Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.3.2013 18:11

Deeteemann kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:No et kuule sieltä säätele mitää. Siittä vaijerin yläpäästä sääjät..

Ja niinkö mistä päättelet että saa liikaa ilmaa? säädä seosruuvia pienemmälle :D

ilmaruuvi on kiinni, kytkin luistaa vaikka työntäsin sen vaijerin sun perseeseen.

Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.3.2013 22:39

nii että työnnäppä se vaijeri vaa omaan perseeseen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 13:17

siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 13:27

siihen ei saa eikä tartte koskee ko vaihat uudet levyt tai jouset

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 13:37

Deeteemann kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa


Jos sulta puuttuu se kuula, mikä tulee niiden kahden metallitangon kanssa ulos siitä kytkinkruunun keskeltä, niin hankit jostain semmosen. Se kun toimii laakerina niiden kahden tangon välissä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 14:52

Eli mikä olis kun mopo kyllä antaa hanasta bensaa ku imasee alipaineesta mutta ei siltikään lähde käymää ? Kaasarin irrotus on aika vaikeata noin ahtaassa mopossa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 15:05

Kyllä siihen vähän joutuu purkamaan että kaasarin saa helposti irti. Tankin irroitus helpottaa jo aika paljon.
Deeteemann kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa
Eli onko sulla kahvan päästä nyt vaijerin säätö niin löysällä kuin mahdollista ja silti luistaa kun ottaa piikin? Mopo ei taida ihan vakio olla niin helpottaa jos sanot mitä viritystä sulta löytyy ja onko kytkinjousia ja levyjä vaihdettu?
Siitä kierretappimutteriviritelmästä on hyötyä vain jos vaijerin säädöt on kahvasta jo tapissa. Se ei poista luistamisongelmaa jos se ei ole säädöistä johtuvaa. Tällöin mahdollinen syyllinen voi olla liian löysät kytkinjouset kyseiselle viritysasteelle.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 19:18

Nonnii eli kertokaas mikä 07 detukassa vikana. Mopo ollu täysin atomeina talvella kun maalaus ym fiksaukset. Samalla vaihdoin todella hyväkuntoisen johtosarjan purkupyörästä ostettuna. johdot on ollu täysin toimivia. Kaikki toimi myös silloin kun aloin mopoani purkamaan. Nytten on tullut semmonen vika että valot vittuilee. välillä ei pala pienillä kierroksilla mutta sittenkun antaa kaasua niin palaa. välillä polttaa etuvalopolttimoa. Välillä taas kierrättämisen jälkeen palaa valot tyhjäkäynnilläkin. takavalo palaa mutta himmeämmin kuin ennen. Oisko kellään ideoita? :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 19:29

Deeteemann kirjoitti:Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa
siimo- kirjoitti: Eli onko sulla kahvan päästä nyt vaijerin säätö niin löysällä kuin mahdollista ja silti luistaa kun ottaa piikin? Mopo ei taida ihan vakio olla niin helpottaa jos sanot mitä viritystä sulta löytyy ja onko kytkinjousia ja levyjä vaihdettu?
Siitä kierretappimutteriviritelmästä on hyötyä vain jos vaijerin säädöt on kahvasta jo tapissa. Se ei poista luistamisongelmaa jos se ei ole säädöistä johtuvaa. Tällöin mahdollinen syyllinen voi olla liian löysät kytkinjouset kyseiselle viritysasteelle.


Virityksinä ei ole kuin kuriton putki. Ennen koneremottia kytkin toimi loistavasti. Nyt vaikka säätäisin kytkinkahvasta vaijerin tiukimalle, siihen jää aika suuri "välys" ennen kuin kytkin ottaa. Levyjä tai kytkinjousia ei ole vaihdettu.
Viimeksi muokannut Deeteemann päivämäärä 2.4.2013 16:06, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.4.2013 20:12

Eli mikäköhän on kun lähtee käymää vaan tulpan reikään bensaa laittamalla, tulppa on märkä,tulee kipinä, saa bensaa mutta bensaletkun lopussa oli pieniä ilmakuplia (haittaako?)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.4.2013 22:27

Putsaa kaasari.

Mikähän tuossa kaverin detsissä on kun savuttaa aika paljon lämpimälläkin koneella? Öljypumpun säädön katoin ja oli kohdillaan. Saattaa kyllä johtua siitä että putki on aivan karstassa ja öljyssä kun ajettu niin kauan kurin kanssa. Pitää käryttää siitä karstat tässä joku päivä, voin kuvitella mikä savupilvi tulee. Oli kyllä vittumainen huollettava tämä mopo. Kirosin kaasarin irrotuksen ja takaisin laiton kanssa varmaan tunnin ja puoli mopoa piti purkaa että sai ilmanputsarin pois :D

Paljonko noiden pitäisi kulkea kurittomana? Otettiin kuri pois ja laitettiin 100 suutin(hitusen liian iso vielä) niin meni munakuppiasennossa 87 mittariin. Tuohan on 2006 vuosimalli missä on rajottamaton cdi, aika hyvin kyllä kierroksia ottaa :D Ja mäntä vissiin 16500 ajettu mutta hyvin lähtee kyllä kädelläkin käyntiin ekalla.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.4.2013 0:06

Palezu kirjoitti: Oli kyllä vittumainen huollettava tämä mopo. Kirosin kaasarin irrotuksen ja takaisin laiton kanssa varmaan tunnin ja puoli mopoa piti purkaa että sai ilmanputsarin pois :D

Paljonko noiden pitäisi kulkea kurittomana? Otettiin kuri pois ja laitettiin 100 suutin(hitusen liian iso vielä) niin meni munakuppiasennossa 87 mittariin.


Mitä vittua..? Oma retsoni 96 suutin peltikuri kiinni 11-65 väleillä hikiseen muna-asennossa 60, ei yhtään pienempi suutin saisi olla, ilmanputsari putsattu, kaasari putsattu ja karstat juuri poltettu :D
Millä vitulla sait sen ilmanputsarin edes pois o.O? Itselle oli mahdoton homma, puhdistelin sitten niin kuin pystyin kun se oli sielä omassa paikassaan :D
Olisi vielä kysymyskin, mitkä jarrupalat taakse? Eteen vaihdan vain nämä http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... -5494.html mutta taakse en löytäny mitään..

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.4.2013 7:40

Sulla onkin aika löysät välit niin ei kulje kovempaa.

Saa sen putsarin viimeistään silloin pois kun irroittaa takahäkin. :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.4.2013 11:37

Jep takahäkki piti irrottaa ja nostaa ylös niin sai sen putsarin keploteltua sieltä ulos :D On siinä sentään semmonen hyvä juttu että sen pelkän suodatinelementin saa sieltä helposti ulos irrottamalla ne 2 ruuvia siitä putsarikotelon päältä niin ei tarvi koko putsaria irrottaa mutta tuossa oli siellä kotelon sisällä hiekkaa ja havunneulasia niin piti irrottaa kokonaan että sai putsattua sen kotelon :D

Ilmanputsarin kiinnitys kaasariin vaikutti täydeltä mahdottomuudelta mutta se onnistui siten että otin siitä sen putsarin ja kaasarin välissä olevan kumiholkin pois, laitoin sen kiinni ensin kaasariin ja sitten tungin putsarin perään. Onneksi sentään suuttimen saa vaihdettua kääntämällä kaasarin ylösalaisin paikoillaan. Jos se pitäis irrottaa suuttimen vaihtoa varten niin oisin polttanu jo koko mopon.

Joo tuossa on sm mallin pitkähköt vakiovälit 11-48. Tuo suutinhomma vaikuttaa kummalliselta kun se välillä röpöttää pahasti eikä ota täysiä kiekkoja mutta ajossa sitten yleensä toimii ja ajon jälkeen ottaa vapaallakin kierrosta mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin alkaa taas röpöttää. Kumminkin katti irti putkessa :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.4.2013 13:29

Jooh, tuo oli vittumainen tuo iliman putsari putsata, oli mullakin nyt viikonloppuna se että ehin jo alkaa kasaamaan muita osia deteeseen, kun muistin että ilmanputsari pittää jo laittaa.. Onneks aikasessa :D