Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

11.5.2013 23:09

ei kannata ''hukkista'' tukkia sillä on tarkotus olla siinä ,sekä tulee mukava tehokuoppa siinä 8000-9000 itselläni ainakin kun kokeilin tukkia sen.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

12.5.2013 2:21

Mulla ei vaikuttanu yhtään, oliko se siinä vai eikö ollut. Samanverran meni, ja kierrokset pysyi samana.
Nyt vaan eniten vituttaa se, kun katti on lähteny irti ja helisee ja kilisee vaikka miten siellä putkessa kun tarpiaksi antaa lenkkaria.. pitänee vissiin sitte aukasta tuo putki ennenkuin alkaa kesälomat.. :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

13.5.2013 14:20

Se hukkaputkihan on se katalysaattorin hapetus jolla saadaan katalysaattori paremmin toimintalämpötilaansa ja se parantaa sitä putkeen päässeen palamattoman bensan polttamisesa ettei se tuhoa katalysaattoria. Jokaisen oma asia haluaako sen ottaa pois a ottaa hetken päästä paisari auki ja ne hajonneet katin jämät pois vai ajella se paikallaan ja pitää säädöt kohillaan jolloin hyvällä tuurilla katti saattaa säilyä ehjänä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

13.5.2013 15:26

Mikäpä yläkauttane tehari ois paras/äkäsin vakio pytyn ja muitten vakio helistimien ohella ? :roll: ja passaako mikkää teharin paisari suoraan vakio välipilliin/änkkään ?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

18.5.2013 14:11

Parasta entiiä varmaks, mutta ainakin Gianelli Contivarianttissa on todella repäsevä piikki ja kyllä pitäs käyä, ainakin oma Leksa v6 meni alkuperäseen välipillii.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

18.5.2013 18:07

Mulla on toi Malaguti XSM -12, vaihoin siihe Leovince v6 ja porasin moricin. Mull oli jo ennestään siin 90 suutin se kulki ihan hyvin ja normaalisti sinne 85 mittariin, mut kattelin näit keskustelui ni 90 olis liian pieni ni vaihoin 100 sitten. Suutimen vaihto vähän kusi ku on ahdas mopo ja alko vuotelee bensaa mut sain sen sit korjattuu mut ku sain sen ajokuntoon ni joutuu käyttää koko ajan sen putken piikki kieroksii (6500-1100) jotta se liikkuis eteenpäin ja pari päivää sit se vaan yhtäkkii hyyty ja meni n. 35 mittariin, ni mikä vois olla vialla? Välillä kun mopo saa lepoo ni kulkee taas ihan ok:sti mutta korkeita kierroksii joutuu käyttää :( . Kiitos ja sori jos oli vähä pitkä :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

18.5.2013 18:17

Todennäköisesti suutin on reilusti liian iso ja tukehtuu bensaan kunnes pääsee piikille.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.5.2013 13:22

Okei, kokeilen vaihtaa sitten takaisin :) kiitos!

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.5.2013 16:33

Elikkäs olen ottamassa kuristuksia pois 09-detsistäni. Olen lukenut ja katsonut videoita kyseisen homman poistoon, mutta en ole saanut täyttä varmuutta siitä, että tarvitseeko ruveta rälläkän kassa heilumaan vai onko kuristukset alkukäyrän ja paisari liitoskohdassa. :s

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.5.2013 16:35

Kuristus on sellainen suppilo joka menee alkukäyrään "sisälle" ja on kiinni kolmella hitsipisteellä eli jollain tavalla pitää hioa ne hitsipisteet pois.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.5.2013 16:39

kiitos avustasi! :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.5.2013 22:00

Kumpi putki on parempi stunttailuun kuriton vakio vai enox? Eikös toi kuriton vakio oo aika vääntö putki?
Kulkeeko siis kurittomal yli 80 mittariin vai oikeeta, ku pari sivuu taakse päin jotain luin, aattelin vaa ku oma meni vakio väleillä, enoxilla ja poratul moricil 79 gps

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.5.2013 22:17

Riippuu vähän, kuriton vakio parempi esim circlee pyöritellessä mutta enoxilla saa kovemmista vauheista helpommin keulan pystyyn.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.5.2013 20:11

Mulla on moric porattu mutta ei vielä ole kuritonta putkea voiko ajaa vakio putken kanssa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.5.2013 21:18

Tottakai voit. :roll: