Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 12:40

nevssons kirjoitti:Mitä meinaa että tuntuu väljältä? Mopoa heiluttaessa kuulee kun mäntä kolisee sylinterissä?

Jos tuntuu lussulta niin voi olla syytä tutkiskella pakoputken karstakerroksia taikka epäillä pienoisen vauhtipirun iskeneen kuskiin.


ei kolise ja voi olla se vauhtipirukin :lol: ei nouse kierrokset niin nopeasti kuin ennen? voisiko johtua sylinteristä kun on erikuin ennen ja halvempi kuin entinen, joku tarvikesylinteri koska rahanpuute :nolo:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 16:21

onko se jäähdyttäjän tuuletin pakollinen ? :D

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 18:40

Flekti? Se rupee pyörimään kun kone lämpee tarpeeksi, ei luultavasti pakollinen mutta hyvä se on olla.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 21:24

Ei oo pakollinen ja ei se mulla ainakaan ikinä ees pyöriny ja nyt otin pois kun ei "uuessa" syylärissä ollu paikkaa anturille. Ja eihän ainakaan detsissä/aprilioissa ees oo tota flektiä.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 21:39

ok kiitti vastauksista ;)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.5.2013 22:29

Moro, mulla olis Derbissä toi jalka 'hieman' liian lyhyt.. Jalka on tosiaan niin lyhyt että mopo kaatuu aina, olipa maa pehmeää tai kovaa.. Mopossa on koropala mutta kokeilin joskus ilman koroa niin jalka oli silti liian lyhyt.
Mahdollisuuksia minulla ei ole pidentää jalkaa tai tehdä kokonaan uutta.
Mietiskelin tossa että meniskö joku KTM EXC 125 jalka tai jonkun muun enska/smoto kevarin jalka Derbiin niin että olisi aika sopiva... ?
Onko kenelläkään muulla ollut/on samaa ongelmaa? :nolo:

Kiitos asiallisista vastauksista ja ei kiitos mitään turhaa. 8)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.5.2013 2:13

Onko jalka ihan oikea ja alkuperäinen sekä ehjä? Jos kyllä, ei mopon pitäisi jalan varassa mihinkään kaatua. Ettei vain jalan kiinnikettä olisi väännetty piloille nojailemalla mopoon sen jalalla ollessa?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.5.2013 14:27

Oikea ja alkuperäinen on. Voi olla että jalan kiinnike on väännetty piloille, en ole varma..

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.5.2013 15:34

Mulla on Derbissä koropala ja asfaltilla pysyy just ja just pystyssä, nurmikolla ei. Jotkut kantaa mukana puupalikkaa jonka laittaa jalan alle. Jalkaan voi hitsata myös jonkun jatkopalan, mutta varmaan pidemmänkin jalan saa siihen jotenkin modattua.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.5.2013 21:02

Riittääkö derbiin 140 lenkkiset ketjut jos välitykset ovat 11-62? kyseessä siis drd pro sm :D

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.5.2013 23:17

Kolmetoista kirjoitti:Mulla on Derbissä koropala ja asfaltilla pysyy just ja just pystyssä, nurmikolla ei. Jotkut kantaa mukana puupalikkaa jonka laittaa jalan alle. Jalkaan voi hitsata myös jonkun jatkopalan, mutta varmaan pidemmänkin jalan saa siihen jotenkin modattua.

Joo no mulla ei siis pysy pystyssä asfaltilla... Oon täs 5kk kantanu jo puupalikkaa ja nyt riitti :D
Kai se on vaa pakko ostaa ja modailla toho joku toine pidempi jalka :roll:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

6.5.2013 1:04

RM-96 kirjoitti:Riittääkö derbiin 140 lenkkiset ketjut jos välitykset ovat 11-62? kyseessä siis drd pro sm :D

Riittää, muutaman lenkin jouvut ottamaan pois

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

6.5.2013 21:04

Mitähä tekis tolle derbin kytkinkopan kyljes olevalle kuusiokolo pultille ku siit kytkikopan puolest on menny kierteet ku sen on avannu ja öljy seas ollu metallihippuja. Nii kierteet sieltä paskana ja vuotaa öljyä ku ei pysty oikee kiristää sitä pulttia siihe. Mitä kannattas tehä et siit tulis pitävä taas?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

7.5.2013 13:59

ostin gileraa tk joka on maalattu. ollut alun perin kiiltävä ja haluaisin sen takas kiiltäväksi. saako sitä mitenkää enää kiiltäväks? oon miettiny että jos jossai bensassa liottais ja sitte alkais hinkkaa ja metalpolishit päälle?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

7.5.2013 15:32

Hiomaan vaan :D