Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

15.10.2015 1:31

huutistaa
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 19.9.2016 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.3.2016 20:58

Voisko joku kertoo miten sais detsin kulkee 50-55? Kurit on putkest pois ja ducatin sähköt. Välit 12/65.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

24.3.2016 16:38

Nyt on varmaankin kyseessä enemmän kuristaminen kuin virittäminen? 11-piikkistä eturatasta voi tietty harkita, mutta joudut joka tapauksessa rajoittamaan tehoa vaikkapa lisäämällä alkukäyrään kuristuksen (valmiita peltikureja on myynnissä mm. Mototallissa). Kierrostenrajoitin on tietty yksi mahdollisuus ja näppäräkätinen rakentaa itse nopeuden mukaan kierroksia kuristavan rajoittimen.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.5.2016 20:29

2011 vuosmallin detukassa on varmaan sähkönen rajoitin? Mihin asti se rajottaa. Saako pelkästään välejä vaihtamalla kulkemaan 55-60

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.5.2016 22:52

Rajoitin löytyy, tarkasta kierrosluvusta ei ole tietoa. Välien vaihdolla saat varmasti kulkemaan tuon 55 ja hieman päällekkin, mutta samalla kiihtyvyys kärsii entisestään.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

2.6.2016 19:06

Moric rajoittaa kierrokset noin 8000rpm. Muistaakseni kurittomalla tai vähän poratulla kurilla olevalla putkella ja 13-60(?) väleillä mopo meni n. 55-60 rajoittimen kanssa. Riippuen toki siitä kuinka paljon tavaraa on ottanut putkesta pois. Kyllä sen välien vaihdolla saa kulkemaan sen 55 mutta kiihtyvyys kärsii aika paljon kurillisella vakioputkella, kuten jo vauhtiviivatarra sanoikin. Suosittelisin poraamaan kuria edes jonkin verran jotta kiihtyvyys säilyisi.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.8.2016 23:31

Moro kaikille. Oon laittanu Detsiin vapaavirtaavan imun ja ottanut putsarin yms. pois. Pitääkö pääsuutin vielä vaihtaa, kun luulisi että kone käy nyt vähän laihalla kun se saa enemmän ilmaa. Tämänhetkinen suutin on vakio/alkuperäinen (kokoa en muista) ja mikä olisi hyvänkokoinen suutin mikäli se pitää vaihtaa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

31.8.2016 20:19

Vaihtaahan se pitää, vapariputsari kun nimensä mukaisesti antaa koneelle enemmän ilmaa joten seos laihenee. Aloita vaikka 15 kokoa vakiota isommalla. Tosin tuo pelkän putsarin vaihto muuten kuristettuun ei tuone juuri muuta hyötyä kuin megalomaaniset äänet.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

31.8.2016 20:31

Asia kunnossa. Kiitos tästä! :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.9.2016 2:38

Elikkäs tyhmäkysymys mutta meneekö säädöt iha vituillee jos vaihan 70 cc pytyn viiskymppisee?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

5.9.2016 6:24

Säädöt voi muuttua mutta ei aivan mahdoton ero pitäisi olla.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

18.9.2016 10:18

09x detsissä nyt täysin tyhjä putki ja 11-60 välit eli vakiovälit. Kiihtyy hyvin mutta vaihteita saa olla rämppäämässä kokoajan eikä kutosellakaan viiti ajaa kun pintakaasulla kun huutaa niin paljon. Mitä välejä suosittelette? Kiihtyvyys ei saisi paljoa kärsiä. 12-60? 11-52? :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

14.10.2016 22:49

mites mahtaako olla iso homma laittaa wandamotorin myymä neste kytkin detsiin
http://www.wandamotor.fi/hydraulinen-ky ... 21368.html
kytkimen kuvauksessa puhutaan pienellä modauksella derbeihin sun muihin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

14.10.2016 23:54

Äkkiseltään näyttäis että menee aika helposti, voi olla että imukaulan pultin alla olevav vaijerinpidikkeen tekee uusiksi niin passaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2016 21:12

Kuinka kovaa menee jos on kuriton vakioputki, rajottava moric ja 12/60 välit?