Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

6.6.2013 20:05

sääxä kirjoitti:Eli apikka kuumenee vieläkin.
Olen koittanut ilmata moneen kertaan mutta ei auttanut.
Tällä hetkellä jäähdytysnesteenä pelkkä vesi. Termostaatin kanteen menevä johto on irti, mutta en usko sen vaikuttavan muuhun kuin ylikuumenemis valoon?
Joskus ajon jälkeen vesi näyttää "rusahtavalle" en ole ihan 100-prosenttisen varma että tuleeko väri säiliön ulkopinnasta.
Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla? Termostaatin vaihtoa? tänään kokeilin ottaa termostaatin irti ( jos se oli se) ja sain sen irti jakoavaimella. En ole varma mikä osa siitä on itse termostaatti, koska mitä nyt olen kuvia katsonut niin se näyttää jousimaiselta ja minulla se näytti vain ruuvilta jossa on kierteet ja toisessa päässä musta hattu jonka päällä keltainen hattu.

Anteeksi epäselvästä tekstistä, mutta koittakaa saada selvää :)



Siksi ruskean väristä kun pelkkä vesi ruostuttaa järjestelmää, osta uusi termostaatti? voisi auttaa asiaan :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

6.6.2013 20:45

vielä sellanen kysymys että miten se termostatti vaihdetaan? :nolo:
Käykö derbi sendan termostaatti säxääN?
entäs räxän termari?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

6.6.2013 20:53

vakio ketjujen pituus? :lol: en jaksa laskee :lol: :lol:

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

6.6.2013 22:52

aprillia aprilia kirjoitti:vakio ketjujen pituus? :lol: en jaksa laskee :lol: :lol:



oli pakko laskee :lol: eli 130. :lol:

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

7.6.2013 22:18

sääxä kirjoitti:vielä sellanen kysymys että miten se termostatti vaihdetaan? :nolo:
Käykö derbi sendan termostaatti säxääN?
entäs räxän termari?

En vaihdosta osaa kyl mitää sanoa mutta eikös se mene jos on sama kone ku sx ssä on :D

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

8.6.2013 17:31

Ja kun termostaattia testataan, niin pitääkö sinne kiehuvaan veteen heittää se koko mötiskä (tulpan hatun vierestä)?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

9.6.2013 5:09

Siis tuota noin..

Se termostaatti näyttää tältä: http://www.mc-scatter.com/images/webkuv ... taatti.jpg

Se ei ole siis lämpöanturi joka kattilaan heitetään.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

9.6.2013 12:45

Missä se termostaatti sitten on, kun olen saanut sellaisen käsityksen että se on tulpan etupuolella?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

9.6.2013 21:28

onko sx12 reikälevy kaasarissa?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

9.6.2013 23:28

sääxä kirjoitti:Missä se termostaatti sitten on, kun olen saanut sellaisen käsityksen että se on tulpan etupuolella?


Siis termostaatti on siinä kolossa johon vesiletku tulee kiinni. Saa irti kun ottaa kannen sisäpuolelta ruuvit irti eli kannen joutuu irroittamaan.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

10.6.2013 3:55

Joku kun spekuloi veden käyttöä jäähytysvetenä niin tänään avasin omani ja tulos on selvä.. Vaatii jäähdytysjärjestelmän pesuainetta, joka paikka kalkkeutunut sekä hieman ruosteessa.
Valokuvia laitan myöhemmin.

ELI MUISTAKAA 50/50 SEOS VESI-JÄÄHDYTINNESTE...

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

10.6.2013 11:53

Miten holkkia kannattaa porailla kun nyt on toi pilli pois, entä minkälaista suutinta suosittelette? Apikka (-12) kulkee tällä hetkellä sen vajaat 55, tosiaan alle veron haluan jättää! olisko sellanen 88 suutin hyvä jos sen mopon sais kulkeen sen vajaat 65?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

10.6.2013 14:54

ErSX kirjoitti:Miten holkkia kannattaa porailla kun nyt on toi pilli pois, entä minkälaista suutinta suosittelette? Apikka (-12) kulkee tällä hetkellä sen vajaat 55, tosiaan alle veron haluan jättää! olisko sellanen 88 suutin hyvä jos sen mopon sais kulkeen sen vajaat 65?

Mulla on holkki kokonaan porattu pois, 13-53 välit, reikälevy pois sekä suutin 90 ja kulkee sen 65 tasasella.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

10.6.2013 18:10

Ai onko se termostaatti sen letkun päässä joka lähtee flektin alta vai sitten sen joka tuleetulpan taakse? :nolo:

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

10.6.2013 20:46

Löytyykö keltään mustaa takalippaa apikkaan? :D