Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.8.2013 17:14

Niin sm asetus pitää ottaa koska se on alunperin enska ja siellä penkinalla lukee enska. Ja sähköt uudistui 07->

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.8.2013 19:47

Mistä näen minun Yamaha DT vm -04 vaihteisto-öljyn? Ja mitä öljyä sinne pitäis sitte laittaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.8.2013 0:10

En oo ihan varma mitä tarkotat tolla vaihtestoöljyn näkemisellä mutta motin pohjassa on tyhjennysruuvi ja kytkinkopassa tarkistusruuvi. Ja öljyks vaikka castrol mtx tai belray gear saver. Onhan niitä toki muitakin mutta tossa vaan pari esimerikkiä. :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.8.2013 16:23

Eli pitäskö sieltä näkyä öljyä kun avaa sen korkin siitä päältä?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.8.2013 16:30

Ja kuinka paljon sinne menee öljyä kun vaihtaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.8.2013 17:03

Tuskin näkyy öljyt jos katot siitä täyttöruuvista ja öljyä sinne menee 8,2dl

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.8.2013 17:06

Kitos :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.8.2013 14:52

Detsi ei kiertäny kunnolla, luulin että kuumu liikaa ja annoin jäähtyy mutta ei auttanu, imu päällä piti kiihdyttää lähes huippunopeuteen ja sitten imu pois ja tasasella kaasulla kotiin, kylmänäkään ei toiminu normaalisti eli kaasarissa saattaisi olla jotain niin rupesin sitten irrottelemaan kaasaria, kunnes törmäsin ongelmiin: kaasariin tulee varmaan 6-8 eri letkuu/vaijeria eli pitääkö kaikki siis irrottaa (plus imukaulan ja kaasarin välinen sekä kaasarin ja ilmanputsarin välinen kiinnitys), osa letkuista tai vaijereista on nippusiteellä kiinni mutta luulen että jos irrotan ne, en saa niitä enää takaisin ahtaan konetilan takia, eli mikä olisi helpoin tapa irrottaa kaasari putsausta varten, toki saa myös ehdottaa vaihtoehtoista vikaa noihin kuvauksiin perustuen
vusoimalli on 2007

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.8.2013 15:06

Tankki vaan suosiolla irti niin saat huomattavasti lisää työskentelytilaa. Ja kaikki letkut pitää ottaa irti, muista että niistä letkuista jotka menevät sylinterinkanteen tulee jäähdytysnestettä kun otat ne irti.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.8.2013 16:10

jatkoo edellisee, kaasaria ei saa pois vääntämällä ilmanputsarin reunaapois kaasarin huulilta, eli nyt ois ilmeisesti vuorossa ilmanputsarin poisto/siirto? eli nyt joku kertoo mitä tarttee purkaa putsarin takii?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.8.2013 19:19

No jos putsarin haluat irti niin täytyy ottaa koko takahäkki irti.

Kyllä se kaasari sieltä lähtee, koska joka kerta olen sen itsekkin siitä välistä ottanut pois.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.8.2013 23:08

Mikä detsissäni on vikana, kun sammuu/booaa pienillä kierroksilla, eikä meinaa lähteä käyntiin millään, voiko johtua siitä, että olin ajanut kauan putkeen ja moottori kävi todella kuumana? :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.8.2013 20:11

http://www.youtube.com/watch?v=TQRP4w46 ... e=youtu.be
Missä vika? täysin kylmällä koneella toimii yleensä normaalisti jonkin aikaa mutta sitten yhtäkkiä ei enää kierrä mihinkään ja suhahtaa putkessa välillä, ennen vika tuli yleensä vain 2päällä ajaessa mutta nykyään yksipäälläkin eikä meinaa lämpimällä koneella käynnistyä/pysyä käynnissä, jos pysyy niin matalilla kierroksilla pystyy yleensä ajamaan jonkin aikaa kunnes taas sammuu. Tulpan oon vaihtanu ja kaasarin putsannu mutta ei hyödyttänyt mitään.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.8.2013 18:46

Purkasin detsistä kaasarin ku puhdistin sitä.. niin nytten pätkii iha perskeleesti ajaes? Missä vika olisko siinä ku en muiatanut ku purkasin että kummas pitää olla?? Neulan sokka pitääkö se olla sen valkose muovi homman alapuolel vai yläpuolel se neulansokka

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.8.2013 19:25

se "valkonen muovi homma" tulee sen sokan päälle. ;)

E: Ja se sokka pitää tietenki olla siinä neulassa kiinni