Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: CPI SM/SX

7.2.2013 8:24

Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan. se on nyt aivan sama mulle että onko ne vilkut kiinni vai ei kun kerran hyvin toimii. Ja ei ne sähköt edes näytä miltään virityksil tä kun tein ne kohtuu siististi.

Re: CPI SM/SX

9.2.2013 22:46

Mikäköhän tossa tällä kertaa mahtaa olla... Kipinää tulee ja sähköstartilla kone pyörii normaalisti ja bensaakin tulee kaasarille

Re: CPI SM/SX

10.2.2013 2:52

Helpompi auttaa jos kysyjä kertoisi mitä mopo tekee/ei tee

Re: CPI SM/SX

10.2.2013 9:39

oho, ihan ajatuksissani kirjotellut.... Mutra siis ei lähde käyntiin millään, sähköllä tai työntämällä

Re: CPI SM/SX

10.2.2013 13:08

Pitäs tohon omaan kiinan ihmeeseen vaihtaa rattaat ja ketjut... riittääks 420-134 ketjut noihi vakiorattaisii (11-62) ? vai ostanko suosiol 420-140?

Re: CPI SM/SX

10.2.2013 13:50

Ainakaa moposportis ei uskaltanu se myyjä myyä mulle 134 lenkkisii ku ei ollu varma meneekö nii eiköhän ne kannata suosiolla ne 140 lenkkiset ottaa.
Aina voi lyhentää, mutta pidentäminen onki jo hankalampaa :D

Re: CPI SM/SX

11.2.2013 21:46

zimi954 kirjoitti:Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan.

Ai, no enivei, jos se toimii normaalisti nyt nii sielä on Pakko olla vaihdelaatikkoöljyt sisässä. Märkäkytkin ei voi toimia oikein jos sielä on normaali moottoriöljyt sisässä, tai sit ne on jotai 80-90 raskaskalustoöljyä.
Kerran hätäpäissäni lisäsin jokusen desin normaaliöljyä vaihteistoöljyjen joukkoon ku loppu kesken, huippuja keräs noin 35kmh

Re: CPI SM/SX

12.2.2013 17:29

Kääntä kirjoitti:
zimi954 kirjoitti:Enpä ole ehtinyt vielä öljyjä vaihtaa,mutta tänää vaihdan.

Ai, no enivei, jos se toimii normaalisti nyt nii sielä on Pakko olla vaihdelaatikkoöljyt sisässä. Märkäkytkin ei voi toimia oikein jos sielä on normaali moottoriöljyt sisässä, tai sit ne on jotai 80-90 raskaskalustoöljyä.
Kerran hätäpäissäni lisäsin jokusen desin normaaliöljyä vaihteistoöljyjen joukkoon ku loppu kesken, huippuja keräs noin 35kmh


no mitäs ihmettä, meinaan ite en ole ikinä käyttäny mitään muuta kun normaalia moottoriöljyä vaihteistossa, ja aina on hyvin toiminu. tää oli eka kerta kun kokeilin ihan oikeesti tähän tarkotukseen tehtyä öljyä ja en huomannu mitään eroo, kaikki toimi samalla tavalla kun normaalilla moottoriöljyllä. ja nyt kun sanoit et on varmaan jotain raskaankaluston öljyä ni eipä ole, voin tässä myöntää että ihan normaalia moottoriöljyä on käytetty, todennäköisesti vielä halvinta eli motoxia :D

Re: CPI SM/SX

12.2.2013 20:56

Nyt saattanu olla siis kyseessä 4 tahtisen moottoripyörän moottoriöljy, joka on sisältänyt kytkimelle tarkoitettuja lisäaineita, ja onkin siis todennäköisesti täysin käypää tavaraa.

Mutta jos se on auton moottoriöljyä ollu nii sitten onki jo ihmettelemistä :D

Re: CPI SM/SX

13.2.2013 16:50

Näin, mahdollisesti?
Normaali moottoriöljy nimittäin tekee nimenomaan sitä mitä sen pitää, voitelee ja pitää osat liukkaina. jos kytkinlevyjen väliin pääsee normaaliöljyä, ei oo väliä kuinka hyvät levyt sielä on nii luistaminen on taattu.

Re: CPI SM/SX

13.2.2013 18:20

Itellä ainaki kävi kerra siten et piti kytkinpakka avata viikonloppuna enkä saanu muuta öljyä PVseen nii heitin täysin normaalia 4t moottoriöljyä. 10W30 eikä mitään lisäaineita. Toimi ihan siinä missä ennenkin ?

Re: CPI SM/SX

13.2.2013 19:04

siis puhutteko nyt kokemuksesta vai luulosta, koska kaiken järjen mukaan eihän se kytkin voi pitää jos sinne normaalia öljyä kaataa minkä pitäis vaan edistää liukkautta ym. mutta voin tässä ylpeenä sanoo että kaikissä pyörissäni on toiminu tavalline AUTON moottoriöljy laatikossa. voin nyt viellä luetella ne tässä ku jollaki on kuitenki jotain pätemisen tarvetta: suzuki pv, yamaha yz 80, samurai cross 110,cpi sm, rieju rs2, solifer ts50s ja derbi senda, kaikissa oon aina käyttäny auton tavallista moottoriöljyä ja mitään vikaa toiminnassa ei oo ikinä ollu.
nyt oli ensimmäinen ja viimenen kerta kun ostin lisäaineellista öljyä, koska siinä ei ollu mitään eroo normaaliin moottoriöljyyn verrattuna.
mutta tokihan joku voi kertoo kokemuksistaan jos on ollu ongelmia ku on käyttäny tavallista moottoriöljyä koska tätä on ihan mukava lukee :D

Re: CPI SM/SX

13.2.2013 21:20

Samuraihin voikin laittaa moottoriöljyä.
Väitän että vielä tuut joskus huomaamaan sen eron. Mulla on vaikuttanu ihan vällttömästi heti ku seassa on ollu muuta ku lisäaineellista öljyä, joten puhun kokemuksesta, en luulosta.
Ite ruukaan silti pitää sitä öljyä mitä sielä pitäis olla, ihan mistä paikasta nyt onkaan kyse.

Re: CPI SM/SX

14.2.2013 11:16

joo siis samuraihin ja riejuun voi laittaa, mut ne nyt sattu tulee siihen luetteloon vaan muodon vuoks mukaa. ja miten se sitten niinkun ilmenee se vika jos käyttää tavallista moottoriöljyä, koska kytkin on aina pitäny helvetin hyvin ja vaihteet toiminu ilman mitää rutinoita. et voin tällä 10v kokemuksella sanoo että kyllä se tavallinen moottoriöljy vaihteistossa pelaa ihan normaalisti jois ei siellä muut vikaa oo ja kaikki on oikein kasattu. tai sitten mulla vaan on käyny helvetin hyvä munki siinä ku kaikissa pyörissä on sattumalta toiminu normaali moottoriöljy.
ja siis kyllähän mäkin käytän yleensä öljyä semmosissa paikoissa mihin ne on tarkotettu. mutta merkistä ja hinnasta en välitä yhtää, kaikki on toiminu ja mitään vikaa ei oo ollu.
asia vois olla eri jos joskus ois varaa ostaa joku kulkupeli uutena niin että sitä pitäis sääliä ja näin. mut nyt oon edelleen sillä kannalla että normi moottoriöljy käy märkäkytkimen vaihteistossa ihan hyvi.

Re: CPI SM/SX

14.2.2013 21:41

Ei se vaihteiston toimintaan mitenkään liitykkään, vaan kytkimen.