Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: CPI SM/SX

6.6.2014 12:12

Mikähän vois olla vikana ku mun cpi käy kyllä tyhjäkäyntiä ja nosta kiekkaaki pienillä vaihteilla mutta on kyllä TODELLA laiska! Kulkee ehkä sen 30km/h eikä jaksa yhtään? :paha:

Re: CPI SM/SX

11.6.2014 16:52

Paljonkos teillä cpi:t kulkee kurittomalla vakio putkella ja vakio väleillä? Itsellä on 2008 cpi sx ja mittari väittää 73 mutta todellisuudessa pitäisi olla 60-65 välissä ja hyvin jaksaa vääntää :) itse painan 64kg . Mikäli poliisi pysäyttää ja testaa niin jaksaako mennä poliisin alla verorajaan asti?

Re: CPI SM/SX

12.6.2014 23:33

kuriton sepi isommalla suuttimella ja vakioväleilä ei poliisin painosta itsellä ainakaan välittänyt yhtään mitään. saihan se sen vingutettua viimoselle vaihteelle kolmen välivapaan kautta.....

Re: CPI SM/SX

13.6.2014 0:29

Eli jaksaa vääntää ja kulkea isommanki kaverin alla? :roll:

Re: CPI SM/SX

13.6.2014 17:54

Onko tuo 82 suutin hyvä? Itsellä on 85 ja kuri sahattu pois mutta käy vähän rikkaalla... Mutta ajaa voi lämpimällä koneella kumminkin hyvin(:

Re: CPI SM/SX

23.6.2014 22:38

käykö cpi sx vakioputki cpi sm:ään :)

Re: CPI SM/SX

23.7.2014 12:03

SX 50 my 2006, kaasari Mikuni, kysymys kaasarin säädöistä:
katsoin ne jenkkiläiset youtube videot 4 kpl läpi kun etsin tietoa kaasarin säätämiseen. Kaveri näytti 4. videolla uimuria, että kun kaasari on ylösalaisin ja uimurikammio auki, niin uimurin reunan pitäisi olla suunnilleen samansuuntainen rungon reunan kanssa. Onko näin?
Omassa mopossani kaasari ei ole vaakasuorassa (moottorille menevä lähtö on alempana), eli pitääkö uimurin myös olla säädetty vinoon vai suoraan kuten videohemmo väittää? Mikä on oikea noin-mitta uimurin säädölle?

Re: CPI SM/SX

23.7.2014 16:22

Mistäköhän mahtaisi saada pultteja CPI:n takarattaaseen? Ei löydy motonetistä tai sellaisista.

Re: CPI SM/SX

23.7.2014 18:29

Vaikka ne onkin semmosia vähän erikoisen muotoisia lautasmaisia kuusiokoloja, niin ne pultit on kuitenkin yleismallisia ja niitä pitäisi löytyä käytännössä jokaisesta hyvin varustetusta rautakaupasta kilohinnalla.

Re: CPI SM/SX

24.7.2014 23:28

Vastaan itse eiliseen kysymykseeni. ;)

Otin kaasarin kertaalleen auki, ja mittasin uimurin/kohon reunan etäisyyden tiivistepinnasta. Se oli n. 11 mm. Otin kohon irti ja yritin taivuttaa lärpykkää hieman siihen suuntaan, että tuo kohon reunan etäisyys kasvaa. Kohon asennuksen jälkeen mittasin etäisyyden uudestaan, se oli n. 14 mm. Kohon reuna oli nyt aavistuksen verran toiseen suuntaan kallellaan eli ei suoraan tiivistepinnan kanssa samansuuntainen vaan ylempänä.

Asensin kaasarin paikoilleen ja käynnistin koneen ja säädin tyhjäkäynnin alustavasti kohdilleen. Nopean n. 5 min. lämmityksen jälkeen testasin myös käynnistymisen lämpimänä ja kone käynnistyi yhdellä polkaisulla, mitä se ei ole tehnyt aikoihin. Eli siis koko tämän jumpan syy oli se, että moposta oli kadonnut totaalisesti käynnistyminen lämpimänä. Siihen ongelmaan vikaa haettiin.

3 mm muutos kohon asennossa vaikuttaa isolta, mutta ainakin tämänpäiväinen pikatesti osoitti, että nyt säätö on enemmän oikein kuin aikaisemmin. Optimaalinen mitta lienee jossakin tuossa välissä, esim. 13 mm (arvaus!).

Syytä siihen, että kohon asento oli noin pahasti pielessä, en osaa sanoa. Mopossa on jo pitkään ollut tyhjäkäyntiongelma lämpimänä mutta ei ole ollut paukkuja tutkia syytä tarkemmin.
Tarkoitus on testata käynti lähipäivinä vielä paremmin ja varmistua ettei muutos aiheuta käyntiin mitään muita ongelmia.

Tarkennuksena vielä: kyse on moposta, jota ei ole viritetty millään tavalla.

Re: CPI SM/SX

26.7.2014 17:37

Takarattaaseen kyselty mallin kanssa pultteja Motonetistä ja K-raudasta eikä toivoakaan. Ei tunnu löytyvän netistäkään mistään...

Re: CPI SM/SX

29.7.2014 23:04

cpism08 kirjoitti:Takarattaaseen kyselty mallin kanssa pultteja Motonetistä ja K-raudasta eikä toivoakaan. Ei tunnu löytyvän netistäkään mistään...


Kato löytyiskö http://www.nippelit.fi -sivuilta tai lähetä heille asiasta suoraan sähköpostia, asiakaspalvelu on hyvää ja tuntuvat saavan valikoimiin kaikennäköistä ihan vaan pyynnöstä. Itse löysin noita pultteja aikanani hyvin pienestä paikallisesta rautakaupasta ja ne olivat jopa täsmälleen oikean pituisia. Rautakauppa on sittemmin ajautunut konkurssiin. :(

cpi sm öjyprobleema

6.8.2014 17:40

Mistä johtuu että cpi työntää öljyä huohotusletkusta toistamiseen ja jatkuvasti?

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 20:13

Syy on jossain kytkimenpuolen kampuran stefan, sormusholkin ja o-renkaan tienoilla. Äärimmäisissä tapauksissa kytkin imee avaruuden tyhjyydestä pimeää energiaa, joka taas tilanpuutteesta johtuen purkautuu ulos huohottimesta öljyineen päivineen. Mc-scatter myy noita kytkimen pikkuhilppeitä genericin brändillä, eivätkä maksa paljoa. Kannattaa ostaa suoraan uusi kytkinpuolen kampuran stefa, sen väliin tuleva sormusholkki ja vielä sen alle menevä o-rengas. Jos taas olet niitä lottoajia, niin pelkkä kytkimenpuolen kampiakselin stefan vaihto riittää. Stefan koko on 24x35x7 tc.

Re: CPI SM/SX

6.8.2014 22:06

Joutuneeko tuossa Stefan vaihdossa aukaisemaan lohkot vai pääseekö kytkin posken avaamalla käsiks??