

Mitä taas tulee kurittomana ja vakiosuuttimella ajeluun niin kyllähän se mahdollista on, ei vain tee koneelle hyvää. Voitelun kannalta suuttimella ei juuri merkitystä ole, mutta männän päällä palava seos on tuossa tapauksessa turhan laihaa eli sisältää liian vähän bensiiniä suhteessa ilman määrään. Tämä taas aiheuttaa pakolämpötilojen nousua ja saattaa altistaa koneen pahimmillaan jopa männän lämpöleikkaamiselle. Oikeista kaasuttimen säädöistä kannattaa siis huolehtia kun virityksiä tehdään, vaikka seuraukset virheellisistä säädöistä eivät heti ilmenisikään.

Tämä ei tosiaankaan ole oikea topic valolaitteille eikä myöskään CPI:lle. Merkkikohtaisesta mopokeskustelusta löytyy ala-alue kiinalaiset jossa on CPI:lle oma topic. Yleinen mopokeskustelu-alueelta taas löytyy oma topic niin poliiseja kuin erinäisten asioiden laillisuutta koskien, sinne jatkamaan.