Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 22:13

Ei tarvitse avata lohkoja, pelkkä kytkinkotelon aukaisu riittää. Tietysti tieltä täytyy ottaa pois itse kytkin ja muut työntekoa haittaavat palikat, kuten rattaat, mutta lohkoihin ei tarvitse kajota. Homma vaikeutuu kummasti jos päättää vaihtaa vain itse stefan, koska silloin täytyy käyttää erityista varovaisuutta, ettei tule naarmuttaneeksi sormusholkkia. Jos taas päättää vaihtaa kaiken kertaheitolla, niin stefan ja sormusholkin voi huoletta kammeta irti talttapääruuvarilla. Stefan kiinnityspesää täytyy kuitenkin varoa naarmuttamasta, ne kun ei oo vaihtotavaraa. :D

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 22:37

Ja onko tämä stefa nyt samassa kolossa ku kampuran laakeri?

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 22:46

http://www.moposport.fi/fi/left-right-c ... up=2022499

eli tuosta kuvasta nro 22 ja 23?

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 22:53

Laakeri on siellä kytkinlohkon sisä-, ja stefa ulkopuolella. 21=stefa, 22=o-rengas, 23=sormusholkki. Eli ovat toki samassa lohkossa, mutta laakereihin ei pääse käsiksi kytkinkopasta käsin, täytyisi avata lohkot.

Edit: tässä kuva oman CPI:n sisuksista, jos se auttaa yhtään selventämään asiaa. Tuo stefan, holkin ja tiivisteen hotdogi näkyy tuossa kuvassa oikeassa järjestyksessään.

Kuva

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 23:03

Suuri kiitos, vihdosta viimein ymmärsin

Re: CPI SM/SX

13.8.2014 18:32

[mainos]
Huomio kaikki CPI:n omistajat. Hyväkuntoisia sm/sx osia pikkuhinnalla, käykäähän klikkaamassa ilmoitukset. [/mainos]

Re: CPI SM/SX

19.8.2014 22:30

Tässä tämmöstä tarinaa:

Itellä SM Pro '13. Jonkin verran ennen tonnihuoltoa alkoi paisarin kohalta kuulua kilinää. Soitettiin maahantuojalle että mitä pitäis tehä, vastauksena: "Noh, jos sieltä putkesta nyt joku on irti niin voi sen ottaa pois sieltä". Ajateltiin kuitenkin että huolto edessä niin pyydettiin samalla siellä hitsaamaan se takaisin kiinni. En aluks tienny että kyseessä on kuri, mutta myöhemmin luin jostai.

3tkm oli ajettu kun putki alkoi taas kilisemään. Tällä kertaa ajattelin et ihan hyvä vaan kun oli ollut muutenki tarkotuksena ottaa kuri pois. Kurin kanssa mittari näytti sitä 58km/h (kusetti sen pari ylöspäi). Kurin oton jälkeen tuntuu pirusti tehokkaammalta ja mittari näyttää huipuissa 72km/h. En viittis millää pitää veroilla sitä, täytyiskö sitä kuristaa vähän jotenkin, ja jos niin miten? Lisäksi tarttis varmaan uutta suutinta ostaa kun tuntuu kuumenevan aika reippaasti. Mikä on vakiokoko ja mitä suosittelette laitettavaksi kurittoman putken kanssa. Jostain lueskelin että 85 saattais olla hyvä, onko?

Kiitos mielenkiinnosta :lol:

Re: CPI SM/SX

24.8.2014 20:33

Mulla on cpi sx aidolla am koneella nii mikä olisi oikeen kokoinen suutin kurittomana?

Re: CPI SM/SX

25.8.2014 16:16

Tietääkö kukaan miksi mun CPI tekee semmosta että välillä toimii ja sitten yhtäkkiä ei ota kierroksia ja röpöttää hirveästi vaikka suutin on oikea koko vielä niin pieni että jos jotain tekee niin pitäisi mooata mutta ei . ei ole kaasari vika se on tiedossa, mutta niinkuin sanoin että välillä toimii ja sitten ei toimi.

Re: CPI SM/SX

26.8.2014 2:06

Kaasarissa se vika luultavimmin on, vaikket sitä todeksi voisi uskoakaan. Kaasarin putsauskin on taitolaji, eikä 9/10 tee sitä ikinä oikein, siis oikein perusteellisesti, niin kuin se pitäisi aina tehdä. Hinkkaa se kaasari vaikka aurinkorannalla puhtaaksi, ettei sormet mene ihan muumioon laiskotellessa. Kutsutaan sitä vaikka huviksi, niin ei tule tehtyä turhia korjauksia.

Re: CPI SM/SX

28.8.2014 9:49

Isokokis kirjoitti:Tässä tämmöstä tarinaa:

Itellä SM Pro '13. Jonkin verran ennen tonnihuoltoa alkoi paisarin kohalta kuulua kilinää. Soitettiin maahantuojalle että mitä pitäis tehä, vastauksena: "Noh, jos sieltä putkesta nyt joku on irti niin voi sen ottaa pois sieltä". Ajateltiin kuitenkin että huolto edessä niin pyydettiin samalla siellä hitsaamaan se takaisin kiinni. En aluks tienny että kyseessä on kuri, mutta myöhemmin luin jostai.

3tkm oli ajettu kun putki alkoi taas kilisemään. Tällä kertaa ajattelin et ihan hyvä vaan kun oli ollut muutenki tarkotuksena ottaa kuri pois. Kurin kanssa mittari näytti sitä 58km/h (kusetti sen pari ylöspäi). Kurin oton jälkeen tuntuu pirusti tehokkaammalta ja mittari näyttää huipuissa 72km/h. En viittis millää pitää veroilla sitä, täytyiskö sitä kuristaa vähän jotenkin, ja jos niin miten? Lisäksi tarttis varmaan uutta suutinta ostaa kun tuntuu kuumenevan aika reippaasti. Mikä on vakiokoko ja mitä suosittelette laitettavaksi kurittoman putken kanssa. Jostain lueskelin että 85 saattais olla hyvä, onko?

Kiitos mielenkiinnosta :lol:

Pistät vaan sen kurin sinne takasin ja ajat sillä.. Käsket jonku osaavan hepun sen sinne asentamaan että se kans pysyy eikä ala kiliseen heti 10km jälkeen.

Re: CPI SM/SX

2.9.2014 16:08

Käykö malossin tehopuola cpi sx:än

Re: CPI SM/SX

5.9.2014 13:08

Mulla olis tämmönen ongelma mikä on mietityttäny mua jo 4-vuotta mutta en ole ikinä jaksanu lähteä selvittämään paitsi nyt :D Elisiis muistaakseni jo ensimmäisestä mopo-kesästä lähtien mun 2010 CPI SX on tehny silleen että silloin tällöin kun ajaa pidempää maantie-ajoa (10+ km) niin se välillä ihan yhtäkkiä alkaa vähän niinku "pihisemään" tai "vinkumaan" vähän niinkuin jokin leikkaisi kiinni vaihteistossa tms. mutta sittenkun hiljentää vauhtia pysähtymiseen asti, pihinän äänen korkeus pienenee vauhdin ja vaihteiden laskun mukana kunnes se katoaa kokonaan, jonka jälkeen voi taas jatkaa ajoa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Minkäänlaista tuhoa tämä ei tietääkseni ole aiheuttanut, sillä olisi se varmaan jo levinnyt näiden vuosien aikana mutta ei se nyt varmaan ihan normaaliakaan voi olla :D Olisiko kenelläkään mitään ideaa että mistä voisi olla kyse?

Re: CPI SM/SX

7.9.2014 11:34

Mitkä öljyt vakiona cpis ku viimeks ku öljyt vaihdoin ni jotai paskaa öljyy tuli laitettuu :D

Re: CPI SM/SX

7.9.2014 22:12

Vakiona jotain ihme automaattivaihteistoöljyä, mutta käytännöllisemmin ihan sitä samaa 10-w40 kytkinlisäaineistettua vaihteistoöljyä mitä se ei-piraatti isoveljensäkin syö, eli castrol mtx 10w40, belray gearsaver 80w jne.