Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

11.6.2013 15:41

axplee kirjoitti:Löytyykö keltään mustaa takalippaa apikkaan? :D


Onhan mulla 8) mutta tarviin omaan. :D :D

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

12.6.2013 2:36

Siinä päässä mikä tulee pyttyyn. Kuten sanottu niin kansi irti vaan.

Ja sitten offtopiccia:

Täällä ollaan oltu viitisen vuotta, aluksi tietämättömänä, kysellen tyhmiä mutta saaden niihin vastauksen. Pikkuhiljaa tietotaito ruvennut karttumaan, ja varsinkin Aprilian omistajia on tullut avustettua (sekä myös kyselty apua) runsain määrin. Omassa RXässä on ollut paljon ongelmaa (ollut reilusti enemmän tallissa kuin ajossa) muunmuassa sähköongelmaa, hitsaussaumaongelmaa, valo-ongelmaa, moottoriongelmaa, oikeastaan kaikki maholliset murheenkryynit mitä mopossa voi olla. Tällähetkellä tilanne on se että sähköjohtosarja on irti, tarttis uuden kaasarin, uudet ketjut ja rattaat ja keulan stefat. Mutta eteenpäin on puskettava. On vaan liijan monta rautaa tulessa, mm. auto ja kahdeksan kaksipyöräistä, työt ja vapaa-aika. Kaikkeen vaan ei kerkeä panostamaan. Täällä ei vissiin hirveästi noita "oman aikani" SX/RX kuskeja enää ole kun 18 vuoden maaginen ikä tulee tänävuonna täyteen. Tuli niin vähän ajeltua Räxällä kun piikkikortin hommasin vuosi sen jälkeen. Mutta silti niin paljon ongelmaa. Olen puhunut. PS. Ostetaan DRD malliset Derbin sähköt..

PPS Muistaako kukaan että oliko miulla tuossa RXässä 70 vaiko 73cc Airsal? Kun ensin tilasin 70cc jonka palautin ja sain jonkin tilalle, ei vaan hajua onko toi 70 vai 73cc.. Hävettää myöntää mut kertaus on opintojen äiti, pitkään aikaan kun en ole laitellu niin eihän tuollasia enää muista.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.6.2013 0:03

Elikkäs mulla ois Aprilia SX 50 -07 mallia. Minkä kokoista suutinta kannattais laittaa ku on muuten ihan vakio :D

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.6.2013 0:58

nahkahissi kirjoitti:Elikkäs mulla ois Aprilia SX 50 -07 mallia. Minkä kokoista suutinta kannattais laittaa ku on muuten ihan vakio :D

täysin vakio???

en nyt tiiä mul oli vakiossa 85 edellisen omistajan toimesta varmaa ku talvel ostin mut toimi hyvin kesälläki :)

otin kurin pois nii 90 ja neulan sokkaa muutin yhel pykäläl toimii hyvi ja reilu 60 8) kulkee vakio välit. :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.6.2013 1:21

Ei 88 ois liian iso?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.6.2013 18:11

On se. 78-82 väliltä löytyy sopiva. Kokeilemalla selviää.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.6.2013 23:49

kesäesa kirjoitti:On se. 78-82 väliltä löytyy sopiva. Kokeilemalla selviää.

juurikin näin :)

mutta alkuperäinenhän on 78 mutta kokeile kuitenkin useimpia.(mopokohtaisia nämä suuttimen koot)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

19.6.2013 15:21

ai pitikö sylinterin kansi vai vesipumpun koppa irrottaa termostaatin löytämiseks?
Ja käyköhän derbi sendan kytkinkahva aprilia sx:ään?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

19.6.2013 18:59

Moro! eli aprilia sx 2007 mopo on mulla ja siihen vaihettii nyt 39,86mm mäntä ja ennen siinä oli 39,85 kokonen step two tarvikemäntä ja pytty on 50cc ja nyt on käyny sillei että mopo ei kulje ja sammuu satunnaisesta nopeasti tai myöhemmin ajaessa siten että ihan kuin tukehtuisi ja sen verran oon miettiny että olisko alipainetta tankissa kun korkki menee tiukalle joten voisiko se lopettaa bensan syötön ja mulla ei oo siinä alipaineventtiiliä vaan on/off perus bensahana ja se ei kulje... ilma seos on 1 1/4 eli kierros vartti avattu ja uusi imukaula on ostettu ja laitettu kuparilevy kaasarin ja ilmanputsarin putken väliin kun aiemmin sai liikaa ilmaa ilman kuparilevyä. ja mopo myös ei ota piikkä eli ei kiihdy! kaasaria on kasattu sun muuta eli kaikki neuvot käy koska kasaus ja säätövirheitä on! mopossa on myös 100 suutin koska siinä on tyhjennetty vakioputki ja en tiedä onko alkuperäinen kaasari kun siinä on dellorto phva 17,5mm. joten kaikki neuvot käy koska siinä voi olla mikä vaan! Kiitos etukäteen neuvojille!

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

19.6.2013 19:37

sääxä kirjoitti:ai pitikö sylinterin kansi vai vesipumpun koppa irrottaa termostaatin löytämiseks?
Ja käyköhän derbi sendan kytkinkahva aprilia sx:ään?

.....................................................

Eli siis eka otat vesipumpun kopan irti jotta jäähdytysnesteet tulevat poies....
sitten avaat kannen ja näet että se on samassa kohtaa kuin isoin jäähdytysneste letku joka menee kannesta syylarii...

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

19.6.2013 23:46

Lyöppä kokeeksi esim 85 suutin.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

21.6.2013 11:41

On näköjään jäännyt nurkkiin pyörimään ylimääräisenä tuollainen sylinterisarja. Ostakaas poies kuleksimasta, lähtee nimittäin edullisesti.. :seko:

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.6.2013 0:02

Tehari Sx 2011? Metra kiinne nii mikä suutin vakio kassul. Vakiosuutin kait 78?
olisko joku 90-95 sopiiva? 5 vai 6mm suutin?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.6.2013 8:33

mikerin kirjoitti:Tehari Sx 2011? Metra kiinne nii mikä suutin vakio kassul. Vakiosuutin kait 78?
olisko joku 90-95 sopiiva? 5 vai 6mm suutin?


kokeile useempaa mut veikkaisin et 90-100 löyät oikeen :) .

suuttimet on tosiaan 6mm.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.6.2013 12:06

Kuva
Sopiiko noi osat tän vuoden malliin?
Autaako yhtään jos ottaa vain hukkaputken pois? MInkä kokoinen suutin sitten pitäisi olla?
Vastataa nyt joku!