Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Honda Monkey

14.10.2012 14:21

keetsy kirjoitti:Ei tarvitse.

Ainoa paikka mihin öljyä laitat, on siellä missä öljytikku on. Eikä sitäkään tarvitse lisäillä paitsi jos se on vähillä. Öljyt pitäisi tosin vaihtaa ~1500km välein.


1500km välein? itekkun luulin että 5000km välein, ite oon paukuttanu viimeset 4000km samoilla öljyillä tarttis sit varmaa pistää vaihtoon :S

Re: Honda Monkey

14.10.2012 14:48

okk, missäs sitte se öljytikku sijaitsee ja minkälaista öljyy pitää lisätä?

Re: Honda Monkey

14.10.2012 14:53

Muistaakseni Hondan huolto-ohjeessa sanottii näin... Yleisesti taitaa olla muutaman tonnin paikkeilla.
Mutta kyllähän se varmasti samoilla öljyillä porskuttaa pidempäänkin, voi vaan olla riski.

E: Öljytikku on käynnistyspolkimen lähellä/vieressä. 10W-40 ( semi synteettistä ) olen itse käyttänyt.
Huolto-ohje suosittelee tuota samaa.
Öljyn määrän voit tarkistaa niin, että kierrät sen korkin pois, pyyhit, laitat siihen reikään MUTTET KIERRÄ yhtään. Öljyä pitäisi näkyä siinä merkin välissä.

Re: Honda Monkey

14.10.2012 14:57

miten sitten tuö öljyjen vaihto tapahtuu tuon n 2tkm jälkeen ?

Re: Honda Monkey

14.10.2012 15:04

Tästä voit ladata sen virallisen huolto-ohjeen. Jos et tiedä millä tuon voi avata, niin lataa adobe reader, sillä saat tuon näkyviin.

Vaikka tuo onkin 87-91 niin aika samat asiat noissa on, vaikka sulla uudempi/wanhempi olisikin.

E: Upin itse, kun ne muista mistä itse nuo latasin.

Re: Honda Monkey

14.10.2012 15:08

okei, kiitos paljon avusta :)

Re: Honda Monkey

14.10.2012 15:22

yks kysymys vielä, käykö tää/onko tää hyvää moottoriöljyä tohon mankiin?http://www.mc-scatter.com/product_info.php?products_id=9253#.UHquRMX56tM

Re: Honda Monkey

14.10.2012 16:15

Kyllä tuo näyttäis käyvän.
Ihan laadukkaaltakin kyllä näyttää.

E: Hassua, Otsikossa lukee semi-synteettinen, mutta itse kuvauksessa lukee täyssenteettinen. Sama kuvassa. Se kannattaa tarkistaa.

Re: Honda Monkey

14.10.2012 16:30

Joo ! katoin ihan samaa . :lol: tuolla mc-scatterissa tää on ainoo semi synteettinen http://www.mc-scatter.com/product_info. ... Hq-IMX56tM vaikka monessa lukee että on, mutta ei sitten kumminkaan ole :D Onkohan tuo miten laadukasta..?

Re: Honda Monkey

14.10.2012 23:26

Mutta eikai sen tarvi just semisynteettistä olla? Tokihan täyssynteettinen on parempaa. Ja helpoietn saat öljyä, kun kävelet (tai päristelet mankilla) lähimpään honkaariin, biltsuun, motonettii tai vastaavaan, kävelet osastolle missä on öljyjä, katot sieltä 10W40 öljyä, moottoriöljyä. Kato vielä että käy bensakoneeseenkin, useimmiten kyllä käy diesel ja pensakoneisiin.

Ja mineraaliöljy on huonointa, semisynteettinen on parempaa, täyssynteettinen on paras.

Re: Honda Monkey

15.10.2012 0:49

Kaveri joka mankeja lääppinyt aika paljon sanos et paras öljy mitä hän on laittanu on motul 5000 4t 10w40. en stiiä kuinka hyvää se sitten oikeasti on mutta itse käytän ja hyvin rullaa manki :D

Re: Honda Monkey

15.10.2012 0:53

ite käytän teboilin silver öljyy 10w-40 ja toiminu hyvin ;) nyt talveks aattelin laittaa teboilin diamond 5w40 öljyy

E: kuinka monta koko suurempi suutin riittäis talveks ? nytten on 75 nii siittäiskö 88 ?

Re: Honda Monkey

15.10.2012 13:08

Reetuhai2 kirjoitti:Mutta eikai sen tarvi just semisynteettistä olla?

Aivan, eipä varmaan tarvitse. Mutta semi -tai täyssynteettistä ainakin itse pistäisin.

Re: Honda Monkey

15.10.2012 14:11

nieminennn kirjoitti:E: kuinka monta koko suurempi suutin riittäis talveks ? nytten on 75 nii siittäiskö 88 ?
80-85, olettaen toki että mopo on kesällä ollut hyvissä säädöissä.

Re: Honda Monkey

15.10.2012 15:11

Eijeijeij, nyt mennään ihan metsään. Jos kesällä toimii 75:lla suuttimella niin talvella ei todellakaan toimi kymmentä numeroa isommalla hyvin. Samalla suuttimella pärjää ihan hyvin, saattaa olla että pari numeroa isomman laittaminen on vaan hyvästä mutta ei nyt sentään 85:sta...