Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX / MX

14.4.2013 21:55

Voisko käydä laihalla myös kaasarin neula säädön takia? Tai siitä sitten säätää siitä rikkaammalle?

Re: Aprilia RX / MX

16.4.2013 13:19

Noniin eli olis tällanen ongelma että miksei räxä ota piikkiä?

Löytyy 80cc pytty, 21mm lortto ja vanha giannelli ja lortossa muistaakseni 120 suutin, että mikä on kun ei piikitä!?

Re: Aprilia RX / MX

16.4.2013 17:28

Säädöissä se vika todennäköisesti on, saanee liikaa bensaa. Neulan ja suuttimen säädöillä ite lähtisin alottelemaan.

Mikäs toi pyöränlaakerin virallinen koko ja tyyppi oikein on? 6202 RS2?

Re: Aprilia RX / MX

16.4.2013 17:47

No sanot tuan laakerifirmas niin samanlaanen siältä tuloo :)

Re: Aprilia RX / MX

16.4.2013 18:53

Taitaa olla jokasessa uus enskassa tuo sama laakeri pyörissä.

Re: Aprilia RX / MX

19.4.2013 21:12

Kysyn nyt täälläkin vielä uudestaa vähän selvemmin.

Apikka ei kestä kaasua vaan sammuu heti jos antaa kaasua. Jos antaa ryyppyä tyhjäkäynnillä niin kiekat kyllä nousee ilman mitään ongelmia. Kaasari on puhdistettu eikä ilmavuotoakaan löydy, bensaa tulee tankista hyvin. Hetki sit vaihdettu mäntä, pytty, tiivisteet, puola, tulppa, tulpanhattu ja puola. Voin laittaa videota myöhemmin.

Re: Aprilia RX / MX

19.4.2013 22:59

Moro vaan kaikille, olis pari kysymystä.

1. Otin tänään kurit pois räxästä, ostin pari suutinta mutta hukkasin ne (hyvä minä), joten uskaltaako tuolla vakio suuttimella ajaa maanantaihin asti kunnes saan haettua isompaa suutinta vai onko siitä jotain haittaa moottorille? Kaasarina vakio 16mm PHBN.

2. Mistä voisi johtua että kurien poiston jälkeen kone alkoi savuttaa todella paljon valkoista savua. Vakionakin savutti vähän mutta en siitä sen pahemmin välittänyt kun se oli niin pientä.

Aika tumpelohan meikäläinen on näiden mopojen kanssa, kun kuitenkin vasta ensimmäinen kunnon mopo alla eikä korttiakaan vielä ole muutamaan viikkoon... Pahoittelen sekavaa tekstiä, kirjoitan tätä puhelimella.

Re: Aprilia RX / MX

19.4.2013 23:14

No kyllähän se kone voi ylikuumeta liian pienellä suuttimella mutta ajat sitte ryyppy pääl pari päivää :D Eikä se nyt heti leivo, onhan se sentään apikka ;)

Re: Aprilia RX / MX

20.4.2013 17:11

Moro,

Mitähän ne on ne kaksi letkun paikkaa mitkä on imukaulassa? Mitä ne tekee ja kuuluuko niihin laittaa edes mitään letkuja? Siis kyseessä on rx -98.

Re: Aprilia RX / MX

22.4.2013 14:59

Elikkäs voisko joku selittää että mihin järjestykseen holkit ym tulee takarenkaalle, ja ylipäätään mitä holkkeja sinne tulee? Ku itellä on erellinen omistaja tehny jotaki ihme prikka virityksiä sinne, ja rengas ei pyöri vapaasti ( oon kokeillu myös ilman jarrusatulaa) eli ne prikat jotenki hinkkaa sielä vastaan koko ajan.

Re: Aprilia RX / MX

22.4.2013 16:34

vessanovi kirjoitti:Moro,

Mitähän ne on ne kaksi letkun paikkaa mitkä on imukaulassa? Mitä ne tekee ja kuuluuko niihin laittaa edes mitään letkuja? Siis kyseessä on rx -98.


Terve.

Ne on paikat jäähdytinneste letkuille. Ne kierrättää nestettä pytyn ja syylärin välillä,ja kyllä siinä imukaulassa pitäis letkut olla kiinni koska nesteet kiertää sitä kautta.

Re: Aprilia RX / MX

22.4.2013 20:46

Tuota noin.. Mistä ne letkut sinne menee? Tai siis mistä ne lähtee jotka tulee siihen imukaulaan?

Ja sitten vielä kun miettii niin eikös ne vedet mene palotilaan jos ne imukaulan kautta kulkee?:D

Re: Aprilia RX / MX

23.4.2013 15:21

vessanovi kirjoitti:Tuota noin.. Mistä ne letkut sinne menee? Tai siis mistä ne lähtee jotka tulee siihen imukaulaan?

Ja sitten vielä kun miettii niin eikös ne vedet mene palotilaan jos ne imukaulan kautta kulkee?:D


Terve.

Kun katot nii syylärin alla on *T* muotoinen metallinen/muovinen pala johon menee 2 paksua ja 1 ohut letku. Toinen paksu letku tulee syylärin alemmasta reijästä ja toinen lähtee T-palasta vesipumpulle. Ohut letku menee taas imukaulaan jossa on siinä päällä pala jonka siitä erottaa helposti, ja joka ei ole tekemisissä imukaulan sisäpuolen kanssa joten jäähdytinneste ei pääse palotilaan tai muutenkaan bensan sekaan. Toisesta paikasta imukaulassa lähtee myös ohut ja aika lyhyt letku joka menee pytyn kannen päällä olevaan pienempään paikkaan jota kautta sitten nesteet kiertävät pytystä syyläriin.

Re: Aprilia RX / MX

23.4.2013 22:05

Pari kysymystä:
1.Mitkä männät menee -05 RX:n vakiopyttyyn ja 70cc metrakittiin

2. Paljoko nää menee kurittomana? Millä keinoin sais menemään n.60 (MUTTA EI 65!!!) ja sillain että kiihtyis

3. Paljoko maksaa hoonata nuo 2 pyttyä? Alle 50e yht?, tietenki paikasta riippuen mutta nyt tarvis vaan vähä suuntaa

4. meneekö v-face suoraan tuohon ja mitä tarvis muokkailla? (onko kellään myynnissä mustaa v-facea?)

5. Minkä muiden mopojen supermotovanteet tuohon menis?

6. pystyykö 170 senttinen ajamaan hyvin -05 räxällä?

7. oisko kellään myyä tän vakiokaasarii?

ja 'tällä' tarkotin tietenki 2005 mallin aprilia rx:ää

Re: Aprilia RX / MX

27.4.2013 23:04

Mitä kuristuksia oli 2002vm räksässä, kun ei tietopankissakaan lukenut?

Sen tiedän että pakoaukossa on hieman eroa 112/113 sylintereiden välillä mutta oliko muita, esim. putkessa/läpissä/sähköpuolella?

Lisäksi, mitkä välit 02:sessa on vakiona?