Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.4.2013 20:37

tarttis nyt pikasta neuvoo tähän kun päivittäisesssä ajossa että pääsee liikuukkin kunnolla,,, kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis --> http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.4.2013 20:53

Onko kellää semmosta ongelmaa että ei lataa akkua ja kun laittaa jännitteen säätimen kiinni lyö kipinää koneen kiinnikkeistä :lol: 2 kertaa alkanu palaanki vielä sen takia kun alkaa bensa palaan koneen päällä :nolo:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 7:13

laita uus akku, millä starttilaturilla nää lataat sitä?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 9:18

Olen kysynyt tätä aiemminkin, mutta mikä mittarissa olisi kun ei pala muutakun moottorinvikavalo? Mittariston liitin on katsottu. Voiko akun lataus auttaa, vaiko jännitteensäätimen vaihto? (Missä siatsee?) Samaan viestiin nyt samalla rengaspaineet... eli noin 2-2,2? Vai onko mahdollisesti mittari sökönä ja pitäisi lähteä ostamaan sigmaa? (Mikä olisi halpa hyvä sigma? Saisi näyttää mieluiten yli 100km/h nopeuksia ;) )

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 13:14

Nyt tarvittaisiin apua Yamaha DT -09 kanssa. Mopossa on jokin vikana. Kun kylmiltään käynnistää ja lähtee ajamaan, niin toimii ihan normaalisti. Mutta kun on hetken ajanut ja mopo on lämmennyt, se hyytyy. Se ei anna enää kaasua, ja kierrokset alenevat koko ajan. Mopo menee mateluvauhtia eteenpäin. Kun mopon sammuttaa hetkeksi ja käynnistää, se toimii taas hetken normaalisti, mutta hyytyy taas nopeasti.
Saakohan mopo liikaa bensaa? Ryyppy ei ainakaan auta asiaa. Mopon kuri poistettu, mutta MORIC on päällä. Kokeilin ohittaa MORICIn, mutta se vain pahensi asiaa. Laitoin rajoittimen siis takaisin päälle.
Oisko kellään mitään tietoa mistä on kysymys?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 13:18

Joo luultavasti saa liikaa bensaa, kokeile pienempää suutinta ja tarvittaessa seosruuvin säätöä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 14:58

Hei kattokee pliis toi video ja kertokaa mikö propleenana.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 16:24

nii jos otan tankin pois pitääkö varoa etei bensat valu mäkee? oon vasta saanu pari viikko sit detsin nii en oikee tiärä ku erellises mopos oli suljettava hana :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 16:31

kallaves kirjoitti:tarttis nyt pikasta neuvoo tähän kun päivittäisesssä ajossa että pääsee liikuukkin kunnolla,,, kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis --> http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts



nii sattais olla seokset perseillää

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 16:39

Wildzuria kirjoitti:Ongelmana on siis että en ole varma onko tuorevoiteluni käytössä kun en ostohetkellä sitä tajunnut kysyä :roll:
Siinä öljysäiliössä siis johon laitetaan 2-tahti öljyt on ilmeisesti kahdelle letkulle paikka? kun minulla siinä ainakin on vain yksi letku kiinni ja se ?toinen letkunpaikka? näyttää siltä kuin se olisi sulattamalla tukittu http://www.youtube.com/watch?v=ge0jlKXx ... e=youtu.be tuossa video niistä, tuossa 0:04 näkyy siis se joka näyttää olevan tukittu ja siitä ei lähde mitään letkua ja 0:06 kohdalla näkyy se letku joka menee öljypumppumpun kautta kaasariin. Kuuluuko siis siitä toisestakin kohdasta lähteä joku letku vai mikä merkitys sillä siinä on? :)


Voisiko joku jolla on tuorevoitelu käytössä edes katsoa montako letkua sieltä öljysäiliöstä lähtee? :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 16:46

Öljysäiliöstä lähtee yksi letku öljypumpulle, öljypumpusta taas lähtee toinen letku kaasarille. Eli öljypumpusta kaks letkua ja säiliöstä yks.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 17:35

TheTumppi kirjoitti:nii jos otan tankin pois pitääkö varoa etei bensat valu mäkee? oon vasta saanu pari viikko sit detsin nii en oikee tiärä ku erellises mopos oli suljettava hana :D
Uudemmassa DT:ssä on alipaineella toimiva bensahana. Jos hana on toimiva, bensat pysyvät kiltisti tankissa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 20:35

uskaltaako tota seosta pyöritellä miten laihalle, jos tuo pätkiminen johtus rikkaudesta, eli nytten leo ruiskii öljyy päästäsä eli ´voiko laitella about 2-3 kiekkaa auki ilman leipomisen pelkoa ? täl hetkel about 1,5

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.4.2013 21:38

Mikäköhän on 06 Dt:ssä kun oli viime keväällä oli käyntiongelmia(eli pätki ja nyki kunnes sammu) selvisin puolan vaihdolla. Kesän jälkeen leikkasi kiinni, joten vaihdoin männän ja käynnistin. kävi ihan hyvin kunnes tuli täsmälleen samoja vikoja kuin silloin kun puola oli rikki. Noh... ostin uuden puolan, ei auttanut. Kaasari putsattu ja kokeiltu eri tulpilla. Apuja! :nolo: