Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

17.8.2020 19:40

Jari.K kirjoitti:Osaako kukaan sanoa paljonko aprilia sx vm 2007 KYB keulaan menee öljyä?


avatessa kaataa vanhasta öljyt kannuun ja mittaa....

tietty jos on jo pitkin maastoa niin sitten vaikeempaa...

Riejuun sai vastauksen valmistajalta....kera öljysuosituksen

10W ja 175ml tai 220ml riippuen tyypistä...
eli varmaan samoissa lukemissa aprilia.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

27.8.2020 22:11

Tietääkö kukaan mitä kiinnitys osia tarvis ku ostan kaverilta Yasuni cross ml tehoputken ja se on tehty am6 se tehoputki. Mulla on siis itellä aprili sx 50 2017. Ois kiva jos tulis jotai vastauksii! ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

27.8.2020 22:38

Ainakin tämmösen: https://www.tekant.fi/fi/tuote/21389265. En usko että mikään kiinnike sopii kohdalleen joten niihin tarvii tehdä jotain sovitepaloja.

Mahtaako edes välipillin taivutus olla oikea?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

28.8.2020 12:42

Xaile kirjoitti:Tietääkö kukaan mitä kiinnitys osia tarvis ku ostan kaverilta Yasuni cross ml tehoputken ja se on tehty am6 se tehoputki. Mulla on siis itellä aprili sx 50 2017. Ois kiva jos tulis jotai vastauksii! ;)

Suosittelisin jättää ostamatta sen. Hommaa putki, joka on tarkoitettukkin sun mopoos. Säästyt paljolta vaivalta. Toki, jos osaat metallihommia tehdä, niin mikäs siinä sitten.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

30.8.2020 23:39

Eli tarvitsen nyt vähän apua. Mulla on leovince x fight putki ja olen laittanut kierrosrajoittimen ja väleillä säätänyt huippunopeutta. Mopo on päivittäisessä käytössä.
Mikä olisi seuraava askel saada lisää tehoa ilman aivan liian korkeaa bensankulutusta tai huoltovälejä? Onko airsal 70cc sport alu hyvä päivittäiseen käyttöön, ja jos on niin kannattaisiko sen kanssa hankkia isompi kaasari?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

31.8.2020 12:42

Apikkatallilla kirjoitti:Eli tarvitsen nyt vähän apua. Mulla on leovince x fight putki ja olen laittanut kierrosrajoittimen ja väleillä säätänyt huippunopeutta. Mopo on päivittäisessä käytössä.
Mikä olisi seuraava askel saada lisää tehoa ilman aivan liian korkeaa bensankulutusta tai huoltovälejä? Onko airsal 70cc sport alu hyvä päivittäiseen käyttöön, ja jos on niin kannattaisiko sen kanssa hankkia isompi kaasari?

Suosittelisin ostamaan samantien sen 80cc version. Mukavampi ajaa, kun on edes vähän vääntöä alakierroksilla. Eikä hintaeroa ole kuin sen noin 20e.

Ja kyllähän isomman sylinterin kanssa on kannattavaa hommata isompi kaasari. Huomattava tehoero jos vertaa esim. 17,5mm PHVA ja 24mm PWK.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

31.8.2020 19:01

kasikymppitapsa kirjoitti:Suosittelisin ostamaan samantien sen 80cc version. Mukavampi ajaa, kun on edes vähän vääntöä alakierroksilla. Eikä hintaeroa ole kuin sen noin 20e.

Minkälainen männänvaihtoväli tulisi tällasella ja kumpi on parempi alumiini vai valurauta?
Ja kyllähän isomman sylinterin kanssa on kannattavaa hommata isompi kaasari. Huomattava tehoero jos vertaa esim. 17,5mm PHVA ja 24mm PWK.

Mitä isompi kaasari tekisi bensankulutukselle kun on kuitenkin päivittäisessä käytössä?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

1.9.2020 17:20

Apikkatallilla kirjoitti:Minkälainen männänvaihtoväli tulisi tällasella ja kumpi on parempi alumiini vai valurauta?

Männänvaihtoväli vähän ajosta riippuen n. 4-6tkm.

Itse kysyisen sylinterin alumiinisen version omistanut. Muutamat syyt alumiinisen valitsemiselle oli sen Nicasil-pinnoite, sekä ruostumattomuus. (=Pidän luotettavampana.)

Apikkatallilla kirjoitti:Mitä isompi kaasari tekisi bensankulutukselle kun on kuitenkin päivittäisessä käytössä?

Tokihan se nousee, mutta omasta mielestä täysin sen arvoista. 8)

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

7.9.2020 20:55

Minkä kokoista kaasutinta suositellaan airsal 80cc sportin kanssa. Onko kentse 21 pwk hyvä?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

8.9.2020 10:47

Joo 21-24 mm laadukas pwk kopio on hyvä valinta.

Laadukkaalla tarkoitan muita kuin halvimpia 20 € "oko" -merkkisiä.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

21.9.2020 19:50

Menossa katsomaan Keskiviikkona tollasta 2014 RX:ää.
Mitä kannattaisi tarkistaa ennen ostoa?
https://www.nettimoto.com/aprilia/rx/2593135

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

22.9.2020 12:50

Nämä nyt ainakin:

- Yleiskunto, onko likainen ja öljyssä sun muussa skeidassa vai onko pesty ja pidetty huolta.
- Keulan stefat kannattaa kattoa, että vuotaako.
- Runko tarkistaa. Kattella onko jalkatapit ja takahäkki suorassa.
- Onko katteet ehjät vai onko kaaduttu?
- Jarrujen toiminta ja missä kunnossa levyt ja palat.
- Sähköt kattella läpi, että kaikki toimii ja spottailla mahdolliset patentit.
- Puristukset tallella?
- Koe-ajolla kuulostelee, että kuuluuko moottorista mahdollisia sivuääniä.
- Jos mahdollista, niin sylinteriinkin olisi hyvä vilkaista vaikka pakoaukon kautta, että missä kunnossa mäntä.
- Kuitit huolloista ja vaihdetuista osista.

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

14.11.2020 16:17

minkä merkkiset sähköt uusissa apikoissa on ku ei oo ducatin

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

3.1.2021 22:35

Miten ketjurulla pitäis asentaa takahaarukkaan?

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

4.1.2021 14:15

Ei mitenkään.

Ketjurullat kiinnitetään runkoon.