Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

17.8.2014 16:21

Eihän rajottimen poraus vaikuta mitään jos putkessa on kuri. Jos nopeudet on mittariin niin voit vähentää molemmista 10 km/h, näet detsin mittari heittää ylöspäin todella paljon jo yli 40 km/h nopeuksissa. Jos nyt nappaat kurin pois niin moposi kulkee n. 65-70 oikeaa nopeutta, mittari tosin voi näyttää jopa yli 80.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.8.2014 22:43

Kertokaahan paras putki detsiin ja omia kokemuksia.
Toimiiko phot eco deeteessä? Onko kellään kokemuksia? Mihin johtoihin se pitää yhdistää ja onko hirmu helppo homma? Meinasin tämän tilata http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3196 sopiikohan tämä? :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.8.2014 22:57

En tiiä mikä tää juttu on et kaikki sanoo et dtn mittari näyttää päin persettä. Itellä näyttää samanverran kuin muut mopot (Esim xps, derbi ja rieju) ja kaveri vertas derbin mittarii gpssään niin ei heittäny ku +3kmh. Mikä mittarissani on "vikana"? :D ps. mistä tiedän että onks mulla vakio suutin vai ei ku ostin käytettynä ja sillon oli kuri putkessa mutta ilmeisesti se on asennettu uudelleen ja otin pois.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

24.8.2014 22:53

Avaat kaasarin ja luet suuttimeen stanssatuista numeroista sen koon.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.8.2014 15:09

mul on tommonen 2010 dt. laitoin siihe tehoputken mut mua mietityttää se letku mikä oli kaasarista vakioputkessa kiinni ni pitääkö sille tehdä jotain vai antaa vain olla?

jaja mitä 70cc pyttyy suosittelette ja pitääkö runkoo vahvistaa jos semmosen laittaa? ja mikä olis hyvä koko kaasarille vai tarviiko vaihtaa ollenkaan? :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

29.8.2014 22:28

Moi! Olen melko tietämätön ja kysymykseni saattavat olla tyhmiä mutta jossain ne täytyy kuitenkin kysyä :nolo:

1.Olen kuullut että leovince v6:n alkukäyrässä on holkki joka yleensä otetaan irti, miten tuo holkki vaikuttaa tehoihin?

2. Sopiiko tuo v6 änkkä dt:n vakioputkeen ja jos niin miten tuo vaikuttaa, varmaankin ääniin mutta entä onko nopeuteen tai muihin ominaisuuksiin vaikutusta?

Kiitos, jos nyt saan asiallisia vastauksia :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.8.2014 15:11

Noh, kukaan ei ole seppä syntyessään :lol: v6:sen alkukäyrässä on tosiaan holkki, joka oikeuttaa putken e-hyväksynnän. Kuristettu tehari on oikeasti nuhaisempi, kuin kuristettu vakioputki, eli holkki kannattaa tietenkin ottaa heti pois. Leovincen holkki on sen verran höllässä, että lähtee rukarilla.

Änkkä sopii kyllä, mutta joutuu muistaakseni rälläköimään vakioänkän irti ja sitten patentoimaan uuden kiinni, mahdollisesti hitsaamaan. Änkkähän ei vaikuta mihinkään muuhun kuin ääniin 99% tapauksista, joissain nelareissa on musitaakseni änkässä jonkinlainen kuristus, mutta detsissä ei ainakaan ole.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.9.2014 17:05

No oisko Leovince mahollista kuristaa nii että menis vakioväleil 55-60?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.9.2014 17:12

Jos liika vauhti noin paljon pelottaa niin kannattaa pitäytyä vakioputkessa ja jos sellasta ei löydy niin hankkia se. Kuristaminen pilaa teharin ominaisuudet täysin ja siitä tulee tehonalennusputki.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.9.2014 19:04

ei tossa muuta kun että jos poliisi setä pysäyttää nii naminami :s

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.9.2014 19:21

Jos mopo menee yli 50 niin se on sama meneekö se 55 vai 65, sanktiot on samat. Suosittelen edelleen sitä tyhjää vakioputkea, vakioväleillä pääsee sen 60 ja kiihtyy mukavasti.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.9.2014 18:09

Olisin ostamassa dt n jossa olisi noi kurit poistettu (moric porattu, putken kurit pois) nii minkälaista peltikurii kannatais laittaa et olis jotain vakion tasoo? :s

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.9.2014 22:48

Sanokaas,että minkä johdon väliin se ledi tai diodi laitetaan ku yritettiin tuos ohitta se moric.Laitettiin se sini-valkosen johdon välihin nii meni huimat 28.

Mopo 2011 vuoden detsi :| .

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

5.10.2014 8:09

Mitä putkea suosittelette 2007 detsiin? Ajattelin harjotella keulimista. En tiedä uskallanko kurittoman noxin laittaa ku kaverin 10 000km ajettu (1000km sitte remontti) laatikko särky. Vedätti sitä ja tarjos vähän kytkinpommia niin samantien antautu, onko tämä normaalia detsille (kolmas täl kyläl, jonka laatokki levii)?

Monet on sanonut että am6 kestää vääntöä, ei kierrätystä?

Tällähetkellä olen miettinyt seuraavia putkia: täysin tyhjä vakio, kuriton noxi, kundo (jos löytys), leovince. Mikä olisi keulimista ajatellen paras?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

5.10.2014 10:07

Enpä oo ikinä tommosta kuullu :lol: itellä oli 15tkm ajetussa riejussa leovince ja vingutin sitä ihan kunnolla yli punarajojen, eikä se siitä mitään sanonut. Koneessa on pakko olla valmistusvirhe jos noin pienillä kilometreillä leviää tai toinen vaihtoehto on, että huollot on laiminlyöty pahasti.

Kikkailuun paras on varmasti vakioputki, turha sieltäkään on kattia ruveta poistamaan, sillä se ei maksa vaivaa. Kaveri harrastaa juuri keulimista ja nykii vielä kutosella keulaa ilmaan ilman kytkintä :D detsissä siis kuri veks (katti paikallaan), vakiovälit ja poraamaton moric.