Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

21.5.2013 23:57

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen että olethan aivan täysin sataprosenttisen varma että järjestelmässä on jäähdytinnestettä? Ei olisi nimittäin ensimmäinen kerta kun sinistä tuulilasinpesunestettä erehdytään luulemaan jäähdytinnesteeksi. Glykolin ei pitäisi edes kiehuessaan muodostaa vaahtoa ellei sitten järjestelmään ole jäänyt jotain sinne kuulumatonta.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.5.2013 7:54

Mobilin antifreeze concentratea sinne laitoin

Tuli sellanen juttu kyllä mieleen, että lisäsin vettä sinne tyhjästä lasipesupullosta.
Huuhdoin sitä kyllä pari kertaa ja en usko että sen mukana mitään on päässyt?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.5.2013 15:04

sääxä kirjoitti:Mobilin antifreeze concentratea sinne laitoin

Tuli sellanen juttu kyllä mieleen, että lisäsin vettä sinne tyhjästä lasipesupullosta.
Huuhdoin sitä kyllä pari kertaa ja en usko että sen mukana mitään on päässyt?


siinä varmaan tullu mukana vähän sitä lasinpesunestettä, eikai jäähdytin nestettä saa suoraan ''raakana'' kaataa jäähdytys järjestelmään jos ei landraa vedellä? :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.5.2013 15:19

Pitääkö muuten sen flektin pyöriä ajon aikana koko ajan?
Tänään huomasin ettei se pyöri kauheasti
(välillä pyörähtelee johtuen tuulesta?)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.5.2013 17:14

Itellä olen ainakin huomannut sen pyörivän vain kerran, silloinkin ajelin soramontulla ja sudittelin ja oli kuuma ilma. Normaaliajossa tuskin ikinä pyörii.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.5.2013 20:26

joo eipä tuo flekti kovin herkästi lähe pyöriin pitää vinguttaa aika lailla ennenku laittaa sen pyörimään, ootko ajatellut laittaa flektiin nappia millä saapii itese päälle? voisi auttaa asiaan :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

23.5.2013 0:12

Joo itte oon laittanu kytkimen sen läpöanturin sijaan ja kuumaa se kyllä puhaltaa mutta asiaan eli mitä sitä nyt pitäs tehä ku aprilia tuntuu tökkivän kiihdyttäessä aika rajusti ilmaruuvia oon säätäny mutta ei tunnu auttavan paljoa. Kuinka paljon se neulan asento tähän vaikuttaa. Tai mistä tää ylipäätään voi johtua?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

23.5.2013 2:00

Lue tietopankin artikkeli kaasuttimen säätämisestä.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
--50cc-- kirjoitti:siinä varmaan tullu mukana vähän sitä lasinpesunestettä, eikai jäähdytin nestettä saa suoraan ''raakana'' kaataa jäähdytys järjestelmään jos ei landraa vedellä? :)
Se vähän riippuu millaista nestettä käyttää, jäähdytysnestettä myydään sekä tiivisteenä että käyttövalmiina seoksena. Mobilin antifreeze on kylläkin tiiviste. Tiivisteenä myytävät nesteet kannattaa laimentaa ja kaataa järjestelmään vain halutun vahvuista seosta.

Alkuperäiseen kysymykseen liittyen, vaahto järjestelmässä antaa aihetta huolestumiselle. Suosittelen järjestelmän tyhjennustä, huuhtelua ja uudelleentäyttöä varmuuden välttämiseksi.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

23.5.2013 8:06

Tietääkö joku onko aprilia sx 50 ja 125 takalipat samanlaisia? Kun sx 50:en maksaa uutena 154e ja sx 125:en 45e
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... 08/takaosa
Tuolta kahtelin :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

23.5.2013 18:07

kyllä niitten pitäs olla samanlaisia, ainaki kaverin 125 apikassa sama lippa takana ku mulla :D

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

23.5.2013 21:27

--50cc-- kirjoitti:kyllä niitten pitäs olla samanlaisia, ainaki kaverin 125 apikassa sama lippa takana ku mulla :D


No hyvä :D On kyllä aika tyhmää että hinta eroo 100e vaikka sama osa

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.5.2013 13:43

Mikäköhän apikassa nyt on, kun kuumenee?

Olen kokeillut ilmata mutta ei auttanut? Tänään tulin kotiin niin putkesta tuli höyryä?
En usko että oli savua koska se jätti änkkään vesihuurua

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.5.2013 14:21

Kansi pahvi mennyt rikki, ainakin veikkaisin :D Katoaako nestettä? käykö normaalisti tyhjäkäyntiä ja toimii iha normaalisti muutenkin vai? :)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.5.2013 16:07

Kyllä tyhjäkäynti pelaa ja muutenkin toimii :)
En osaa sanoa tuohon että katoaako nestettä koska ilmauksen jälkeen nyt tietysti katoaa, mutta sen jälkeen ei ole ainakaan kovin paljoa mennyt

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

26.5.2013 18:23

ilmauksessa kun laitetaan nesttä siitä letkusta, niin laitetaanko se silloin paikalleen kun letkusta tulee yli? vai pitäiskö sitä nestettä tulla siitä jäähdyttimen aukosta josta ottaa letkun irti?