Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: CPI SM/SX

5.4.2013 14:13

Tosta sähköstartin naksumisesta/toimimattomuudesta niin mulla oireili samalla tavalla ja viaksi paljastui korroosio sähköstartin sisällä, ei muuta kuin osien putsaus wd40:llä ja taas toimii.

Re: CPI SM/SX

7.4.2013 15:37

Hei.

Olen hukannut sx50:ni alkukäyrän kuristuspalan, onko olemassa jotain järkevää tapaa laittaa moponi vakiotehoiseksi muuten kun ostamalla uuden alkukäyrän törkeään hintaan moposportista? Ideana olisi laittaa vakiotehoiseksi myyntiä varten. Nettivaraosasta löysin vain sm50:n osia.

Re: CPI SM/SX

8.4.2013 11:41

tee siihe joku oma patentti kuristus ;)

Re: CPI SM/SX

8.4.2013 22:06

mul sais halval kurin. ainakin sen putkiosan

Re: CPI SM/SX

9.4.2013 9:30

Noniin, kertokaas mikä on vikana, kun kiihtyy 3 vaihteelle asti normaalisti, mutta sitten 4 kiihtyvyys häviää eikä kierrä yli 8000rpm ja tuntuis että röpöttää tai pätkii sytytystä.
Vapaalla kun kierrättää niin kiertää yli 10000rmp mutta ei ajossa.

Tekniikkana kuriton vakioputki ja suutin kokoa 84.

Edit: Cdi:stä oli yks johto melkein poikki ja nyt toimii kunnolla.
Viimeksi muokannut Rautaputki päivämäärä 9.4.2013 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: CPI SM/SX

9.4.2013 20:53

Onko noissa Cpi:ssä mitään ongelmia tullu kun siihen on laittanut tehari esim.moottorit hajonnu,leiponu yms.?

Re: CPI SM/SX

13.4.2013 15:38

Kuinkas yleensä oletteko poistanut sitä prikkaa alkukäyrän alusta? Siis läheltä pyttyä? Kysyn ihan mielenkiinnosta että onko tämäkin jokin kuri?

Itse poistin sen putken ja prikan siitä paisarin ja alkukäyrän välistä mutta tuntuu että 84 suutin on liian iso. Olen ymmärtänyt että yleensä kurittomalle 84-88 olisi suurin piirtein se oikea koko.

Eli onko ainoa kuri se putki ja prikka systeemi siinä alkukäyrän ja paisarin välissä vai myös se siinä lähellä pyttyä? Arveluttaa vain laittaa kurittomallle pienempää suutinta ettei kilahda. Mutta onko minulla vielä edes kuriton, vaikka en poistanut sitä prikkaa läheltä pyttyä?

Kiitoksia vastauksista!

Re: CPI SM/SX

13.4.2013 21:54

Mikäs vois olla vikan ku ei lataa ollenkaa akkuu ajossa?

Re: CPI SM/SX

15.4.2013 23:13

vator, omassa sm prossa ei ainakaan ollut siinä pytyn lähellä mitään prikkoja? ainnuto li siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa.

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 1:21

moro kaikki ! tarvitsisin vähän apua tossa suuttimen vaihdossa ku oon just niin tietämätön :D jos joku osaava (kääntä?aabozmikälie?) neuvois sillee yksityiskohtasesti, etmitesse onnistuu. mallina on siis cpi sm 09. kiitos!

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 12:31

Ensin otat ilmanputsarin ja imukaulan irti kaasarista, sitten ruuvaat kaasuttimen pohjassa olevan kupin irti, sen jälkeen kaasuttimen pohjassa keskellä näet pultin näköisen jutun missä reikä keskellä (suutin). Ruuvaat sen irti ja uusi tilalle, sakkakuppi takaisin paikalleen ja valmis

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 15:00

Riippuu vähä kädentaidoista ja tuurista saako sitä suutinta vaihdettua kaasarin ollessa paikallaan, itellä se meni melko tiukille mut oikeilla työkaluilla sai vaihdettua.
Ite tein homman niin et ruuvasin ekana luistin irti kokonaan jotta kaasarin saa kallistumaan enemmän, tän jälkeen riiippuen letkulinjoista ja muista nii joutuu joko ottaan letkun irti, tai sit ei.
Sitte kaasarin kummaltaki puolelta klemmarit auki/löysälle jotta kaasarin saa käännettyä (voi vaatia aluksi vähä voimaa jos imukaulan kumi on juminnu kiinnni kaasariin).
Sit eikun kohokammio irti pitkällä ristipäällä ja talttapäällä pisimmällä oleva messingin värinen ruuvi irti ja us tilalle.
Kasaus sit päinvastoin.

Sähköstarttihommaan; ilmeisesti osittain tyyppivika ton toimimattomuus, joko voitelun puute tai sit haljenneet magneetit moottorisa. Itellä oli menny halki ja se pönkäs koko startin. Putsaus ja irto-osien poisto vaikutti positiivistesti.

Latausongelmaan; toimiiko sähköt muuten normaalisti, siis valot, vilkut jne? Vika voi olla joko jännitteensäätimesä, staattorisa, sulakkeesa tai jossain johdossa. Yleinen paikka on jännitteensäätimen liittimen läheisyydesä.
Yleensä jos vika on joistain noista,nii ongelmia on myös valojen kans.
Yks syys voi olla myös yksinkertasesti vanha pilalla oleva akku.

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 15:04

kiitti jätkät! onnistu ekalla yrittämällä, vaikka vähän vaikeetahan se oli. Seuraavaks olis tiedossa ton kuristimen poistaminen tost putkesta.. taas, vähä neuvoi olis kiva (miten onnistuu ja kuinka helppoa yms) :D en oo kovin mahtava näis mopo jutuis ku ei oo viel kovin kauaa ittellä ollu toi.
kiitos =)

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 17:01

henkka37 kirjoitti:kiitti jätkät! onnistu ekalla yrittämällä, vaikka vähän vaikeetahan se oli. Seuraavaks olis tiedossa ton kuristimen poistaminen tost putkesta.. taas, vähä neuvoi olis kiva (miten onnistuu ja kuinka helppoa yms) :D en oo kovin mahtava näis mopo jutuis ku ei oo viel kovin kauaa ittellä ollu toi.
kiitos =)


nosehä lähti helposti..

Re: CPI SM/SX

16.4.2013 18:12

kerta täälä on näitä osaavia, niin mulla vaihteeks ongelma. otin sen kurin sielt putkest irti joo onnistu aika hyvin, ja tiiän miten se pääsuutin teoriassa vaihdetaan. (en ole siis vielä vaihtanut isompaa suutinta, vaan vakiosuutin kiinni) ongelma on siis se että kone kuumenee ihan älyttömän nopeasti, ja jäähdytinnesteen lämpötila valo syttyy. kysymys on siis että johtuuko tämä juuri siitä liian pienestä suuttimesta? et jos vaihan sen 80 suuttimen siihe nii loppuuko toi ylikuumentuminen..? kiitos =)