Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.9.2012 21:27

WP Jousi kirjoitti:Mikähän mahtas olla Yamaha DT 50 -07 ku kastelee tulppaa kokoajan?


Mikä tulppa sulla on? Ootko kokeillu toisella tulpalla? Itellä teki samaa kun tulppana oli B9ES mutta kun vaihoin BR9ES ni rupes toimimaa.

Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.9.2012 17:04

käy sillee että viilee kone pelaa hyvin, mut sit ku on kuumana ja otan vappaalla kierroksii niin laitan tasasen kaasun johonki 7000, nii se silleen vähä ottaa niitä ,sit se eimitää ja taas ottaa ja sit ei mitää, eli pätkii sillee. voiko johtua liia isosta suuttimesta, : 100 ja vakioputki kurit paikallaa ??? mut tekee kyllä enoxin ki kaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.9.2012 20:15

Koitappa tiputtaa neulaa yhellä pykälällä.
varpaat_suussa kirjoitti:Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.
[quote="varpaat_suussa"]
Sulla on ketjut venyneet ja uuden rattaan kanssa ei enään sovi kunnolla jaolle. Eli vaihdappa ne ketjutkin uuteen ja mielellään vielä se takarataski.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.9.2012 20:15

siimo- kirjoitti:Koitappa tiputtaa neulaa yhellä pykälällä.
varpaat_suussa kirjoitti:Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.
Sulla on ketjut venyneet ja uuden rattaan kanssa ei enään sovi kunnolla jaolle. Eli vaihdappa ne ketjutkin uuteen ja mielellään vielä se takarataski.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.9.2012 16:20

Mikä helvetti tota mun DT:tä vaivaa ku takalaakerit vaihdoin ekan kerran muutama viikko sitte, no paripäivää ne oli ehjät ja sitte meni taas toinen.. Vaihdoin ne sillon ja nyt taas rupes takapyörä linkuttamaa eikä takajarru toimi.. Voiko vika olla jossain muuallakin kun laakereissa tai mikä ne laakerit rikkoo? :paha:


Edit: Vika löyty.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 12:55

Mikäs vois olla kun tänään aamulla laitoin detsin käyntiin ja aloin lämmittämään sitä. Vähän aikaa siinä sitä lämmitettyäni laitoin ykkösen silmään ja lähin liikkelle, ja heti liikkeelle lähdettyäni moottorin vikavalo alkoi palamaan. Sammutin mopon ja laitoin virrat takaisin päälle, mutta mittariin ei tullut valoja ja pelkkä moottorin vikavalo paloi...
Eilen vaihdoin takavalon detsiin, mutta olen varma että liitännät meni oikein, musta mustaan, punainen punaiseen ja keltainen sellaseen haalean pinkkiin. Takuuta on vielä jäljellä, mutta haluan vielä tietää onko mitään tehtävissä ennen kuin vien mopon huoltoon.

Kiitos

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 13:00

Vikavalonhan pitäs vilkkua. Selvitä se koodi mitä se vilkuttaa, soita huoltoon ja kysy mitä se meinaa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 13:59

Se ei vilkuta, vaan se vaan palaa yhtäjaksoisesti.

E: Voisko häikkää olla siinä mittarissa?! Se vaihdettiin viikko sitten koska entisen mittarin näyttö oli huurtunut. Käynnistäessä valot palaa hyvin ja moottorikin kuulostaa ihan normaalilta. Eli mittarissa ei näy muutakuin se moottorin vikavalo, joka ei vilku vaan palaa yhtäjaksoisesti.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 15:20

kato sulake. Ei ne johdot aina mene väriväriin...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 15:30

En mitään erikoista siinä sulakkeessa huomannut, mutta modenappia paineltuani sain sen mittariston näyttään taas kierrokset yms, niin kun laitoin siihen sen mikä näyttää akun virran määrän, se pomppelehti ne pykälät miten sattuu... Huhuh mitä hommaa tälläne.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 17:41

Jos löytyy toista akkua niin koitappa sillä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 18:03

Ei oo toista akkua. Sulakkeen vaihdettua toimi kaikki vähän aikaa, mutta sekin meni heti poikki. Tarkistin kyllä johdot, eikä niitten pitäis olla oikkarissa...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.9.2012 23:19

Jos sulake palaa, niin oikosulku on jossain. Sen takia varmaan se virtamääräki sekoilee. Toki vika saattais olla myös rikkinäinen akku. Jos on mahollista jostain lainata toimivaa akkua, niin olis hyvä koittaa sillä. Vaikka kaverilta tai joltain lainaisit.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 14:51

Sellaasia ongelmia omassa dt:ssä että kytkin ei irrota tarpeeksi vaieria koitettu säätää mutta ei silti toimi ja kytkintappi nousee kytkintä painaessa ja siinä on joku edellisen omistajan tekemä patentti mikä ei kyllä pidä sitä tappia alhaalla, ja toinen juttu on että kun tyhjäkäyntiä säätää sen saa täysin kohdilleen helposti säädettyä mutta sitten kun kääntää tankoa oikealle päin mopo sammuu sen jälkeen kun laittaa takaisin käyntiin ei meinaa taas pysyä tyhjäkäynnillä. Osaisiko kukaan sanoa mistä nuo kyseiset viat johtuu ja millä ne saisi kuntoon?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 15:32

vaihda jäykemmät kytkinjouset